פולקסווגן טוארג - בעתיד בגרסת שבעה מושבים?
רכב הפנאי הגדול של פולקסווגן יזכה לגרסה גדולה-עוד-יותר. כך רומזת היצרנית בעזרת הקרוס-בלו, רכב תצוגה שמציע בין היתר מערכת הנעת כלאיים חסכונית
פולקסווגן חשפה בתערוכת דטרויט את הקרוס-בלו (CrossBlue), רכב תצוגה חדש שרומז על גרסה ארוכה לטוארג. הרכב החדש מבוסס על הפלטפורמה החדשה של קונצרן הרכב האירופי, ועושה שימוש במערכת כלאיים מתקדמת המשלבת מנוע דיזל ושני מנועים חשמליים. הוא מציע שישה מושבים בשלוש שורות, אם כי הדגם הסדרתי יציע שבעה.
הקרוס-בלו ארוך ב-20 ס"מ מהטוארג, עם ממד אורך של 499 ס"מ (479 בלבד בדגם הקיים). הוא גם גבוה בשני ס"מ (173 לעומת 171 ס"מ) מהדגם הסדרתי. פולקסווגן לא מפרסמת נתון בסיס גלגלים, ועל כן לא ידוע אם הקרוס-בלו יעשה שימוש בבסיס הגלגלים של הטוארג (289.5 ס"מ) או גרסה ארוכה יותר. ממד הרוחב של דגם התצוגה, הצפוי להתכווץ בדרך לייצור, עומד על 201.5 ס"מ לעומת 194 בטוארג. הרכב החדש רומז גם על הכיוון העיצובי הצפוי בשנה הקרובה, במהלכה צפוי הטוארג הנוכחי לעבור מתיחת פנים ראשונה.
הקרוס-בלו מצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, עם ארבעה צילינדרים. יחידת הכוח הזו מניעה את הגלגלים הקדמיים בסיוע תיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. היא מספקת 190 כ"ס, ומנוע חשמלי הממוקם בסמוך לה יסייע עם 54 כ"ס. מנוע חשמלי נוסף הממוקם מאחור, מספק 116 כ"ס ומסוגל להניע את הרכב לבדו. וכך הקרוס-בלו יציע הנעה קדמית, כפולה או אחורית בהתאם למצב הטעינה. טווח הנסיעה החשמלי, אגב, עומד על 33 ק"מ.
דגם התצוגה מציג נתון תצרוכת דלק מרשים מאוד של 47.6 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאי מעבדה ועל-פי התקן האירופי. בפולקסווגן מציינים כי בנסיעה ללא מערכת החשמל, תצרוכת הדלק הממוצעת של מנוע הדיזל תעמוד על 14.9 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה לפי התקן האמריקאי, הנחשב למחמיר (וגם ריאלי יותר) מאחיו האירופי.
הקרוס-בלו יכול להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.5 שניות, ולמהירות מרבית של 204 קמ"ש. ללא סיוע מנוע הדיזל, המנוע החשמלי האחורי יספק מהירות מרבית של 120 קמ"ש, על חשבון טווח הנסיעה החשמלי המרבי - שמושג כמובן במהירות נמוכה מכך.
פולקסווגן לא מאשרת רשמית כי בכוונתה לייצר את הקרוס-בלו בכלל, ואת גרסת הכלאיים שלו בפרט. עם זאת, ניתן להעריך בוודאות גבוהה כי גרסה סדרתית תופיע בתוך פחות משנתיים. וגרסת הכלאיים? גם זו עשויה למצוא דרכה לייצור, במיוחד נוכח העלייה הנרשמת בפופולאריות של רכבי דיזל באמריקה, והביקוש הגבוה במיוחד באירופה.