שתף קטע נבחר
 

בטר פלייס ממשיכה לשקוע - המנכ"ל התפטר

זמן קצר לאחר שמונה לתפקיד והבטיח כי יזניק את מיזם הטענת הרכב החשמלי לדרך חדשה, מצטרף אוון ת'ורנלי לרשימה ארוכה של בכירים שסיימו במפתיע את דרכם בבטר פלייס. דובר החברה: "נפרדים ברוח טובה"

נוטש ספינה טובעת? פחות מארבעה חודשים אחרי שהחליף את שי אגסי, מסיים מנכ"ל בטר פלייס העולמית, אוון ת'ורנלי, את תפקידו כמנכ"ל חברת הטעינה. כדאי להזכיר כי רק בחודש שעבר הציגו ת'ורנלי והנהלת החברה תוכנית הבראה, שאמורה לצמצם משמעותית את הפסדיה. מאז הוקמה ב-2007, צברה בטר פלייס הפסדים של כ-2.2 מיליארד שקל. אולם, בחברה מסבירים כי הכסף שהושקע בחברה משמש לפריסת תשתית טעינה והחלפת סוללות למכוניות חשמליות, ולכן אינו נחשב להפסד.

 

עוד על התכווצות בטר פלייס

 

בטר פלייס - מה נשאר מהחזון המקורי? (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
בטר פלייס - מה נשאר מהחזון המקורי?(צילום: רונן טופלברג)

 

בבטר פלייס אומרים היום ל-ynet כי ת'ורנלי הודיע לאחרונה שברצונו לעזוב את תפקידו, וכי הצדדים נפרדים ברוח טובה. "אוון ת'ורנלי הרגיש כי הגיע לסוף דרכו בחברה וביקש לפרוש מתפקידו", כך דוברי החברה. עוד אומרים בחברה כי בימים הקרובים יוכרז על מינוי מנכ"ל חדש, אשר יחל מיד בתפקידו, אך מסרבים לומר במי מדרג הניהול הנוכחי מדובר.

 

"סביר להניח כי בתקופה הקרובה נתמקד בעיקר בשוק הרכב הישראלי והדני, מכיוון שתשתיות הטעינה והחלפת הסוללה בהם כבר מוכנה". משמעות הצהרה זו היא אחת - בטר פלייס תקצץ עוד יותר בהוצאות הנוגעות להשקעות עתידיות, ותנסה להפוך ריווחית בעזרת הכלים העומדים לרשותה כעת.

 

גורמים בחברה העריכו בשיחה עם ynet כי ת'ורנלי הוא הבכיר האחרון שמוותר על תפקידו. "לא צפויים גלי פיטורים או עזיבות חדשות בתקופה הקרובה, לא יהיו טלטלות חדשות. זהו, העסק מעכשיו יתייצב", כך אמר הגורם. עידן עופר, יו"ר בטר פלייס, אמר כי "אוון לקח על עצמו אתגר בצומת דרכים חשובה עבור החברה. אני מודה לאוון על השירות המסור שלו לחברה".

  

עידן אי הוודאות

עזיבתו של ת'ורנלי צפויה להגביר את אי הוודאות הקיימת באשר לעתיד בטר פלייס. מאז אוקטובר עזבו את החברה היזם אגסי, מנכ"ל הפעילות בישראל משה קפלינסקי, ושורה ארוכה של בכירים - ובהם סמנכ"לים ובני משפחתו של אגסי. כתוצאה מהזעזועים בצמרת החברה, העריכו בכירים בשוק הרכב כי פעילותה המסחרית של בטר פלייס תיפגע קשות. ואכן, בחודש דצמבר מכרה החברה חמש מכוניות בלבד. מאז תחילת השיווק, נמכרו בישראל כ-500 מכוניות חשמליות בלבד.

 

בטר פלייס, ששליש ממניותיה נמצאות בבעלות החברה לישראל של משפחת עופר, כבר צמצמה משמעותית את היקף כוח האדם המועסק בישראל. מכ-500 עובדים, ירד מספר המועסקים בחברה לכ-200, ועל-פי מקורות הוא אף צפוי להצטמצם לכ-100 בלבד במהלך החודשים הקרובים. בנוסף, בטר פלייס מנסה להגדיל את מכירותיה באמצעות שיפור החבילות המוצעות ללקוחות פרטיים וחברות ליסינג.

 

אלא שנראה כי התוכנית שהציגה החברה תחת הנהגת ת'ונרלי, לא סיפקה את המשקיעים בבטר פלייס. אחת הבעיות העיקריות העומדות בפני החברה היא חוסר יכולתה להתחיל לייצר רווחים בפרק זמן קצר. כתוצאה מכך, גם לא יכולה החברה להתחיל להחזיר את כספם של המשקיעים. יש לציין כי לאחרונה דווקא הושג הסכם להשקעה של כ-100 מיליון דולר בבטר פלייס, אלא שרק שניים מבעלי המניות הקיימים הסכימו להעביר לחברה כסף.

 

בהודעה לעיתונות ששחררה חברת בטר פלייס לאחר פרסום הכתבה, מציינים דובריה כי עידן עופר יכהן כיו"ר בכיר וינהל את קשרי החוץ ושיתופי הפעולה עבור המיזם, ואילו אלן גלמן, מנהל הכספים העולמי של בטר פלייס, ינהל את הפעילות השוטפת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים