שתף קטע נבחר

מלחמת התחפושות: "תהיה התרסקות מחירים"

פורים עוד רחוק? יובל המבולבל-מר עגבניה ומונסונו כבר בחנויות, והפאואר ריינג'ר האדום אוטוטו אוזל. בפורים 2013 הרשתות יציגו מחירים שמשתנים באתר האינטרנט בהתאם לתחרות, איפור של פנינה רוזנבלום, תחפושות ב-20 שקל ותחפושת שנייה בשקל

עוד לא ט"ו בשבט, אבל חנויות ורשתות הצעצועים כבר החלו להציג תחפושות לראווה. פורים הוא מלך החגים בטריטוריות האלה, אבל לא רק בהן: גם ברשתות המזון מוכרים תחפושות.

 

  • לקנות תחפושות - כמו באמריקה

  • חג גדול ומסוכן לילדים: איך למנוע פציעה בפורים?

  • האינדיאני ומלכת אסתר כבר לא רוקדים איתנו בחג

 

באופן רשמי, מלחמת התחפושות תיפתח ביום הבחירות, שמשמש גם כיום שופינג להמונים. ברשתות אמרו ל-ynet: "ביום הבחירות יהיה פיצוץ. ההורים מתעוררים ביום הזה. כך גם היה בבחירות הקודמות". ועם זאת, כבר בשבועיים האחרונים, הרשתות מצחצחות את החרבות.

 

בכפר השעשועים למשל, השיקו אתמול (ד') ליין תחפושות שעיצב עבור הרשת המעצב יובל כספין. בין היתר: מגוון פיות ונסיכות, ליצנים בשחור-אדום-לבן ופיראטים ונשות קרקס. פנינה רוזנבלום, נתנה את שמה לליין מוצרי איפור שנמכר ברשת וכעת מוכרת בה גם מוצרי איפור לפורים.

 

"בכפר השעשועים החלטנו ללכת על בידול", אמר ל-ynet מנכ"ל כפר השעשועים. "את התחפושות האלה לא תמצאו באף מקום אחר. המחיר שלהן אמנם גבוה יותר, בין 100 ל-250 שקל, אבל הן רק אצלנו. מוצרי האיפור של פנינה רוזנבלום הם מוצרים שבמילא נמכרו ברשת, מתוצרת סין, שפשוט החלטנו למתג אותם. במקביל נמכור ברשת את כל המותגים המובילים במחירים נמוכים מ-20 ועד 250 שקל".

נסיכה של יובל כספין לכפר השעשועים (צילום: אילן בשור) (צילום: אילן בשור)
נסיכה של יובל כספין לכפר השעשועים(צילום: אילן בשור)

תחפושת לנערות. יובל כספין כפר השעשועים (צילום: אילן בשור) (צילום: אילן בשור)
תחפושת לנערות. יובל כספין כפר השעשועים(צילום: אילן בשור)

איפור לפורים במיתוג של פנינה רוזנבלום (צילום: אלעד נבון) (צילום: אלעד נבון)
איפור לפורים במיתוג של פנינה רוזנבלום(צילום: אלעד נבון)

 

שושי זוהר: הולכת על בני נוער

עם כל הכבוד ליוזמה המקורית של כפר השעשועים, הלהיטים הממותגים החדשים והוותיקים, הם הנסיכים האמיתיים של פורים. השנה מדובר במונסונו, אמיצה, הנוקמים, איירון מן, קפטן אמריקה, נינג'גו, דוד חיים וכמובן תחפושות ספיי פסטיגל הסופר פופולריות והלהיטים הקלאסיים: פאואר ריינג'רס, ספיידרמן ורינת גבאי. לצד הפסטיגל, גם שאר הצגות חנוכה מככבות ברשימת המשאלות של הילדים: יובל המבולבל וגיבורי האור, מיקי מגיבורי האור, יובל המבולבל כמר עגבניה, מיכל הקטנה, אורנה דץ, כוכבי הפסטיגל במיוחד הסוכנת Y וקטלין הקוטלת.

הסוכנת Y מספיי פסטיגל. תחפושת של שושי זוהר (צילום: סטודיו שושי זוהר) (צילום: סטודיו שושי זוהר)
הסוכנת Y מספיי פסטיגל. תחפושת של שושי זוהר(צילום: סטודיו שושי זוהר)

מיקי מ"גיבורי האור". תחפושות גם למופעי חנוכה שאינם הפסטיגל  (צילום: סטודיו שושי זוהר) (צילום: סטודיו שושי זוהר)
מיקי מ"גיבורי האור". תחפושות גם למופעי חנוכה שאינם הפסטיגל (צילום: סטודיו שושי זוהר)

 

יש לא מעט סחורה בשוק. היצרנית שושי זוהר, המלכה הבלתי מעורערת של התחפושות בישראל, זו שתופסת בעלות ראשונה על כל מותג פופולרי, מפאואר ריינג'רס ועד הפסטיגל ומותק של פסטיגל – הגדילה את המגוון במאות דגמים. "יש 9 דגמים של פאואר ריינג'רס , במקום 3 בשנה שעברה", אמרו לנו באחת הרשתות. "רק לשושי זוהר יש 5 דגמים שונים של שלגייה ויש עוד 4 ספקים שמייבאים שלגייה".

פאואר ריינג'רס. אוטוטו הכל נחטף (צילום: דני לרנר) (צילום: דני לרנר)
פאואר ריינג'רס. אוטוטו הכל נחטף(צילום: דני לרנר)

 

לטענת שושי זוהר, כל הצגות חנוכה הן להיטי תחפושות ולא רק הפסטיגל, ופאואר ריינג'רס: "מפתיעים בגדול מאוד". אבל את עיקר תשומת הלב מקדישה המעצבת הוותיקה השנה לבני נוער: "הרחבנו מאוד את הליין לצעירים כי בני נוער התחילו להשקיע בתחפושות שלהם. הם זנחו את התחפושות המפחידות ורוצים תחפושות נחמדות: יש לנו קיסרית, קליאופטרה, נערת לבבות חדשה, 'רואה ואינו נראה' והרבה תחפושות בזוגות, דילרית ודילר בקזינו, מוקיונים, דובוני אכפת לי לבן ולבת שיימכרו ברשתות במחירים שבין 99 ל-120 שקל.

 

"הכנסנו גם סדרה שמתאימה לכמה גילאים. למשל: בוב ספוג לגבר, לאישה ולנערה. בזכות בני הנוער והמבוגרים, הליין גדל ב-20%-30% לעומת הפורים בשנה שעברה. פעם פורים היה מושתת על ילדים, היום ניתן לומר שקרוב ל-50% ממנו זה נוער. שמתי דגש על משהו שהיה חסר פה. יש תחפושות ייבוא אך הן פחות מתאימות לטעם הישראלי".

אובו העוזר של דוד חיים (צילום: סטודיו שושי זוהר) (צילום: סטודיו שושי זוהר)
אובו העוזר של דוד חיים(צילום: סטודיו שושי זוהר)

אמיצה (צילום: סטודיו שושי זוהר) (צילום: סטודיו שושי זוהר)
אמיצה(צילום: סטודיו שושי זוהר)

 

טויס אר אס: נוריד מחירי מותגים מובילים

באחת הרשתות הגדולות אמרו ל-ynet: "השנה, התחרות בין הרשתות תהיה יותר קשה כי אין הרבה ימי מכירה - בשנה שעברה פורים נפל ב-16 במרס והשנה ב-22-21 בפברואר. בנוסף, יבואנים התעכבו עם סחורות בגלל הסופה ובגלל מכון התקנים. כולם רוצים להיפטר מהמלאי".

טויס אר אס. מייבאים בייבוא ישיר (צילום: דני לרנר) (צילום: דני לרנר)
טויס אר אס. מייבאים בייבוא ישיר(צילום: דני לרנר)

 

אם בכפר השעשועים הולכים על בידול, בטויס אר אס הולכים על מחיר ושקיפות. "הפעם המחיר יהיה בפרונט, והלהיטים החדשים יהיו בפרונט של מלחמת המותגים", אמרה ל-ynet סמנכ"ל השיווק של הרשת, עינת יונגר כרמלי.

 

"כל הלהיטים נמכרים אצלנו במחירים משתלמים. הרשת הולכת להתמודד עם התחרות בכל רמות המחירים, מ-50 שקל עד 200 שקל ויהיו גם תחפושות ב-19.99 שקל. כל ילד בישראל יוכל למצוא אצלנו תחפושת במחיר שמתאים לו.

 

"במקביל, נעלה לראשונה קטלוג אינטרנטי עשיר מאוד, שיוצגו בו למעלה מ-150 תחפושות, אי אפשר יהיה לקנות תחפושות דרך האינטרנט, אבל אפשר יהיה לראות מחירים. אנחנו הרשת היחידה בארץ שהמחירים בה זהים בכל הסניפים".

 

תחפושות זה גם אביזרים נלווים.

 

"כל עולם האקססוריז - איפור ורובים - קיים ואף הורחב במחירים דומים ואף נמוכים מאלו של השנה שעברה. גם פה יהיו מבצעים".

 

תהיו הכי זולים?

 

"נעמוד על המשמר ונבדוק את המחירים בשוק. כל מקרה של תחפושת שמחירה אצלנו לא יהיה האטרקטיבי ביותר - יטופל. המחירים באתר האינטרנט ישתנו בהתאם לתחרות, זו הסיבה שבחרנו במדיה דינאמית".

 

בכמה המחירים ירדו לעומת השנה שעברה?

 

"המחירים יותר נמוכים משנה שעברה. קשה לתת את הנתון כרגע, זו רק ההתחלה, נדע יותר טוב בעוד שבוע".

 

בשבוע הבא כבר לא יישאר לנו פאואר ריינג'ר אדום

חלק נכבד מהתחפושות של טויס אר אס הן מייבוא ישיר "והמחירי אטרקטיביים", לטענתה. "יש לנו מגוון ענק של תחפושות גנריות ותחפושות מפחידות וכן את כל הלהיטים. מבחינת טויס אר אס - אנחנו כבר בעיצומו של החג. הורים כבר החלו לקנות תחפושות".

 

מה את ממליצה להורים: לקנות עכשיו או רגע לפני החג?

 

"אנחנו ממליצים להורים, שאם הם יודעים מראש מה בדיוק הילד רוצה - לא להמתין, כי יתכנו חוסרים. הלהיטים נגמרים מהר מאוד".

 

ברשת אחרת אמרו ל-ynet: "אנחנו קונים הרבה ומשלמים במזומן, אז אין לנו בעיה להציע לצרכן מחירים נמוכים והם ירדו בהדרגה, כמו בביגוד: בתחילת העונה כל הדגמים קיימים במלאי. בסוף העונה, יישארו רק מידות שלא הולכות ודגמים שלא נקנו. הדגמים הטובים נגמרים מהר. ב-3 שבועות מכרתי בחנות 60 תחפושות של פאואר ריינג'ר אדום. יש סיכוי שבשבוע הבא, כבר לא יישארו תחפושות מהדגם הזה לאף אחד".

חיפושית (צילום: סטודיו שושי זוהר) (צילום: סטודיו שושי זוהר)
חיפושית(צילום: סטודיו שושי זוהר)

 

מבצע: תחפושת שנייה בשקל או ב-1.90 שקלים

בחנות הפיראט האדום באור יהודה, כבר מוכרים תחפושות למעלה משבועיים. יש שם 500 מטר שמוקדשים רק לתחפושות ומבחר של מעל 200 תחפושות. טווח המחירים השנה? מ-9.90 עד 300 שקל בכל הרשת. 59 שקל נחשב למחיר גבוה בסניף לאביזרים.

 

בפיראט, נערך מבצע שלא תקף בכל הסניפים: תחפושת שנייה בשקל או ב-1.90 שקלים. עם זאת שימו לב ש"התחפושת השנייה" היא מהליין של השנה שעברה וכוללת מותגים כמו בן טן ו-WWF. כלומר כדאי לכם לבחור בקפידה, שלא תקנו לילד תחפושת של מותג שכבר לא פופולרי השנה.

 

ברשת הזאת תמצאו רק 3% מותגים מיובאים, בניגוד ל-50% ברשתות אחרות. הרוב פה עיצוב מקומי (שיוצר בסין כמובן). יש יתרון ברשתות זכיינים כמו כפר השעשועים, עידן 2000 והפיראט האדום שמגיבות לתחרות מקומית לא רק במחירים אלא גם במגוון: "כפר השעשועים מכריח את הזכיינים להחזיק בליין התחפושות של יובל כספין, ברשת שלנו - זכיין יכול להביא מה שהוא רוצה לחנות שלו", אמר ל-ynet זכיין באחת הרשתות. "אם באילת מעדיפים מותג X ימכרו אותו שם ואם אצלי לא מעוניינים ב - לא אביא אותו לחנות".

beta babe (צילום: סטודיו שושי זוהר) (צילום: סטודיו שושי זוהר)
beta babe(צילום: סטודיו שושי זוהר)

 

המחירים מתרסקים אבל כולם מרוויחים

עידן חזן, מסניף קסטינה של עידן אלפיים: "גם אצלנו המחירים מתרסקים משנה לשנה. השנה, יהיו תחפושות ב-9.90 שקלים ב-19.90 שקל וגם ב-149 שקל, כשהתחפושת הכי יקרה בחנות עולה 169 שקל. הרווחיות ממשיכה להישחק.

 

"צריך להיזהר מחנויות שמוכרות את להיטי השנה שעברה. בייבלייד היה להיט והשנה הוא מת, לא שווה שקל. זה לא ליצן מלך, משהו קלאסי. צריך להיזהר בסוף העונה ממבצעי הנחות מטורפים כי הם בדרך כלל על מידות שלא קנו ודגמים שלא הצליחו. מה עוד לא עובד? "הפחתנו את הייבוא השנה. נהגנו לייבא מרוביס, חברה אמריקאית שמוכרת הארי פוטר, באטמן, סופרמן, מלחמת הכוכבים. המותגים האלה פחות תפסו בארץ, למעט בקרב הילדים היותר מיוחדים. אנחנו מביאים אותם, אבל מעט מהם".

  

תהיה מלחמת מחירים?

 

"כן, אבל זו תהיה כאילו מלחמה. בעצם כולם מרוויחים ומתפרנסים".

תחפושות למבוגרים ובני נוער. יובל כספין לכפר השעשועים (צילום: אילן בשור) (צילום: אילן בשור)
תחפושות למבוגרים ובני נוער. יובל כספין לכפר השעשועים(צילום: אילן בשור)

 

"היצרן מרוויח מאות אחוזים הקמעונאים: עשרות בודדים"

לפי הקמעונאים, שחיקת הרווח שלהם נובעת מרווחיות מוגזמת של היצרנים. "היצרנים בארץ מייצרים תחפושת ב-20 שקל ומוכרים אותה לחנויות ב-120 שקל, פלוס מע"מ – 140 שקל ואנחנו מוכרים אותה לצרכן ב-160 שקל", אמר ל-ynet אחד הקמעונאים. כך היצרן מרוויח 300%-400% ואנחנו 20% במקרים מסוימים.

 

"אבל יחד עם זאת, יצרנים כמו שושי זוהר הם תותחים. היא תופסת את כל המותגים ומייצרת כמות עבודה לכל השוק. גם לכפר השעשועים לא תהיה ברירה – למרות שהם ייצרו את הליין עם יובל כספין, לא תהיה להם ברירה אלא להביא את יובל המבולבל של שושי זוהר. גם טויס אר אס שבעבר יצאו נגדה, מוכרים את תחפושות הפסטיגל, שיש לשושי זוהר בעדיות עליהן".

 

לפי שושי זוהר, אלה טענות לא נכונות. "אם את בעלת מקצוע שיודעת לבחור מוצרי ראווה לתפארת, מושקעים ברמות אחרות, שבמקום אחר מוכרים בפי 2 מחיר, אז המחיר הוא לא גבוה", היא מסבירה. "יש השקעות בעיצוב, בשקית, במכון התקנים. הרשתות בתחרות בינן לבין עצמן, לא איתי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: סטודיו שושי זוהר
פאואר ריינג'רס. להיט גם השנה
צילום: סטודיו שושי זוהר
צילום: סטודיו שושי זוהר
יובל המבולבל מר עגבנייה
צילום: סטודיו שושי זוהר
צילום: אלעד נבון
האיפור של פנינה רוזנבלם לכר השעשועים
צילום: אלעד נבון
מומלצים