שתף קטע נבחר
 

טריומף טייגר ספורט. כי צריך גם אופנוע כביש

הטייגר 1050 הוותיק של טריומף זוכה לגרסה חדשה בניחוח ספורטיבי, עם ייעוד לכביש הסלול בלבד

טריומף ממשיכה להרחיב את משפחת הטייגר הרב-משימתית. שנה לאחר שהוצג הטייגר אקספלורר הבכיר, ושלוש שנים לאחר שהוצג ה-800 הצנוע ממנו, מתפנה טריומף לעדכן את הטייגר 1050 שהוצג עוד ב-2007. והיא בוחרת לעשות זאת באמצעות פנייה לרוכבי כביש, וכביש בלבד. בדיוק כמו בכיוון המקורי של הדגם האמור, בניגוד לאחיו למשפחה. גרסת XC קרבית? לא כאן.

 

חדש יותר - טייגר (צילום: אתר עיתונות יצרן) (צילום: אתר עיתונות יצרן)
חדש יותר - טייגר(צילום: אתר עיתונות יצרן)

 

טריומף טייגר-ספורט, כך שמו המלא, זכה למספר שינויים מהותיים. מנוע הטריפל קיבל מערכת פליטה חדשה ושינויים במערכת היניקה, וההספק המרבי גדל ל-125 כ"ס, תוספת של 10 כ"ס. נתון המומנט עלה גם הוא ב-0.6 קג"מ ל-10.6 קג"מ בסך הכל שמושגים בסל"ד נמוך יותר מבעבר.

 

שלדת האלומיניום של הטייגר 1050 נותרה זהה, אך הספורט זוכה לזרוע חד-צדית מאלומיניום במקום זרוע רגילה. הזרוע החדשה ארוכה יותר ולמרות שזווית ראש היגוי חדה במקצת, בסיס הגלגלים ארוך יותר כבמעט שלושה ס"מ. שינויים נוספים בשלדה הם תת-שלדה חדשה ומתלי Showa בעלי כוונון מלא מלפנים ומאחור.

 

העיצוב של הספורט דומה מאד לזה של ה-1050, שעבר בעצמו ריענון עיצובי לקראת 2012. בכל זאת, יש יחידת זנב חדשה, משקף חדש ומשטחי צד שונים מהדגם הרגיל. יש מושב חדש ונמוךץ במקצת אשר אמור להיות מרווח יותר, והכידון ממוקם נמוך וקרוב יותר לרוכב. ה-ABS ניתנת לניתוק והמשקל הרטוב עומד על 235 ק"ג, שבעה יותר מהטייגר 1050 ללא ABS.

 

החשיפה הרשמית של הטריומף החדש נערכה בתערוכת בריסל, אך מחירו יתפרסם רק במהלך החודש הבא לקראת תחילת השיווק בבריטניה בחודש מרץ.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכוון לכביש הסלול - טייגר ספורט
צילום: אתר עיתונות יצרן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים