שתף קטע נבחר
 

דאקאר: ה-11 של פטרהאנסל, ה-5 של דפרה

גרסת 2013 של מירוץ הסיבולת הקשה והארוך הגיעה לסיומה בסוף השבוע. המנצחים מכירים היטב את המעמד והתואר המחייב. ונבואה למתמודדים: פטרהאנסל ודפרה יגיעו כנראה גם ב-2014, ויהיו שוב פייבוריטים

ראלי דאקאר 2013 הגיע לסיומו, כאשר על המדרגה העליונה של דוכן המנצחים מתייצבים שני מנצחי הראלי ב-2012: סטפן פטרהאנסל בין הנהגים וסיריל דפרה בין הרוכבים. עבור פטרהאנסל זהו ניצחון 11 (6 מהם על אופנוע) במירוץ התובעני, ואילו דפרה ניצח כבר חמש פעמים. וכמו תמיד, גם השנה הובהר כי ניסיון, סבלנות ואסטרטגיה נכונה, מהווים חלק בלתי נפרד מהניצחון - לא פחות, ואף יותר מיכולת אישית והכלי המתאים.

 

סיריל דפרה בפעם החמישית. מתח כמעט עד היום האחרון (צילום: AP) (צילום: AP)
סיריל דפרה בפעם החמישית. מתח כמעט עד היום האחרון(צילום: AP)

 

ביום הלפני-אחרון, שהיה בעיקר עבור הרוכבים יום ההזדמנות האחרונה לנשל את דפרה מהתואר, קוצר הראלי במעט ל-380 ק"מ של קטעי דירוג מפרכים, כולל טעימה אחרונה מדיונות הענק. דפרה ידע עוד לפני הזינוק כי האיום העיקרי והיחיד למעשה, מגיע מכיוונו של פרנסיסקו לופז במקום השלישי, אשר פיגר בדירוג הכללי בכמעט רבע שעה. שכן במקום השני בדירוג מוקם בן קבוצתו, רובן פאריה.

 

לופז אכן ניצח את היום ה-13 של הדאקאר, כשהוא מקדים ב-5:52 דקות את דפרה שהגיע שני. ההישג העלה את הרוכב המקומי גם למקום השני הכללי, אך הפער בינו לבין דפרה עמד עדיין על יותר משמונה דקות, כאשר היום האחרון והחצי-מנהלתי מותיר רק סיכוי תיאורטי.

 

ביום המסכם היה זה רובן פאריה שניצח, ותפס לבסוף את המקום השני בדירוג הכללי. פאריה הקדים במספר שניות את חואן ברדה בורט, כאשר את המקום השלישי ביום המסכם תופס רוכב הונדה, הלדר רודריגז. דפרה רכב כצפוי בזהירות יחסית, וסיים את היום רק במקום ה-14, כארבע דקות אחרי פאריה. פרנסיסקו לופז שסיים רק במקום ה-39 אחרי תקלה טכנית, יסתפק במקום השלישי הכללי.

 

דפרה קבע בסיום זמן כולל של 43 שעות, 24 דקות ו-22 שניות, והקדים בכך את בן קבוצתו ב-11 דקות. אגב, מעניין לציין כי דפרה ניצח במירוץ השנה רק בקטע דירוג אחד, דוגמה מצוינת לחשיבות העקביות על מהירות.

 

סטפן פטרהאנסל. 11 פעמים ראשון, הפעם (שוב) עם מיני (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
סטפן פטרהאנסל. 11 פעמים ראשון, הפעם (שוב) עם מיני(צילום: gettyimages)

 

בקטגוריית המכוניות היו כמובן פחות סיכויי הפתעה. ההאמר הכתום של רובי גורדון ניצח ביום ה-13, אך עשה זאת כמובן מבלי לאיים על הדומיננטיות של סטפן פטרהאנסל. נהג המיני סיים בפער של כמעט רבע שעה, אך הצליח עדיין לשמור על 44 דקות של יתרון בראש דירוג הנהגים.

 

ביום האחרון ניצח חואן נאני, ואילו פטרהאנסל שייט בנינוחות עם הזמן ה-10 בטיבו. ג'ינילי דה וילירס בטויוטה הצליח לקזז עוד מספר דקות, וסיים את הראלי במקום השני ובפער של 42 דקות בסך הכל מהמנצח. למקומות השלישי והרביעי הגיעו שני נהגי מיני נוספים, ליאוניד נוביצקי וחואן נאני רומה. תוצאה מצוינת השיג טנדר הגרייט וול הסיני של קרלוס סוסה הפורטוגלי, שסיים במקום השישי. גורדון אגב סיים במקום ה-14, למרות שהציג יכולת שיא במהלך חלקו האחרון של המירוץ. טעות אחת בתחילת האירוע חיסלה למעשה את סיכוייו בהמשך.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זה סופו של כל דאקאר
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים