לינקולן מציגה רכב פנאי קומפקטי יוקרתי: MKC
חטיבת היוקרה של פורד ממשיכה בתוכנית ההתחדשות, והציגה בדטרויט את הרכב החשוב ביותר עבורה מזה שנים: ה-MKC. ומה עם השוק הישראלי?
לינקולן, חטיבת היוקרה של פורד, תשיק בשנה הבאה רכב פנאי קומפקטי ראשון. מדובר בכניסה לפלח שוק שהפך בשנים האחרונות לתחרותי במיוחד, כאשר הדגם של לינקולן, שיכונה MKC, יתחרה בדגמים ותיקים דוגמת מרצדס GLK וב.מ.וו X1.
ה-MKC מבוסס על פלטפורמת פורד קוגה (אסקייפ באמריקה), אך מציע עיצוב שונה לחלוטין הן מבחוץ והן בתא הנוסעים. המידות הכלליות דומות, עם אורך של 455 ס"מ (3+), רוחב של 193 ס"מ (184 בפורד), גובה של 161 ס"מ (168 בפורד) ובסיס גלגלים של 272 ס"מ (3+). ל-MKC מרכב חמש דלתות עם חמישה מושבים. הדגם הסדרתי צפוי להיות זהה כמעט לחלוטין לדגם התצוגה ממנו ניתן להתרשם בסרטון ובתמונות - כולל אפילו חישוקי ה-"20 שצפויים להגיע לייצור.
לינקולן לא מפרסמת נתונים טכניים כלשהם למעט המידות. עם זאת ניתן להעריך כי בין מנועי ה-MKC ניתן יהיה למצוא גם את יחידת האקו-בוסט של פורד, אותה פגשנו בישראל במונדיאו וב-S-מקס. יחידת הכוח הזו מציעה נפח של 2.0 ליטר, מגדש טורבו והספק מרבי של 240 כ"ס. היא משודכת לתיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת מצמד.
פרטים נוספים על ה-MKC הסדרתי צפויים כבר בחודשים הקרובים, וניתן להעריך כי שיווקו יחל לכל המאוחר בראשית שנה הבאה. זאת, כחלק ממהלך התחדשות מקיף שמבצעת פורד בכדי להפיח חיים חדשים במותג, במיוחד לאחר שהוחלט לסגור את מותג הביניים מרקורי לפני שנה, בינואר 2011.
אז מה איתנו?
ומה עם השוק הישראלי? מחברת דלק מוטורס, בעלת הזיכיון לייבוא לינקולן לישראל, נמסר ל-ynet כי למרות שהיו מעוניינים לשווק את ה-MKC אצלנו, הסיכויים לכך אינם גדולים. זאת, מכיוון שתחת התקינה הישראלית, לא ניתן לשווק את דגמי לינקולן בגלל סוג יחידות התאורה בהן הם עושים שימוש - אף לאחר השינוי בתקנות משרד התחבורה בנושא. בדלק מוטורס מסבירים כי אם פורד תחליט להתאים את ה-MKC לתקינה האירופית, ישקלו ביבואנית את הנושא מחדש.