לא שומרים טינה: נפרדים מ"רוק 30"
הומור מבריק, קאסט מיוחד במינו ואשה אחת גדולה מהחיים. רגע לפני הפרק האחרון של "רוק 30", אור ברנע נפרד מהשחקנים ומהיוצרת טינה פיי. וגם: הצביעו לדמות האהובה עליכם
בחורף 2009 הגיעה העיתונאית מורין דאוד לדירתה המפוארת של טינה פיי במנהטן. המטרה היתה לערוך פרופיל וראיון נרחב למגזין "וניטי פייר" עם האישה שכבשה את אמריקה. קודם בסאטרדיי נייט לייב, אחר כך ב-"רוק 30" ובאותם ימים גם בחיקוי הסנסציוני למי שהיתה מועמדת לתפקיד סגנית הנשיא הרפובליקנית - שרה פיילין.
דאוד גילתה שהתשוקה הקולינרית הגדולה ביותר של פיי היא קאפקייקס, אז היא הביאה איתה למפגש קופסה קטנה מלאה בעוגות האישיות. על אחת מהן צויר פרצופה של שרה פיילין. פיי בחרה את אותה העוגה, שגם היתה גדולה יותר מהאחרות. היא לקחה את הקאפקייק בידה, ואמרה "זה בסדר גמור לאכול אחת", רגע לפני שהצלמת המוערכת והותיקה אנני לייבוביץ' מגיעה לצלם אותה עבור אותה הכתבה. "הרי אנני תצלם את הנשמה שלי, נכון?", שאלה פיי.
אז מי היא טינה פיי ומי היא ליז למון? צפו בקטע המצחיק מתוך הסדרה
זו תמצית העניין. קחו את אותו ההומור המבריק, עם חריצות יתר, מודעות עצמית וכריזמה גדולה - וקיבלתם את פיי במיטבה ואת "רוק 30", הסדרה הנפלאה בעלת ההומור המתקדם, שתשודר בשבוע הבא בפעם האחרונה. זה יקרה בערב יום ה', 31 בינואר, ברשת NBC האמריקנית (וגם אצלנו ב-yes). פיי, אלק בולדווין, טרייסי מורגן ושאר כוכבי הסדרה המצחיקים, ייראו יחד בפעם האחרונה עם סיומה של העונה השביעית.
במהלך שנותיה, "רוק 30" אירחה מפורסמים רבים. אחד המוצלחים היה זה של ג'רי סיינפלד, ששיחק את עצמו והגיע למחות על כך שג'ק דונגי שתל אותו בתוכניות שונות בלוח המשדרים של NBC. צפו בקטע מהפרק הראשון של העונה השנייה.
"רוק 30" הגיעה בדיוק בזמן. ב-2006, השנה בה עלתה לאוויר, תוכניות פופולריות רבות אמרו שלום, דרמות וקומדיות כאחד. זו היתה השנה בה "וויל וגרייס", "הבית הלבן", "מופע שנות השבעים" ו"משפחה בהפרעה" (שהזכירה בחוש ההומור שלה את "רוק 30") סגרו כולן את השאלטר. ואז הגיעה פיי, הכותבת הראשית של תוכנית המערכונים "סאטרדיי נייט לייב" ומי שהגישה את מהדורת החדשות הפרודית של התוכנית, לשאת על כתפיה את ההומור המתחדש של הטלוויזיה האמריקנית ולהפוך (בצדק) לגברת הראשונה שלו.
כמה מהסצנות המצחיקות ביותר בסדרה, היו אלה המשותפות והחדות של אלק בולדווין וטרייסי מורגן, כמו זאת שלפניכם
במהלך השנים בהן הובילה את "סאטרדיי נייט לייב", הציבור לא מאוד התעניין בחייה האישיים של פיי. אבל עם בואה של "רוק 30", כשפיי יוצרת, כותבת ומככבת בפריים טיים האמריקני, רבים רצו לגלות את סיפורה. מה שהוסיף לה נקודות נוספות, היה כשפיי הציגה בטכניקת וודי אלן גרסה דומה לשל עצמה בסדרה, כליז למון, בוסית של תוכנית בידור פופולרית.
מצד אחד היא גילמה קלולסית שלא מצליחה להשתלט על חייה בתפוח הגדול, שנשפכת בערב על הספה עם סופגנייה אמריקנית שחיממה במיקרו ונרדמת מול הטלוויזיה. מצד שני, כשהיא מגיעה לעבודה, היא מצליחה לסחוב על גבה תוכנית טלוויזיה שלמה ולנצח, זאת למרות הדמויות הרבות שעושות לה את המוות. מצד אחד היא חנונית הלוקה בחסר בגזרת הסקס אפיל, מצד שני אי אפשר שלא להתאהב בה.
בחיים האמיתיים זה איפשהו בין לבין. פיי אינה רווקה, היא נשואה מאמצע שנות התשעים לאהובה המוזיקאי ג'ף ריצ'מונד, מי שגם יצר את נעימת הפתיחה הג'אזית של "רוק 30". לשניים יש שתי בנות: אליס בת ה-8 ופנלופה בת השנתיים. כמו בסדרה, היא חרוצה ומבריקה, סופר וומן, אבל גם מודעת לחסרונות שלה. תכונה שהפכה אותה במהלך כל השנים למצחיקה עוד יותר. אחת השאלות בה ניסו כולם מסביבה לעסוק במהלך השנים היא מה הגורם לצלקת הארוכה של פיי על לחיה השמאלית?
צפו: הרגעים הגדולים של ליז למון
"במהלך אביב אחד בגן הילדים הותקפתי על ידי זר שחתך אותי בפניי בסמטה מאחורי הבית שלי", הפילה פיי את הפצצה בספרה האוטוביוגרפי המופלא, "Bossypants". פיי לא הרחיבה עוד על התקרית המחרידה. היא בעיקר סיפרה שהצלקת הפכה לסלבריטאית בפני עצמה, ויודעת שגם אלה שלא שואלים, מתים לפתוח את הפה ולשאול. בגלל הצלקת מבוגרים רבים הפכו נחמדים אליה, לפעמים מקשרים אותה עם עבודתה הייחודית של פיי, על כך שעברה חיים יוצאי דופן וקשיים שהובילו אותו בסופו של דבר לקומדיה ותהילה. אמנם פיי סבלה רבות מהתקרית והיא מסרבת להרחיב על אותו הרגע, אך מתייחסת להשלכות בהומור גדול.
צפו: כשג'ק דונגי מכסח את כולם במשחק פוקר
למרות אינספור השבחים, הפרסים ותהילה לה זכתה בעקבות "רוק 30", לאורך כל השנים הסדרה התקשתה לשמור על נתוני רייטינג גרנדיוזיים, בכל עונה היא שומרת על ממוצע של 5-6 מיליוני צופים בארצות הברית. העונה הקודמת, היתה הנמוכה ביותר כשעמדה על 4.6 מיליון. ישנם ניתוחים רבים לנתוני התוכנית השורדת, אבל בסופו של דבר, דווקא בגלל הייחודיות שלה, האמריקנים התקשו להכיל אותה.
פיי גייסה צוות משוגע והפכה את דמויות השחקנים למשוגעות עוד יותר. היא הצילה את הקריירה של אלק בולדווין בתור הבוס הגדול ג'ק דונגי, היא הפכה את טרייסי מורגן (אותו הביאה איתה מ"סאטדריי נייט לייב") לטרייסי ג'ורדן והקצינה עוד יותר את המשחק המטורלל של הקומיקאי. כל אחד משחקני
הסדרה הפך את הדמות שלו לענקית. האנרגיה האינסופית, הדיבור הזריז, הבדיחות שיצאו מהקשרן, הסלפסטיק והצילום עם מצלמה בודדת, כל אלה הפכו את "רוק 30" למה שהיא, אבל גם חסמו את האופציה עבור הצופה הממוצע שלרוב נהנה מאופרה ווינפרי (אובססיה גדולה של פיי שגם מוצגת בסדרה), ו"אמריקן איידול". פיי הובילה את ההומור האינטליגנטי והקופצני אל תוך חיי היומיום של צרכני הטלוויזיה אך בסופו של דבר, לא כולם הצליחו להסתדר איתה.
עכשיו, רגע לפני שהיא עוזבת את סט הצילומים, שנמצא כביכול בבניין הניו-יורקי המפורסם שבמרכז רוקפלר, פיי יוצאת לדרך חדשה. כשהיא בת 42, היא מסיימת את הפרק הקרייריסטי הגדול בחייה, עד כה. עם זאת, סביר להניח שנמצא אותה בקרוב בעוד פרויקט קבוע. ככותבת, כוכבת, או בוסית שמנהלת את כולם, היא תמשיך, היא חייבת להמשיך.