בלי ראש בקיר: כך תעצבו קיר כוח במשרד שלכם
מיתוג סביבת העבודה הפך לחוליה החזקה בפעילות השיווקית. אז למה לא לעצב את חלל המשרד, כך שישדר את העוצמה של החברה שאתם מנהלים? לכו על עיצוב קיר כוח - קונספט עיצובי המעניק כוח לחברה מול העובדים והלקוחות כאחד
יצירתיות בשיווק הוא שם המשחק בתחרות הגוברת בין חברות מסחריות. עם השנים נעשות פעילויות השיווק והמיתוג של חברות ליצירתיות ומתוחכמות יותר. כחלק ממגמה זו, הפך מיתוג סביבת העבודה לחוליה נוספת וחשובה בשרשרת הפעילות השיווקית.
אם בעבר המשרד היה מקום שמגיעים אליו כדי לעבוד, ולכל היותר נדרש עבורו עיצוב מרשים ואסתטי, היום מבינים בעלי חברות שעוצמתו של החלל המשרדי בהעברת מסרים ממתגים אינה פחותה מהשפעת עיצוב הניירת המשרדית.
סביבת העבודה חשובה ואפקטיבית מאוד למיתוג, הן כלפי העובדים, שהם פעמים רבות הנכס החשוב ביותר של החברה, והן כלפי לקוחות וספקים המגיעים למשרד לפגישות היכרות או לסגירת עסקה.
איך נגרום לחלל ולקירות לעבוד בשבילנו?
קיימים כמה כלים עוצמתיים בעיצוב הפנים, שמסייעים למאמץ השיווקי של החברה. למשל: שימוש במשחקי תאורה, עיצוב ייחודי של קירות וריהוט, שימוש בטקסטורות ובחלל ועוד. אחד האלמנטים החשובים הוא "קיר הכוח".
קיר כוח, כשמו כן הוא, קונספט עיצובי המעניק כוח לחברה: הן מול העובדים, באמצעות יצירת גאוות יחידה, והן מול הלקוחות, באמצעות העברת מסרי הארגון וערכי המותג. זהו קיר מעוצב הממוקם באזור מרכזי במשרדים. כשעוברים ליד הקיר עומדות לרשותו כמה שניות בודדות בלבד להעברת מסר מרכזי, כגון ערך מותג, המחשת תחום עיסוק וכדומה.
בתמונה למעלה תוכלו להתרשם מקיר כוח עבור חברת ליסינג לרכב. הקווים הנמתחים, כביכול, לאינסוף ממחישים תנועה, והמכוניות - את תחום העיסוק של החברה. כדי ליצור מסר אפקטיבי בזמן קצר, עדיף ברוב המקרים להשתמש במסרים ויזואליים שאינם מילוליים ומצריכים קריאה ועיון, או מסרים מילוליים בני מילה אחת או שתיים.
המסר יכול להמחיש ערך מותג מרכזי של החברה או את תחום העיסוק שלה. ככל שהמסר יוצג באופן יצירתי יותר, ויצליח להעלות חיוך או ליצור הפתעה, הוא ייזכר וישפיע זמן רב יותר. יחד עם זאת, מעצם טבעו של קיר הכוח שממוקם במשרד לתקופה ארוכה, צריך להזהר מגימיקים שיימאסו על הצופים לאחר צפייה של פעמיים או שלוש - ולעצב את הקיר כך שייראה מגניב וכייפי גם אחרי תקופה ארוכה.
דוגמא לקיר כוח שממחיש את תחום העיסוק של החברה ברמיזה מחויכת הוא הקיר בכניסה לחברת ערד תעשיות, הידועה גם כ"מגבות ערד", שהיא חברת-הבת של ענקית הטקסטיל Standardtextile (ראו למטה). בקיר משולבות מגבות מגולגלות בקומפוזיציה של אפור ולבן, צבעי הלוגו של החברה. הרקע למגבות הוא קיר כסוף במראה היי-טקי שמדגיש את החדשנות של החברה כחברת טקסטיל, המשתמשת בטכנולוגיות המתקדמות בעולם לייצור מוצריה.
קיר כוח שחביב עלי במיוחד ומעורר חיוך אצל רואיו הוא הקיר בכניסה למוקד שירות לקוחות טלפוני של חברת פלאפון. הקיר מעביר מסר של עולם אחר ושל פנטזיה - שני המסרים המרכזיים של קמפיין החברה משנת 2009. הצירופים הבלתי צפויים, כמו השמיים שמטפסים על הקירות והמשחקים בקנה המידה של הפרחים ושל קפסולות המסטיקים, יוצרים אווירת חלום ותחושה של מקום אחר.
לסיכום, לאחר שהתבררה כאן תרומתו הניכרת של קיר הכוח למיתוג סביבת העבודה, אתם מוזמנים להסתכל סביבכם ולחשוב על אלמנט מרכזי שתוכלו להשתמש בו כדי להמחיש את תחום העיסוק או את המסר המרכזי שתרצו להעביר דרך קיר כוח במשרד.
בין אם מדובר בעיצוב גרפי של סמיילים חביבים להמחשת המסר של שירות מעולה, או קיר צמחייה ירוקה כדי להמחיש את המוצר האקולוגי שאתם מוכרים - ודאי יש דרך יצירתית ומקורית גם עבור המשרד שלכם כדי לשדר את המסר המנצח.
הכותבת היא מעצבת פנים מומחית במיתוג סביבת העבודה למשרדים, מרפאות וחללים מסחריים