התקווה החדשה של סאאב תצא לדרך באוגוסט
יצרנית הרכב השוודית, פעם מקור לגאווה במדינה וכיום בעיקר מקור לדאגה, מבטיחה לחזור לייצר בחודש אוגוסט הקרוב. ומשנה הבאה: אימפריית רכב חשמלי
בעיר טרולהטן שבשוודיה, מקום משכנה של סאאב המנוחה, נערכים לתחיית המתים. זה אמור לקרות בחודש אוגוסט הקרוב, אז משקיע סיני צפוי לחדש את הייצור במפעל הממוקם בעיר, ולהחזיר לחיים את אחד מסמליה הוותיקים והמוערכים ביותר של שוודיה.
בעיר, ש-3,400 מתושביה עבדו ביצרנית טרם קריסתה ביוני 2011, נרשם כיום שיעור האבטלה הגבוה ביותר בשוודיה - 16%, יותר מכפליים מהממוצע במדינה. קרוב ל-32% מצעירי העיר מובטלים, ופתיחתו המחודשת של המפעל צפויה לחולל מהפיכה חברתית בעיר.
לפי תוכניות NEVS, שרכשה את סאאב מפשיטת רגל באוגוסט, המפעל בטרולהטן יתחיל לייצר בחודש אוגוסט מחדש את סאאב 9-3 המיושנת בגרסאות סדאן וקבריולה. עיקר הייצור יהיה של גרסאות הדיזל, בתקווה שהמכונית הוותיקה תצליח למצוא קונים בשוק האירופי - ותממן כך את פיתוחה של גרסה חשמלית. זו מיועדת לשיווק בשנה הבאה, בעיקר בשוק הסיני.
ממשלת סין מנסה לקדם בשנים האחרונות - בהצלחה מוגבלת למדי - מעבר של רוכשי רכב מדגמי בנזין ודיזל מזהמים, למכוניות חשמליות. לצורך כך הוכרזה תוכנית להקמת 400 אלף עמדות טעינה עד שנת 2015 ב-20 ערים מרכזיות. בממשל מקווים כי המהלך, לצד תמריצים אחרים, יוביל לרכישת לפחות חצי מיליון מכוניות חשמליות בשנה החל בשנת 2015. סאאב מעוניינת לרכוב על הגל הזה, ולהפוך לאחת השחקניות המרכזיות בשוק הרכב החשמלי.
יעד המכירות של NEVS יומרני למדי - 120 אלף מכוניות בשנה עד שנת 2016. זה אמנם לא הרבה במונחי יצרניות רכב גדולות, אך לא רחוק משנת השיא של היצרנית, 2006, אז נמכרו 133 אלף יחידות. זאת, עם היצע דגמים עשיר בהרבה ובתמיכת מי שהייתה אז יצרנית הרכב הגדולה בעולם, ג'נרל מוטורס. זו מכרה את סאאב לספייקר ההולנדית בשנת 2010 בעקבות פשיטת הרגל שלה, אלא שגם ספייקר לא הצליחה להרים את סאאב ופשטה רגל בעצמה ביוני 2011.
ב-NEVS מקווים שהחזרה לחיים של סאאב בפעם השנייה בפחות מארבע שנים, תהיה מוצלחת יותר.