שתף קטע נבחר
 

ענן ערפיח בבייג'ינג - פולקסווגן ו-GM ירוויחו?

זיהום האוויר החריג בסין הוא חדשות רעות לבריאות התושבים במעצמה המתפתחת, וחדשות טובות לתעשיית הרכב המערבית, הערוכה לצעדי מנע מכיוונו של הממשל

האם הערפיח החריג שנרשם בימים האחרונים בבייג'ינג, יביא להתחזקות תעשיית הרכב המערבית? כך מעריכים גורמים בתעשיית הרכב, זאת נוכח כוונת הממשל הסיני להחמיר את תקנות זיהום האוויר מהמכוניות - ולהגדיל בכך את היתרון של התעשייה המערבית.

 

הערפיח הכבד חזר לבייג'ינג אחרי הפוגה קצרה, ושוב מעלה את התוכניות להחמרת תקני הזיהום במדינה (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
הערפיח הכבד חזר לבייג'ינג אחרי הפוגה קצרה, ושוב מעלה את התוכניות להחמרת תקני הזיהום במדינה(צילום: gettyimages)

 

הממשל הסיני נקרע בשנים האחרונות בין הרצון להפחית את זיהום האוויר בבייג'ינג, שחזרתו התכופה הפכה כבר למאפיין של העיר, לבין הרצון לפתח את תעשיית הרכב המקומית. תקנות זיהום אוויר מחמירות הן אחת מהקשות ליישום בתעשיית הרכב, כאשר הפחתת פליטת מזהמים דורשת ייקור משמעותי של המכוניות ופיתוח טכנולוגיות מתקדמות. תעשיית הרכב הסינית, שמורכבת ממאות יצרניות קטנות, לא ערוכה להתמודד עם תקנות שכאלה.

 

מי שכן ערוכה, היא התעשייה המערבית - שאת תקנות הזיהום הנהוגות בארצות מוצאה שוקלים כעת הסינים לאמץ. ג'נרל מוטורס, פולקסווגן, טויוטה ויונדאי - כולן מציעות כיום מכוניות המותאמות לתקינת זיהום מחמירה, מה שיאפשר להן להציע מכוניות ידידותיות לסביבה מהר יותר מהתחרות הסינית, ובעלות נמוכה בהרבה.

 

בממשל הסיני מנסים לנווט כעת בין הצורך להפחית את הזיהום, ובין הניסיון לשמור על תעשיית הרכב המקומית העדינה יחסית בחיים. בין האמצעים לעשות זאת, ניתן לציין את התוכנית לעידוד רכב חשמלי. התעשייה הסינית שמסתמכת על ייצור זול יחסית ונדרשת לתקנים מחמירים פחות מאשר במערב, נמצאת בעמדה טובה יותר להשיק מכוניות חשמליות. בממשל הסיני מקווים שהחל משנת 2015 יצליחו לעודד רכישת יותר מחצי מיליון חשמליות בשנה - זאת לעומת כ-107 אלף יחידות בלבד בכל העולם בשנת 2012.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
הערפיח בבייג'ינג
צילום: gettyimages
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים