פולקסווגן גולף חדשה, עכשיו גם עם הנעה כפולה
המשפחתית הקומפקטית של פולקסווגן מוצעת מעתה באירופה גם עם הנעה כפולה, ומבטיחה להיות חסכונית מדורות קודמים. בישראל? כנראה שלא
פולקסווגן החלה בשיווק גרסאות הנעה כפולה של הגולף, המשפחתית הקומפקטית אשר הושקה באירופה בשנה שעברה ועדיין לא הגיעה לישראל. פולקסווגן מציעה גרסאות דומות - תחת השם "4MOTION" - מאז 1986, והן מיועדות בעיקר לשווקי צפון אירופה הסובלים מתנאי מזג אוויר קשים לאורך חודשים ארוכים.
גרסת ההנעה הכפולה עושה שימוש במערכת האלדקס, שלדברי פולקסווגן תהיה הפעם קלה ויעילה יותר. בהתאם נרשם שיפור בתצרוכת הדלק
של הגרסאות השונות בשיעור של כ-15%. גרסת הבסיס (טורבו-דיזל עם 105 כ"ס) מציגה נתון של 22.2 ק"מ לליטר (26.3 בגרסת הנעה קדמית), וגרסה חזקה יותר (טורבו-דיזל עם 150 כ"ס) מציגה נתון של 21.3 ק"מ לליטר (24.4 בדגם הנעה קדמית ו-18.2 בלבד בכפולה המוחלפת).
כדי להשיג את השיפור בתצרוכת הדלק, הגולף 4-מושן החדשה מצטיידת במערכת עצור-סע ומערכת האוגרת אנרגיית בלימה לטובת טעינת מצברים ומצמצמת את הצורך בשימוש במחולל זרם החליפין (אלטרנטור). מחיר גרסאות ההנעה הכפולה יהיה גבוה בגרמניה ב-1,800 יורו (כ-9,000 שקל) מגרסאות ההנעה הקדמית.
ומה עם ישראל? כמו בעבר, הסיכויים לראות את ה-4מושן בישראל אפסיים. אצלנו גרסת ההנעה הכפולה היחידה ששווקה בשנים האחרונות הייתה ה-R הספורטיבית.