שתף קטע נבחר
 

ריקול: לקסוס מזמינה 661 מכוניות לתיקון במוסך

המגבים בלקסוס IS עלולים להשתחרר ממקומם. בעלי המכוניות שיוצרו בין 2005 ל-2011 יוזמנו למוסך. במקביל נקראות 900 אלף טויוטה קורולה למוסך, אך לא בישראל

שלג כבד הצטבר על החלון הקדמי בלקסוס IS שלכם? הסירו אותו ראשית, לפני שאתם מפעילים מגבים. אום הידוק זרוע מגבים במכוניות מדגם לקסוס IS250, שנכרשו בין השנים 2005 ו-2011, עלול להתשחרר במקרים בהם מופעל על המגבים עומס חיצוני כבד. למשל בעת הצטברות כמויות שלג גדולות, ונסיון להפעיל את המגבים כדי לפנות אותם מהשמשה הקדמית.

 

ביפן וארה"ב נקראות גם כ-900 אלף מכוניות טויוטה מדגם קורולה למוסך, עקב תכנות לקוי העלול להפעיל באופן פתאוי את כרית האוויר ולהדק את חגורות הבטיחות. קריאה זו אינה כוללת מכונית ששווקו בישראל.

 

לקסוס IS - בזהירות בתנאי שלג ()
לקסוס IS - בזהירות בתנאי שלג

 

כך מודיעה ביום (ד') יצרנית הרכב לקסוס, מותג היוקרה של קונצרן טויוטה. ביבואנית לקסוס לישראל, חברת לקס-מוטורס, מסבירים כי הקריאה לתיקון נוגעת גם ל-661 מכוניות מדגם זה שנמכרו בישראל במהלך השנים. "הקריאה הוכרזה על מנת להבטיח את תקינותם של המגבים, לאור חשש להשתחררות אום הידוק זרוע המגב, במקרים בהם תנועת המגב מופרעת בשל עומס חיצוני, כגון הצטברות של שלג כבד על השמשה הקדמית", לשון הודעת היבואנית..

 

בלקסוס מציינים כי לא ידוע על תאונה כלשהי שאירעה ברחבי העולם עקב הבעיה האפשרית, וכי מדובר בצעד מנע מצד היצרנית. משך תיקון התקלה צפוי לעמוד על כחצי שעה, והוא יבוצע במרכזי השירות המורשים של לקסוס ללא חיוב. בימים הקרובים תישלח הודעה ללקוחות.

 

יש להזכיר כי בעלי רכב שנקרא לתיקון יזום (ריקול) על-ידי יבואנית הרכב, חייבים לבצע אותו. אי ביצוע תיקון יזום לא יאפשר לעבור את מבחן הכשירות השנתי בו מחויב כל רכב בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים