קרן פימי תשקיע עד 60 מיליון דולר באל על
בשלב הראשוני תרכוש קרן ההשקעות של ישי דוידי 5.71% ממניות חברת התעופה תמורת 5 מיליון דולר, בפרמיה של 36% על מחיר השוק. שווי חברה לפי העסקה - 323 מיליון שקל
קרן פימי של ישי דוידי חתמה על הסכם הבנות עם אל על לפיו תשקיע הקרן בחברה עד 60 מיליון דולר. לפי מזכר ההבנות, בשלב הראשון תשקיע פימי בחברה 5 מיליון דולר תמורת הקצאה של 30 מיליון מניות במחיר של 0.625 שקלים למניה.
במקביל לכך תרכוש פימי מכנפיים אחזקות, בעלת השליטה באל על כמות נוספת זהה של מניות באותו מחיר. בסופו של השלב הראשון תחזיק פימי ב-11.41% ממניות אל על.
- עלות מבצע "עמוד ענן" לאל על: 17-15 מיליון דולר
- אל על: המטוס קורקע, סעו באוטובוס לאילת
- אל על מתייעלת: הפחיתה שעות טיסה
- הסיפורים הכי חמים - לפני כולם - בפייסבוק של ynet
ההשקעה הראשונית של דוידי בסך של 5 מיליון דולר נעשית לפי שווי חברה של 323.6 מיליון שקל - פרמיה של 43% על מחיר השוק. אל על נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 227 מיליון שקל. מניית החברה איבדה מערכה כ-25% ב-12 החודשים האחרונים.
בשלב השני צפוייה להשקיע פימי, עד ה-30 באוגוסט 2013, 20 מיליון דולר תמורת הקצאת מניות נוספות של אל על במחיר של 0.625 שקל למניה, כ-180 מיליון מניות, שיהוו 25.5% ממניות אל על.
פימי תאשר הסכם קיבוצי חדש
בהודעתה לבורסה ציינה אל על כי מחויבותה של קרן פימי לשלב השני מותנת בכך שאל על תחתום על הסכם קיבוצי חדש עם העובדים בתנאים שפימי תאשר.
בנוסף, יוקצו לקרן פימי שתי אופציות שתוכל לממש אם תבצע את ההשקעה של השלב השני (30 מיליון דולר). האופציה הראשונה היא להשקעה של 10 מיליון דולר בחברה תמורת הקצאת מניות במחיר של 65 אגורות למניה, כ-58 מיליון מניות שיהוו כ-7.56% ממניות החברה. האופציה הראשונה ניתנת למימוש עד סוף יוני 2014.
האופציה השנייה היא להשקעה של 10 מיליון דולר תמורת הקצאת מניות במחיר של שקל למניה – כ-37.5 מיליון מניות שיהוו כ-4.7% ממניות החברה.
יו”ר ועד עובדי אלעל, אשר אדרי מסר בתגובה: "אנו מקבלים כל בעלים חדשים שיבואו להזרים כסף כדי להבריא את החברה ולהשקיע ברכישת מטוסים, ציוד, ופיתוח העובדים.
"את המהלך הזה רצינו תמיד ואמרנו כי במידה ורוצים להבריא את החברה, חייבים להכניס הון ולא רק לבנות על חשבון הגב של העובדים. נושא זה עמד במרכז המו”מ עם ההנהלה.
"אנו נמצאים בעיצומו של מו”מ עם ההנהלה על ההסכם הקיבוצי והדרישות שלנו לא השתנו כאשר כל הדרך אמרנו שאנו מעוניינים במהלך שבו 3 רגלים: בעלים, הנהלה ועובדים".