מרצדס C63 מתחזקת: 507 כ"ס, 280 קמ"ש
סדנת AMG של מרצדס משפרת (עוד יותר) את ה-C63, גרסת הביצועים של ה-C קלאס: 507 כ"ס, מהירות מרבית של 280 קמ"ש ורכיבים מה-SLS
מרצדס השיקה גרסה חזקה וספורטיבית עוד יותר של ה-C63 AMG, גרסת הביצועים של ה-C קלאס. קוראים לה "Edition 507" (מהדורה 507), ושלא במפתיע היא מציעה מנוע עם הספק של 507 כ"ס - 50 יותר מב-C63 רגילה. האדישן 507 מחליפה למעשה את דגם ה-"Black Series", שייצורו הופסק אשתקד. בניגוד לזו האחרונה, היא תוצע בכל גרסאות המרכב של ה-C63 - סדאן, סטיישן או קופה.
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
הגרסה החדשה מצוידת באותו מנוע V8 של ה-C63 (שנקרא בשפת מרצדס M156), אך עם שורה של רכיבים משופרים שנלקחו מה-SLS. בין היתר יש כאן בוכנות, מחברים וגל-ארכובה קלים, שהובילו לחסכון מרשים במשקל המנוע של שלושה ק"ג. המנוע המשופר מפיק 507 כ"ס, לעומת 457 בדגם הרגיל ו-487 בגרסת הביצועים המשופרת של AMG. ההספק נמוך בשלושה כ"ס מזה של ה-Black, כפי הנראה בעיקר כדי לשמור על ערכה האספני של הגרסה הזו. נתון המומנט עומד על 62.1 קג"מ, אחד יותר מבגרסה הרגילה.
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
תוספת הכוח הובילה לשיפור הביצועים, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות, לעומת 4.4 בדגם הרגיל (4.3 בגרסת הביצועים של AMG). המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-280 קמ"ש, לעומת 250 בדגם הרגיל. תצרוכת הדלק, למי שדואג, עומדת על 8.3 ק"מ לליטר בממוצע.
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
האדישן 507 תוצע עם ערכת עיצוב שכוללת פתחי איוורור במכסה המנוע, חישוקי "19 חדשים ותגי "Edition 507" על המרכב ובתא הנוסעים. היא כוללת גם שורה של שיפורים ליכולת הדינמית ולכושר הבלימה, כמו גם רשימת אבזור ארוכה כמקובל בדגמי AMG.
הגרסה החדשה תושק בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ הקרוב. השיווק באירופה יחל בחודש יוני, ובשלב זה עדיין לא ידוע מה יהיה מחיר הדגם - אך צפו לתג-מחיר גבוה משמעותית מזה של C63 רגילה (72 אלף יורו, כ-363 אלף שקל).