שתף קטע נבחר

בזק בינלאומי לא ניתקה בזמן - הלקוח יפוצה

לקוח ביקש להתנתק מספר פעמים משירותי האינטרנט של בזק בינלאומי, אך זו לטענתו, המשיכה לגבות ממנו דמי מנוי חודשים חרף בקשותיו לסיים את ההתקשרות. "אי הביטול נבע מטעות" טענה בזק בינלאומי. הפיצוי: 3,000 שקל

לקוח שרכש מבזק בינלאומי 11 מנויי גלישה לאינטרנט, עבורו ועבור בני משפחתו, ביקש לטענתו להתנתק משירותיה. לטענתו, הוא פנה לספקית פעמים רבות, בעל פה ובכתב, ודרש לבטל את העסקה אולם זו מיאנה לבצע את הניתוק, והמשיכה לגבות ממנו סכומים באמצעות כרטיס האשראי.

 

 

משכך פנה נגדה בתביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות, וביקש לפצותו, כצרכן שנפגע.

 

לטענת בזק בינלאומי, היא קיבלה את בקשתו לסיום ההתקשרות, אולם עקב טעות לא הביאה את היחסים לידי סיום, אך הכספים שנגבו הושבו לו לבסוף. בנוסף טענה החברה, כי חרף בקשת הניתוק המשיך הלקוח להשתמש במינוי ולגלוש באינטרנט, וכי מאחר שרכש ממנה 11 מנויים, הוא כלל אינו 'צרכן' אלא לקוח עסקי.

 

לעודד צרכנים לממש את זכויותיהם

השופט, מוחמד עלי, קיבל את התביעה חלקית, לאחר שקבע כי בזק בינלאומי פעלה שלא כדין, כשלא נענתה לדרישת הלקוח להתנתק משירותיה וכשהמשיכה לגבות ממנו כספים תמורתו.

 

השופט דחה טענת בזק בינלאומי בנוגע להגדרת הלקוח כ"צרכן", וקבע כי אין להסיק מהעובדה שרכש מספר רב של מנויים, כי עשה זאת לצרכים עסקיים.

 

"שאלת מעמדו של התובע אם 'צרכן' הוא אם לאו, אינה תלויה בהגדרתו ברישומי הנתבעת, אלא בבחינת מהות השימוש שנועד למוצר שנרכש על ידי התובע", כתב השופט וקבע כי התובע הנו צרכן כמשמעות המונח בחוק.

 

לעניין הפיצוי, נקבע, כי לאור העובדה שהספקית השיבה ללקוח את החיובים אשר גבתה לאחר בקשת הניתוק, ונוכח העובדה שהלקוח המשיך לגלוש באמצעות אחד המנויים גם לאחר שביקש את ביטולו, על בזק בינלאומי לפצות את הלקוח ב-3,000 שקל וכן בהוצאות משפט של 300 שקל.

 

השופט ציין, כי בקובעו סכום זה, ביקש לעודד את הצרכנים לפעול למימוש זכויותיהם ולהרתיע את בתי העסק מפני הפרת החוקים הצרכניים.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי "פסק דין "

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים