נהגי המוניות מבקשים לאשר ייקור תעריפים
כדי להגיע למשכורת הממוצעת במשק, על נהג מונית להגיע לפדיון של 835 שקל בכל יום עבודה. איגוד המוניות פנה למשרד התחבורה: הנהגים נאלצים לעבוד 12 שעות ביום רק כדי להתקיים
עלות האחזקה של מונית ממוצעת (סקודה) שצוברת כ-90 אלף ק"מ בשנה, מגיעה ל-486 שקל ביום, כך עולה מתחשיב שנעשה על-ידי סמדר ומשה קצין מחברת חשב עבור "ממון." המשמעות היא שעל מנת שנהג המונית ירוויח משכורת ממוצעת של 8,700 שקל - הפדיון היומי שלו צריך להיות לפחות 835 שקל.
ההוצאה השנתית לאחזקת מונית – כולל תיקונים, ביטוח, דלק, עלות הזכות הציבורית למונית (מספר ירוק,( דמי חברות לתחנת המוניות, מונה ועוד - מגיעה ל-145 אלף שקל. מאחר שנהגי המוניות עובדים בממוצע כ-300 ימים בשנה, הרי שההוצאה היומית של נהג היא 486 שקל. כדי שהנהג ירוויח לפחות את השכר הממוצע במשק, 349 שקל ליום, המונית צריכה להניב לו הכנסה יומית של 835 שקל.
לדברי יהודה בר אור, יו"ר איגוד המוניות הארצי, הפדיון היומי של מונית ממוצעת הוא 600־700 שקל ליום".להערכתי, ההוצאה לאחזקת המונית שנקבעה על ידי חשב גבוהה מדי. בפועל, נהג מונית לוקח הביתה אחרי ניכוי ההוצאות כ-300 שקל ליום. אנחנו נאלצים לעבוד 12 שעות ביממה כדי שנוכל להתקיים, ופירוש הדבר שאנו מרוויחים 25 שקל לשעת עבודה. אפילו בייבי סיטר מקבלת יותר."
איגוד המוניות פנה למשרד התחבורה בדרישה לאשר את ייקור התעריפים בגלל ההתייקרויות שהיו במשק, כולל העלאת המע"מ באחוז אחד. "התשובה שקיבלנו הייתה מגוחכת. מוכנים לאשר לנו ייקור של 1.8% בלבד, כולל העלאת המע"מ וייקור הדלק," אמר בר־אור.
לדבריו, יש רבים שפוטרו ממקומות עבודה ורוכשים כיום מספר ירוק בכספי הפיצויים, אבל אחרי שהם מגלים שאי אפשר להתקיים בענף - הם פורשים ממנו. "נשארים רק הוותיקים שאין להם כבר לאן ללכת", אומר בר אור.