שתף קטע נבחר
 

סקודה סיטיגו - קטנה-קטנה, אבל שווה בדיקה

מכונית המיני המודרנית של סקודה הצטרפה לקטגוריה גדלה והולכת, ותחרותית מאי פעם. עם תג-מחיר שמתחיל ב-60 אלף שקל היא בהחלט עשויה להצליח

 

  • מי - סקודה סיטיגו 
  • מחליפה את - אף אחת 
  • מתחרות - טויוטה אייגו, יונדאי i10, פיז'ו 107, קיה פיקנטו 
  • מתי - עכשיו
  • כמה - בין 60 אלף (60 כ"ס, ידנית) ועד 80 אלף שקל (75 כ"ס אוטו')
  • איפה - ליסבון, פורטוגל

 

תכירו, זה האוטו

הסיטיגו של סקודה היא צלע שלישית לפרויקט מכונית המיני הגלובאלי, של קונצרן פולקסווגן הגרמני. הצ'כית של היא אחות תאומה של סיאט מי (Mii) ופולקסווגן אפ! (!up), מכוניות כמעט-זהות הנבדלות האחת מהאחרת (מעט) בעיצוב חיצוני ומראה - ופרטי אבזור - חלל הפנים, אך כמעט-זהות בכל הנוגע למכללים. מבחינת היבואנית לישראל, הסיטיגו נשאבת ישירות לתוך קטגוריה שעברה שינוי דרמטי בשנה-שנתיים האחרונות, עם מספר לא מבוטל של מתחרות ראויות הנושאות תג-מחיר של 60-70 אלף שקל. כולן בעלות מידות קומפקטיות, עירוניות באופיין, מאובזרות בצניעות יחסית אך מודרניות לגמרי.

 

 

תא הנוסעים

אל תצפו לפאר, הדר והקפדה יתרה על פרטי-פינוק, כנגזר מתג המחיר. הסיטי גו היא מכונית צנועה באופיה, ואין דרך (או סיבה) להתעלם מכך. ובהתחשב בכך, הסקודה מפתיעה מאד, ולטובה. תא הנוסעים מרווח למדי (פועל יוצא של מידות חוץ נדיבות בקטגוריה), מציע כניסה וישיבה יותר מראויים לשניים מאחור, גם אם אלה עברו זה מכבר את גיל גן החובה - ותודה לבסיס גלגלים ארוך יחסית. נקודה חיובית שלא ניתן לייחס לרבות ממתחרותיה. גם סביבת הנהג מוכיחה שסקודה עשו כמיטב יכולתם - והצליחו כלל לא רע בכך - לספק מראה ואיכות רחוקים מלהיות זולים. מושב הנהג עשוי להתגלות כלא ממש נוח לאורך זמן עבור גבוהים, אך מעבר לכך - רק מחמאות. כולל מספר פתרונות אחסון מקוריים המלמדים על חשיבה יצירתית. שאפו.

 

 

מנוע ותיבת הילוכים

הסיטי גו עושה שימוש במנוע ליטר עם שתי גרסאות הספק (60 ו-75 כ"ס) ושתי תיבות הילוכים אפשריות - ידנית או רובוטית. בינתיים נהגנו בשילוב הנמרץ מכולם - 75 כ"ס, ידנית, 65 אלף שקלים - והחדשות טובות. אם לדייק, סבירות-פלוס. מנוע הליטר בגרסתו היותר חזקה, מזיז את המכונית הקטנה והקלה יחסית לעידן הנוכחי (פחות מ-900 ק"ג) באופן ראוי. תיבת ההילוכים מציעה פעולה סבירה, עם יחסי העברה שמטרתם מוצהרת - חסכון. יחידת המנוע הקטנה זקוקה אמנם לסל"ד גבוה (ורעשני) יחסית, אך גם בנהיגה ראויה תציע די והותר כוח לשימוש הצפוי.

 

 

נוחות נסיעה, יכולת דינמית

כדי לעמוד במגבלת תג-מחיר נמוך במיוחד, תכנון הסיטי-גו (ושתי האחיות התאומות כמובן) התבסס על שימוש במרכיבים בסיסיים, פשוטים יחסית במחסן המוצרים של קונצרן פולקסווגן. והחדשות הטובות הן, שבסקודה זה עובד. למרות בסיס גלגלים קצר של 242 ס"מ, הסיטי גו אינה מתרסקת על כבישי משובשים, אלא מציעה רמת נוחות החלט מפתיעה - פועל יוצא של כיול מתלים אשר שם דגש על נוחות. בהתאם, אל תצפו לדיוק מיוחד בפעולת ההגה, ושינויי כיוון מהירים גם הם לא יתקבלו בהבנה. מצד שני, ספק אם הסיטי גו תמצא עצמה אי פעם במצבי נהיגה תובעניים, כך שהסיכום בסעיף זה בפירוש חיובי.

 

 

לסיכום

סקודה סיטי-גו אינה מכונית מורכבת, מתוחכמת, ודאי שלא מסעירה. היא לא פחות (ולא ממש יותר) מכלי תחבורה בסיסי שאמור להסיע לכל היותר צמד מבוגרים וזוג ילדים למשימות עירוניות, או בינעירוניות פשוטות. ובהימור מושכל, את מרבית זמנה היא תעשה בעיר או בקרבתה, עם לא יותר ממבוגר אחד וילד - כנראה בדרך אל הגן או חוג הג'ודו.

 

ככזו היא מפתיעה בהחלט לטובה בנסיעת התרשמות ראשונה, עם מרחב פנים יותר מראוי לממדים החיצוניים, איכות תא נוסעים סבירה, מנוע חביב ונוחות נסיעה מרשימה. כל אלה כמובן בהתחשב בתג-מחיר של 60 אלף שקל, פלוס-קצת. ולכן נראה כי הערכת היבואן למכירה של בין 1,000 ל-1,500 יחידות מהמכונית הקטנה במהלך שנה, אינה מופרזת כלל ועיקר.

 

בעד: מחיר, מרווח לנוסעים, נוחה

נגד: עיצוב, רועשת בנסיעה מהירה 

 


סקודה סיטיגו

סקודה סיטיגו
מנוע שלושה צילינדרים, 12 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.0 ליטר / בנזין
הספק מרבי 75 כ"ס ב-6,200 סל"ד
מומנט מרבי 9.7 קג"מ ב-3,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, חמישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / ארבעה
אורך 356.5 ס"מ
רוחב 164 ס"מ
גובה 148 ס"מ
בסיס גלגלים 242 ס"מ
משקל

855 ק"ג

נפח תא מטען 250 ליטר
100-0 קמ"ש 13.2 שניות
מהירות מרבית 171 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 21.3 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 108 גרם לק"מ
מחיר התחלתי  
כריות אוויר  
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות חמישה כוכבים לפי ה-Euro NCAP
 

 

הכתב היה אורח חברת סקודה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפנים, תוצרת צ'כיה
סקודה סיטי גו עיצוב לא מסעיר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים