סאנגיונג רודיוס החדש: קבלו תמונות רשמיות
אחרי האיורים ותמונות שדלפו לרשת, מגיעה חשיפה רשמית: כך ייראה הרודיוס החדש של סאנגיונג, שישווק בישראל תוך מספר שבועות - עם מנוע טורבו-דיזל ועד תשעה מושבים
סאנגיונג השיקה את הרודיוס (Rodius) החדש באירופה, דור שני למיניוואן הגדול של היצרנית. הרודיוס היה אחד מרכבי הנוסעים הראשונים של היצרנית הדרום-קוריאנית, שמתמחה בדרך כלל ברכבי שטח ופנאי. הרכב החדש הוצג במולדתו, טרם שהגרסה האירופית תושק בתערוכת ז'נבה בחודש הבא. הוא גם מקבל שם חדש בדרום-קוריאה - "קוראנדו טוריזמו" (Korando Turismo), אך אצלנו ובאירופה ישמור על השם רודיוס.
בניגוד לדור הראשון, שהושק עוד בשנת 2004, נראה כי הפעם בחרה היצרנית בעיצוב שמרני יותר. הרודיוס החדש - כפי שנרמז גם בשמו הקוריאני - מציג דימיון לא מבוטל בחרטום לקו המוצרים העדכני של המותג, ובמיוחד לקוראנדו החדש שמשווק גם בישראל.
הרודיוס החדש צפוי להגיע לישראל כבר בשבועות הקרובים - ברבעון השני של שנת 2013. הוא יוצע אצלנו עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, שמפיק 155 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 36.7 קג"מ בין 1,500 ל-2,800 סל"ד. בסאנגיונג מבטיחים כי המנוע הקטן משמעותית מבעבר (2.7 ליטר, 165 כ"ס ו-34 קג"מ) אך מודרני יותר, יאפשר גם תצרוכת דלק עדיפה.
בתנאי מעבדה ישיג הרודיוס תצרוכת דלק ממוצעת של 12 ק"מ לליטר, לעומת 10.1 ק"מ לליטר בעבר (שיפור של 18%). המנוע משודך לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית, שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים. בדרום-קוריאה יוצעו גם גרסאות ידניות וכפולות הנעה, שאינן מיועדות לשיווק בישראל. גם גרסת 3.2 ליטר בנזין, לא תוצע אצלנו.
הדגם החדש מציג מידות כמעט זהות לקודמו, עם אורך של 513 ס"מ - מה שמותיר אותו כאחד מרכבי הנוסעים הארוכים ביותר בישראל. גם בסיס הגלגלים נדיב - 300 ס"מ, נתון שיאפשר להציע בנוסף לדגם שבעה מושבים, גם גרסת תשעה מושבים יוצאת דופן (בקוריאה - עד 11 מושבים). ממד הרוחב עומד על 191.5 ס"מ והגובה על 185 ס"מ. הגרסה שתשווק בישראל תציג משקל עצמי של כ-2,065 ק"ג וגלגלי 225/65-16.
מחברת טלקאר, יבואנית סאנגיונג לישראל, נמסר כי הרודיוס החדש יציע מערכת מולטימדיה עם חיבור בלוטות' ותפעול מההגה, בקרת שיוט וחישוקי "16. בשלב זה עדיין לא ידוע האם הדגם החדש ישודרג בסעיף הבטיחות (כיום הוא מציע רק שתי כריות אוויר), וגם תג-המחיר עדיין לא פורסם.