"איגוד המוסכים מעוניין בשוק רכב תחרותי"
האיגוד ישתף פעולה עם לשכת המסחר במאבק לפתיחת שוק הרכב לתחרות, והגברת השקיפות בענף הרכב, כך לטענת יו"ר איגוד המוסכים. סמנכ"ל איגוד לשכות המסחר מכחיש
איגוד המוסכים יפעל בשיתוף עם איגוד לשכות המסחר, לטובת יישום התחרות והגברת השקיפות בענף הרכב? כך טוען יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, באגרת ששלח לאחרונה לחברי האיגוד. באגרת כתב לוי כי מטרת המאבק המשותף היא לסייע למשרד התחבורה ביישום הרפורמה בתחום התחרות בענף הרכב. בין הסעיפים ברפורמה זו - פתיחת השוק ליבוא חלפים תחליפיים ופתיחת השוק ליבוא מקביל של רכב. חיים עוז, סמנכ"ל איגוד לשכות המסחר, מכחיש כי קיים שיתוף פעולה כזה.
בנוסף מתכנן משרד התחבורה להסדיר את הרפורמה בענף המוסכים, במסגרתה יפתחו "מוסכים מומחים" שיתחרו ברשתות מוסכי הרשת של היבואנים, ויועבר מידע לציבור על אפשרות לתקן את הרכב בחלפים תחליפיים זולים יותר בכל מוסך - כולל מוסכי רשת היבואנים.
עם זאת, יו"ר איגוד המוסכים מציין כי "קיימת בשלב זה מחלוקת עניינית מול משרד התחבורה, באשר לנוהל המתגבש של המוסך המומחה, אשר לטעמנו הינו נוקשה מדי, ולא יהיה ניתן ליישום ולפיכך יחמיץ את מטרתו הברוכה. העבודה מול משרד התחבורה כמובן תימשך עד לגיבוש הנהלים בנוסחם הסופי באופן שישביע רצוננו ויהיה מיטבי לבעלי המוסכים ולציבור בכללותו".
עוד מציין לוי באגרת כי האיגוד יוזם הצעת חוק שתוגש לכנסת, ואשר בדומה ל"חוק הסוכן" - יגן על מוסכי רשת של יבואנים מפני "סילוקם מהרשת בין לילה מהיום למחר, לעיתים בין לילה ובד"כ בנימוקי סרק, לעיתים אפילו ללא נימוק." לדבריו יש באחרונה שטף של מקרים כאלה.