"וושינגטון פוסט": אובמה לא מתראיין לעיתונים
הנשיא האמריקני ויתר על התקשורת הכתובה. כך עולה מבדיקה מעמיקה ביותר שערך ה"וושינגטון פוסט", שבה נמצא כי אובמה התראיין פעמים ספורות בלבד לעיתונים המודפסים מאז נבחר. במקום, הוא מתראיין בטלוויזיה, ופעיל בבלוגים ובאינטרנט
השמרנים בארצות הברית נוהגים להאשים את העיתונים החשובים ביותר במדינה, "ניו יורק טיימס" ו-"וושינגטון פוסט", בכך שהם ב"כיס של הנשיא אובמה", אבל בדיקה שפורסמה השבוע מעלה ששני העיתונים לא זכו לראיון נשיאותי בשנים האחרונות. "הפוסט" והעיתון השמרני "וול סטריט ג'ורנל", שהוא הנקרא ביותר בארה"ב, לא זכו לראיין את אובמה זה ארבע שנים. "ניו יורק טיימס" זכה לראיון בשנת 2010.
לעומת זאת, בשנה האחרונה התראיין הנשיא בשפע לתוכניות הבידור הליליות. הוא התראיין לתוכנית חדשות הבידור והרכילות Entertainment Tonight, השתתף בתוכנית המלל הנשית היומית The View והתראיין לערוץ MTV הנצפה על ידי בני נוער.
עוד דיווחים מהעולם:
חיי פרישות: מה עושה אפיפיור בדימוס?
מתח באירופה בגלל "בשר הסוס", נשקלת חקירה
הלוחם שחיסל את בן לאדן - מובטל וחי בפחד
מדוע הנשיא האמריקני מתראיין לתוכנית רדיו בניו מכסיקו, ולתחנות טלוויזיה מקומיות לרוב, אבל מאז נכנס לבית הלבן הוא לא העניק ולו ראיון אחד לעיתונים נחשבים כמו "בוסטון גלוב" ו"לוס אנג'לס טיימס"? אפילו שני העיתונים הגדולים בעירו שלו, שיקגו, "הטריביטון" ו"סן טיימס", לא זכו לראיין את הנשיא בן עירם.
האם הנשיא מחרים את התקשורת הכתובה? לפי הבדיקה המעמיקה של ה"וושינגטון פוסט", המסקנה היא שאובמה הוא הנשיא הכי פחות ידידותי לתקשורת הכתובה זה דור. ככל הנראה, הדבר נובע מהירידה המתמשכת בשיעור קריאת העיתונים, ולא פחות חשוב - הראיונות לכלי התקשורת האלקטרוניים משודרים כפי שהם, בלי פילטרים של העורכים.
אובמה מרבה להתראיין לתוכניות טלוויזיה, ובראשן תוכנית הראיונות "60 דקות" של CBS, תוכניות של MTV ותחנות הטלוויזיה ההיספאניות "טלמונדו" ויוניוויז'ן. נראה שהנשיא רואה בטלוויזיה כלי עיקרי להעברת המסרים שלו ישירות להמונים, בלי עריכה.
בעבר היה נהוג שכל עיתון גדול מראיין פעם בשנה את הנשיא האמריקני. לא כך אצל אובמה. "אנחנו יודעים שהנשיא הוא קורא אדוק של עיתונים, וכתבים מקבלים לעיתים קרובות שבחים או 'נזיפות' על הדברים שנכתבים על הנשיא", אמר דיוויד ליאונהאדט, הכתב הבכיר של "ניו יורק טיימס" בוושינגטון.
אבל אובמה מאמץ את הבלוגרים ואת המדי החברתית, ומשתמש בטוויטר, פייסבוק ופליקר, כדי לתקשר ישירות עם הציבור. רק בטוויטר יש לאובמה 27 מיליון עוקבים, יותר ממספר הצופים בחדשות הערב בכל רשתות הטלוויזיה יחד ויותר מהתפוצה הכוללת של 75 העיתונים הנקראים ביותר בארה"ב.
דובר הבית הלבן ג'יי קרני כתב באימייל ל"וושינגטון פוסט" (שזכה לראיון ביולי 2009) ש"זה לא עניין אישי". הראיונות מבוססים על "הדרך הטובה ביותר לנצל את הזמן של הנשיא. הוא מתראיין לטלוויזיה ולתקשורת הכתובה וימשיך להתראיין לשתיהן".
למרות הדברים, את הראיונות לתקשורת הכתובה שהעניק אובמה במהלך כהונתו הראשונה ניתן למנות בקלות: הוא התראיין ראיון אחד לעיתון USA Today, השני בתפוצה הארצית, וכמה ראיונות לעיתונים מקומיים בווירג'יניה ובאייווה בתקופת הבחירות, משום שהן מדינות מתנדנדות.