שתף קטע נבחר
 

היעד: חללית ישראלית על הירח ב-2015

זה חלום, אבל עם תוכנית מפורטת, מתוכננת ומכוונת לחודש מאי בשנת 2015, אז אמורה לנחות על הירח החללית הישראלית הבלתי מאויישת הראשונה, פרי פיתוחה של עמותת SpaceIL הישראלית

עמותת Space IL הישראלית שהוקמה על ידי צוות רב-תחומי הכולל מדענים וחובבי חלל ישראליים משתתפת בתחרות עולמית של גוגל, המכונה Google Lunar X Prize. סך הפרסים לזוכים בתחרות, שאליה הצטרפה העמותה לפני שנתיים, הוא 30 מיליון דולר ואתמול היא הציגה תוכנית עבודה וקצת יותר פרטים על המיזם.

 

 

 

על מנת לחסוך בעלויות, תצטרף החללית של SpaceIL כטרמפיסטית ללווין של חברת חלל זרה. בניגוד לטרמפ חינמי, עלות ההצטרפות לשיגור כזה עומדת על מיליוני שקלים. החיבור למשגר, אשר צפוי להתרחש במהלך שנת 2015, יהיה, למעשה, הפעם האחרונה שבה יוכלו המהנדסים הישראלים לראות את החללית הישראלית במו עיניהם. לאחר החיבור למשגר, לא תהיה תקשורת עם החללית למשך תקופה של חודש-חודשיים עד שיסתיימו כל ההכנות לשיגור. תאריך היעד המתוכנן לשיגור הוא מאי 2015.

 

 (צילום: גאי לוי, GSM Israel) (צילום: גאי לוי, GSM Israel)
(צילום: גאי לוי, GSM Israel)

 

עוד ב-GSM

 

חסויות רבות גויסו למטרת הפרויקט העצום הזה שמוערך ב-30 מיליון דולר עלות, ונותנת חסות גדולה הצטרפה עכשיו למיזם הזה וזו חברת בזק. במסגרת תרומתה לפרויקט, בזק תהיה אחראית להעברת השידורים מתחנת הלוויינים, אליה הם יגיעו מהחללית במרחק מאות אלפי קילומטר, אל עבר מרכז הבקרה ביהוד. מדובר בשידור מורכב הדורש טכנולוגיה ותשתית בעלות אמינות ושרידות, בעיקר בשלב הקריטי של הנחיתה. התשתית תאפשר העברת שידור דו כיווני, תוך העברת תכני HD בשידור חי לכדור הארץ. 

 

  (צילום: גאי לוי, GSM Israel) (צילום: גאי לוי, GSM Israel)
(צילום: גאי לוי, GSM Israel)

 

SpaceIL היא הנציגה הישראלית היחידה המשתתפת בתחרות הבינלאומית Google Lunar X-Prize, במרוץ להנחתת חללית לא מאוישת על הירח. אם יזכה, הצוות מחויב לתרום את כספי הזכייה לקידום המדע והחינוך הטכנולוגי והמדעי בישראל והוא שואף להעניק באמצעות הפרויקט, השראה לילדים ולבני הנוער שיהוו את דור העתיד של המדענים, אנשי הטכנולוגיה, המהנדסים והמתמטיקאים של ישראל, כדוגמת ההשראה שהעניקה נחיתת ניל ארמסטרונג בזמנו - שכונתה "אפקט אפולו". כבר כיום משולבים בעשייה הטכנולוגית עשרות בני נוער ובנוסף נחשפו לפרויקט למעלה מ- 25,000 ילדים ובני נוער מבתי ספר בכל רחבי הארץ. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים