שתף קטע נבחר

אותר מקור התקלה שהשביתה את פלאפון

החברה הודיעה כי איתרה את מקור התקלה שהשביתה את הרשת לכ-4 שעות. מדובר בשילוב של תקלה באחד מרכיבי האיתותים ברשת, בו התקלקל כרטיס, יחד עם באג תוכנה באחד מרכיבי המתג

חברת פלאפון הודיעה כי איתרה את התקלה שגרמה להשבתת הרשת למשך כ-4 שעות בתחילת חודש פברואר וניתקה את מנויי החברה מהאפשרות לקיים שיחות או לשלוח מסרים.

  

על פי הודעת החברה, התקלה נבעה משילוב של שיבוש באחד מרכיבי האיתותים (STP) ברשת, בו התקלקל כרטיס, יחד עם באג תוכנה באחד מרכיבי המתג. כתוצאה מכך, נשלחו הודעות שגויות למתגים, מה שגרם לתקלות הדיבור וה-SMS ברשת.

 

מדיווח החברה עולה שהתקלה תוקנה בתוך 3.5 שעות, על ידי עובדי חטיבת ההנדסה של החברה וחברת אריקסון היצרנית של הציוד. ביום ראשון האחרון הגיעה מאריקסון גרסת תוכנה מתקנת, ולאחר שנבדקה במעבדת פלאפון, הותקנה הגרסא בשני המתגים ברשת.

 

לאחר תיקון התקלה כינסה החברה מסיבת עיתונאים בה הבטיחה פיצוי לכל לקוחות החברה שנפגעו. הפיצוי המובטח כלל אפשרות לדקות שיחה חינם או גלישה.

 

במסיבת העיתונאים לאחר סיום התקלה אמר גיל שרון, מנכ"ל החברה. "החלטנו לפנים משורת הדין להעניק הטבה ללקוחות החברה שנפגעו והחלטנו לאפשר ללקוחות לבחור אחת מתוך שלוש הטבות שנעמיד" החברה איפשרה בחירה בין 60 דקות שיחה, 500 מגה לגלישה או 60 דקות לשיחות מהארץ לחו"ל ליעדים באירופה ובארה"ב.

 

כאמור, ביום ראשון האחרון הגיעה מאריקסון גרסת תוכנה מתקנת, ולאחר שנבדקה במעבדת פלאפון, הותקנה הגרסא בשני המתגים ברשת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מרכז שירות של פלאפון
צילום: שלומי כהן
מומלצים