מאוסטרליה באהבה: שברולט עם הנעה אחורית
שברולט משיקה באמריקה את ה-SS, מכונית ספורט-סדאן גדולה עם 415 כ"ס והנעה אחורית, שתתחרה בקרייזלר 300. כל הזכויות שמורות להולדן האוסטרלית
שברולט תשווק בארה"ב מכונית ספורט-סדאן חדשה וגדולה, עם הנעה אחורית. זה יקרה הודות לחטיבת הרכב האוסטרלית של ג'נרל מוטורס, הולדן, שמשווקת מכוניות כאלה באופן רציף - אפילו כאשר באמריקה שברולט עברה להנעה קדמית. המכונית החדשה, שמכונה SS, תמוצב מעל האימפלה - למרות שהיא מעט קטנה ממנה באורך הכללי.
לחצו על התמונה לגלריה המלאה של שברולט SS
ה-SS מבוססת על הולדן VF קומודור (Commodore), מכונית שמהפלטפורמה שלה נולדו גם שברולט קפריס (שנמכרת רק למשטרה) והקמארו. היא מציגה מידות נדיבות - אורך של 497 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ, גובה של 149 ס"מ ובסיס גלגלים של 292 ס"מ. בניגוד למשפחתיות הגדולות מהעבר, ה-SS מיועדת לחמישה נוסעים ולא תוצע עם ספסל קדמי לשלושה.
לחצו על התמונה לגלריה המלאה של שברולט SS
מתחת למכסה המנוע ה-SS מצוידת ביחידת V8 בנפח 6.2 ליטר, עם שני שסתומים לצילינדר. המנוע המאוד אמריקאי, שמגיע היישר מהקורבט היוצאת, מפיק 415 כ"ס ב-5,900 סל"ד ו-57.4 קג"מ ב-4,600 סל"ד, ויאיץ את הרכב הגדול מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך כחמש שניות. זאת, בסיוע תיבת שישה הילוכים אוטומטית שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. תיבת הילוכים ידנית, שמוצעת בהולדן התאומה, לא תשווק באמריקה.
בשברולט מתגאים במערך מתלים מודרני - רב-חיבורי מלפנים ומאחור עם מוט מייצב קדמי ואחורי. למכונית החדשה גם חלוקת משקל של קרוב ל-50-50 בין הסרנים, הודות לשימוש במכסה מנוע ודלת תא מטען מאלומיניום. היא תוצע עם צמיגים רחבים - 245/40 מלפנים ו-275/35 מאחור, בשני המקרים עם חישוקי "19.
שברולט לא מפרסמת מחיר של הדגם החדש. הוא צפוי להיות גבוה מזה של האימפלה החדשה, שבגרסתה היקרה ביותר תעלה כ-32 אלף דולר בארה"ב (כ-118 אלף שקל). ומה עם ישראל? מחברת UMI, יבואנית שברולט, נמסר ל-ynet כי אין כוונה לשווק אצלנו את ה-SS החדשה.