החזון של פיז'ו: מכונית בנזין-אוויר, 50 ק"מ לליטר
פיז'ו תציג בתערוכת ז'נבה גרסת כלאיים ייחודית של ה-2008, עם מנוע בנזין ומנוע הפועל בלחץ אוויר. היעד: להציע תצרוכת דלק של 50 ק"מ לליטר
פיז'ו תציע מכונית הנוסעת באמצעות אוויר דחוס - או זה לפחות הכיוון אותו חוקרת כיום היצרנית. הצרפתים יחשפו בתערוכת ז'נבה (17-7 במרץ) גרסת תצוגה חדשה של ה-2008, רכב הפנאי הקטן המבוסס על ה-208. לגרסה זו, שמכונה Hybrid-Air (כלאיים-אוויר), מנוע בנזין לצד מנוע אוויר יוצא דופן.
לפי פיז'ו, מנוע האוויר יפעל באמצעות שני מיכלי אוויר - האחד יכיל אוויר דחוס וימוקם מתחת למרכב בתעלה המרכזית. השני, בסמוך למתלה האחורי, ישמש כמיכל התפשטות. יחד עם מנוע הידראולי ומשאבה, המערכת הזו תאפשר לנסוע ללא תצרוכת בנזין וללא זיהום ב-80% מהנסיעות העירוניות. בטכנולוגיות הקיימות כיום, פיז'ו מאמינה שתוכל להשיק מכונית סדרתית עם תצרוכת דלק של 34.5 ק"מ לליטר - בדרך ליעד של 50 ק"מ לליטר עם שיפורים נוספים למנוע הבנזין (1.2 ליטר, שלושה צילינדרים).
מערכת הכלאיים של ה-2008 הייבריד-אייר עושה שימוש בתיבת הילוכים פלנטרית שמזכירה באופי פעילותה תיבה רציפה. לתיבה הזו גלגל שיניים מרכזי (שמכונה "הילוך שמש"), ומסביבו "לווינים" - גלגלי שיניים שווי-גודל המסתובבים סביבו במעגלים. תיבה מסוג זה מתאפיינת בהעברת כוח ישירה יחסית ותגובה מהירה, אך מנגד נחשבת למורכבת ורגישה לעומסים. בפיז'ו מקווים להתגבר על מגרעות אלו בדרך לייצור.
מילוי מיכלי האוויר יבוצע בשתי דרכים: האחת בזמן בלימה (אז ההתנגדות שנוצרת במיכל תסייע להאטת הרכב), השנייה בזמן פעולת מנוע הבנזין - שיפעיל את משאבת האוויר וימלא את המיכלים בתוך 10 שניות. פיז'ו לא מציינת לכמה זמן פעולה או לאיזה טווח יספיקו מיכלי אוויר מלאים. המעבר בין מצבי ההנעה - אוויר בלבד, בנזין בלבד או אוויר ובנזין יחד, יבוצע אוטומטית ללא התערבות הנהג.
ומתי בייצור? פיז'ו לא נוקבת לפי שעה במועד - אפילו משוער - לתחילת ייצור גרסת הכלאיים-אוויר. למעשה, עדיין לא ברור אם בכוונתה אכן לייצר אותה, או שמדובר בעיקר בתרגיל יחסי ציבור כדי לשפר את מצבה התדמיתי של פיז'ו בזמן המשבר הכלכלי החריף בו היא נמצאת.