וולוו מרעננת את דגמי ה-60, 70 ו-80. מתי אצלנו?
וולוו מבצעת רענון רוחבי למרבית דגמיה, ובכלל זה גרסאות ה-S60, ה-V70 וה-S80. יציעו יותר אבזור, תצרוכת דלק משופרת ועדכון קל לעיצוב. מתי יגיעו ארצה? לא ברור
וולוו הודיעה על רענון רוחבי למרבית הדגמים שלה. הרענון יכלול את ה-S60 וגרסת הסטיישן שלה (V60) שהוצגו בשנת 2010, את ה-V70 וגרסת ה"שטח" XC70 שהוצגו בשנת 2007, ה-S80 שהוצגה בשנת 2006 וה-XC60 שנחשף בשנת 2008. עיקר העדכונים נוגעים לשדרוג רשימת האבזור ושיפור תצרוכת הדלק.
כל הדגמים המוזכרים יציעו מעתה פגושים חדשים מלפנים ומאחור, לחלקם בוצעו גם שינויים ליחידות התאורה - כולל הוספת תאורת יום שהפכה חובה באירופה לדגמים חדשים ב-2012. חלק מהדגמים זוכה גם לפתחי מפלט מלבניים חדשים, חישוקים קלים בעיצוב חדש ועדכונים קלילים נוספים. יש לציין כי למעט ה-S60 וה-V60 הצעירות יחסית, כל יתר הדגמים ותיקים מאוד במונחי תעשיית הרכב ומתקרבים או עברו כבר את מועד ההחלפה המקובל בתעשייה (שש שנים).
לצד העדכון הקוסמטי, וולוו מרחיבה את רשימת האבזור בכל הדגמים. זו תכלול מתה אפשרות למערת מולטימדיה עם חיבור 3G לאינטרנט (או לחלופין גלישה סלולרית). חיבור זה יפתח שפע של אפשרויות התאמה ויאפשר הצעת ניווט מעודכן רשת (בדומה לווייז), מפות גוגל, גלישה מלאה באינטרנט והתקנת יישומונים נוספים.
מערכת המולטימדיה מצוידת גם בתפעול קולי ובמסך מגע עם חיישן מוליכות (בדומה לסמארטפונים) שניתן להפעיל גם עם כפפות. מסך TFT דיגיטלי מחליף את תצוגת לוח המחוונים של הנהג, ויהיה ניתן להטעמה לפי רצונו. רשימת האבזור האופציונלי תכלול מעתה גם מערכת המזהה תנועה מלפנים ומחליפה מאורות דרך ("גבוהים") למעבר ("נמוכים") כדי למנוע סינוור.
מתחת למכסה המנוע, וולוו תציע את אותם מנועים כבעבר, אך עם שיפור לניהול המנוע ולמערכות הטיפול בפליטה. התוצאה היא תצרוכת דלק נמוכה יותר ופחות זיהום, בעיקר בגרסאות הדיזל שחשיבותן לשוק הישראלי נמוכה. כך לדוגמה גרסת ה-D2 של ה-S80, עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-דיזל ותיבה ידנית, יציג תצרוכת דלק ממוצעת מרשימה של 24.4 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.
דגמי ה-70 וה-80 יוצעו גם עם מנועי 2.0 ליטר דיזל (136 או 163 כ"ס), 2.4 ליטר דיזל (215כ"ס) ועם מנועי טורבו-בנזין של פורד המוכרים מהמונדיאו והפוקוס (1.6 ליטר עם 180 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 240 כ"ס). במשפחת ה-60 יוצעו בין היתר מנועי 1.6 טורבו-בנזין עם 150 או 180 כ"ס, 2.0 ליטר עם 240 כ"ס ו-3.0 ליטר עם 304 כ"ס.
גם גרסת הכלאיים הנטענת, שמשווקת בינתיים רק במרכב הסטיישן (V60) תמשיך להימכר. לזו מנוע דיזל (2.4 ליטר עם 215 כ"ס) ומנוע חשמלי (70 כ"ס) שנתמך על-ידי מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 11.2 קוט"ש וניתנים להטענה משקע חשמלי. ביחד הם מציעים תצרוכת סולר מרשימה של 55 ק"מ ליטר בתנאי מעבדה, טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ ומיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות.
באדיבות : הפניקס חברה לביטוח