היוקרה מחייבת: בנטלי פליינג ספר חדשה
אחת המכוניות היוקרתיות ויקרות בעולם, זוכה למחליפה מודרנית. קבלו את הפליינג ספר החדשה של בנטלי בסרטון וידאו ראשון
בנטלי פרסמה סרטון וידאו ראשון ותמונות רשמיות של הפליינג ספר (Flying Spur, "הדרבן המעופף"). מדובר במכונית סאלון גדולה ויוקרתית במיוחד, שתתחרה ברולס רויס על תואר המכונית היקרה בעולם. וכמו רולס רויס, גם היא מגיעה מבריטניה - ונמצאת תחת בעלות גרמנית (בנטלי שייכת לפולקסווגן, רולס רויס לב.מ.וו).
הפליינג ספורט מציגה עיצוב בנטלי אופייני, כולל הסבכה הקדמית הגדולה ומעליה סמל ה-B המכונף, וצמד יחידות תאורה עגולות בכל צד. מאחור ניכר שינוי מהותי יותר, עם יחידות תאורה מלבניות ומרכב שצדדיו תפוחים מעל בתי הגלגלים. למרות השינויים, הדור השני נותר זהה בגודלו לדור היוצא, וכן - זה אומר שהוא אדיר ממדים: אורך כולל של 529.5 ס"מ, רוחב של 198 ס"מ, גובה של 149 ס"מ ובסיס גלגלים של 306.5 ס"מ. המשקל העצמי נותר דומה - קרוב ל-2.5 טון.
מזל אם כן שיש יחידת כוח עתירת הספק ומומנט. בנטלי תציע את מנוע ה-W12 (שני V6 מחוברים במקביל) בנפח 6.0 ליטר ועם צמד מגדשי טורבו. הספק המנוע זינק מ-560 כ"ס בעבר ל-625, והמומנט מ-66.2 קג"מ ל-81.5 הזמינים כבר ב-2,000 סל"ד (יותר מ-50 קג"מ זמינים כבר ב-1,000 סל"ד). לתוספת הכוח יש כצפוי תועלת בשיפור הביצועים: 4.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (5.2 בעבר) ומהירות מרבית של 322 קמ"ש (312), וגם תועלת צפויה פחות בתצרוכת הדלק - שיפורים שונים הובילו לשיפור של 13% לנתון של 6.8 ק"מ לליטר. שזה שיפור נאה לעומת 6.0 בעבר, אבל לא בדיוק תרופה לבולימיה.
בהתאם גם פליטת הפחמן דו-חמצני ירדה ב-13%, ונותרה עם נתון גבוה במיוחד של 343 גרם לק"מ בממוצע. ליוקרה, כרגיל, יש גם מחיר סביבתי.
הפליינג ספר החדשה מוצעת עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית (שישה בעבר), שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. בנטלי מבטיחה שורה של שיפורים ליכולת הדינמית, ובכלל זה מתלים אדפטיביים משודרגים שמשפרים את הנוחות בנהיגה רגועה ומצמצמים את זוויות הגלגול בנהיגה מהירה יותר. לדגם החדש צמיגים ענקיים - 275/45-19 (או עד "21 בתוספת תשלום). וכדי לבלום את המאסה המכובדת נדרשים גם בלמי ענק - בקוטר של עד 420 מ"מ, גדולים מהמידה הכוללת של גלגלי מרבית המשפחתיות הקומפקטיות.
כיאה למכונית סופר-פאר, הפליינג ספר תוצע במספר כמעט בלתי נגמר של אפשרויות התאמה, ועם כמעט כל אבזור שיעלה על הדעת. וכך תידרשו לבחור בין יותר מ-100 גווני מרכב ועשרות שילובי עור-עץ-אלומיניום וגוונים בתא הנוסעים. האבזור יכלול מערכת שמע באיכות שגם למרבית האודיופילים אין בסלון הביתי, ולראשונה גם חיבור אינטרנט שיאפשר הורדת אפליקציות וגלישה באתרים.
הדור החדש של הפליינג ספר יוצג בתערוכת ז'נבה (17-7 במרץ), ושיווקו יחל לקראת סוף השנה. נכון לעתה עדיין לא ידוע מה יהיה מחירו, אך ניתן לצפות לתג-מחיר דומה לזה של הדור היוצא, כלומר יותר מ-180 אלף דולר בארה"ב לפני תוספות שונות - או יותר מ-670 אלף שקל לפני מסים. ושיווק בישראל? נכון לעתה, לא ידוע על כוונה כזו מצד מחזיקת הזיכיון, חברת צ'מפיון מוטורס.
באדיבות: הפניקס חברה לביטוח