מפגינים בכביש הדמים: "אין לדעת אם תצא חי"
כביש 71 שמחבר בין בית שאן לעפולה הפך למלכודת מוות. תושבי האזור מחו אחרי שארבעה נהרגו תוך שלושה ימים: "כשעולים על הכביש הזה אי אפשר לדעת אם מסיימים את הנסיעה בשלום". הם קראו להרחבתו ולהצבת מעקה בטיחות
תושבי האזור מכירים את הסכנות בכביש 71 ומעדיפים להימנע מלנסוע בו. כל דרך עוקפת עדיפה, גם אם חצי-סלולה בין השדות והשטחים החקלאיים. אך התאונות הקטלניות לא פוסקות. רק השבוע נהרגו ארבעה בני אדם בעת שנסעו בכביש המחבר בין בית שאן לעפולה. כמה תושבים הפגינו הבוקר (יום ה') על תוואי הדרך סמוך לבית שאן. "כבר לא נוסעים כאן ארבעה כלי רכב וכרכרות", התריע אחד מהם, והסביר כי "הכביש הפך לאדום כהה מאוד" נוכח מספר הקורבנות הגבוה שגבו התאונות בכביש.
דיווחי חדשות נוספים ב-ynet:
הרוגה בתאונה בדרום בשל "אי ציות לרמזור"
תאונה קטלנית סמוך לבית שאן: נכד וסבתו נהרגו
יוסי, טכנאי תקשורת מבית שאן, נוסע בכביש ארבע פעמים ביום. לאשתו הוא מציע למצוא מסלול חלופי כשהיא יוצאת מהבית. "משאיות חוצות את הנתיב בכביש ראשי כשאתה מגיע במהירות של 80-90 קמ"ש", הסביר. "רואים אותן רק כמה עשרות מטרים קודם לכן. לנהגי המשאיות אין סבלנות, הם נוסעים במהירות, לא עוצרים, הם הגורם העיקרי לתאונות", קבע, והוסיף: "צריך פה גם מעקה בטיחות".
נורית לוין מכפר יחזקאל סיפרה כי בנה עבר בחנוכה "תאונה נוראית", לדבריה. "אין לי מושג איך הוא יצא משם בנס, והיום הוא בתהליך שיקום. בצירוף מקרים מטורף הוא הגיע למקום התאונה אתמול וניסה להחיות את אחד הפצועים, אבל לא הצליח". גם היא סיפרה על ניסיונות להימנע מנסיעה בכביש שהפך למלכודת מוות: "אנחנו לא נוסעים בכביש הזה, אלא עושים עיקוף דרך השדות".
"זהירות משאיות חוצות", מבשרים כעשרה שלטים קטנים הנטועים כל כמה מטרים בכביש. משאיות יוצאות ונכנסות מהמחצבה ומאזור התעשייה כמעט כל דקה בתחילתו, ליד בית שאן.
לוין הוסיפה: "נתיב אחד כנראה לא מספיק. גם תמרורים שמגבילים מהירות ל-60 קמ"ש לא מספקים, כי אנשים רואים כביש פתוח אז הם נוסעים, עוקפים בקו לבן, לרגע מסיטים את המבט ונכנסים אחד בשני. כל התאונות שאני מכירה כאן היו חזיתיות". כלמודת ניסיון היא הסבירה, שאם לא ירחיבו את הכביש, מן הראוי לפחות להציב גדר הפרדה בין הנתיבים. "ברגע שמישהו נוסע מאחורי משאית ואין לו סבלנות, הוא עוקף אותה ומתנגש במי שבא ממול. בכל כביש יש משאיות, אבל בכביש הזה נוסעות משאיות שמובילות סחורה מירדן לחיפה".
אחד המפגינים קרא במגפון: "לאורך קטע של 15 קילומטר יש כעשרה מוקדים מסוכנים", ומפגינה אחרת התריעה: "תיזהר, תיזהר", ומשכה אותו מצדי הכביש כשבאה משאית. "כשעולים על הכביש הזה אי אפשר לדעת אם מסיימים את הנסיעה בשלום", הוסיף המפגין.
נסים זמירי מבית שאן, מנהל מרכז קהילתי בעיר, אמר כי מצבו של הכביש ידוע לפחות עשור שנים. "דבר ראשון אנחנו רוצים שיסדירו כאן צמתים. הכביש עצמו לא מספיק רחב. זה כביש יחיד שמחבר את עמק הירדן ואת בית שאן למרכז הארץ, אבל הדרך הזאת משרתת גם את מי שבא ממעבר הגבול בירדן. כל הסחורה שמגיעה משם לישראל וחזרה עוברת בו". הוא הזכיר: "לכביש הזה אין חלופה. אם הוא נסגר, ולא רק בגלל תאונה, אפשר לנסוע רק דרך טבריה או דרך שכם. נדרש פה כביש של ארבעה נתיבים לפחות", אמר.