זה רק נראה כמו מטוס: משרדים מעוצבים
כניסה המדמה שרוול כניסה למטוס בחברת תעופה, תמונת קיר שמשלבת מודל של אוניה בחברת תובלה ימית ושטיח צבעוני שמורכב מצ'יפים שמפתחת חברת סטארט-אפ. לכבוד פורים ביקרנו ב-3 משרדים מעוצבים שמתחפשים כל השנה
פעם בשנה, בפורים, יש לנו הזדמנות להתחפש ולשבור את השגרה. התחפושת היא אמצעי לגיטימי ומשעשע ליצור לעצמנו זהות בדויה, לעתים כדי לבטא פנטזיה נסתרת או להוציא לאור צדדים באישיותנו, שאינם באים לידי ביטוי פומבי בשאר ימות השנה.
כתבות נוספות על משרדים מעוצבים בערוץ הנדל"ן :
- בלי ראש בקיר: כך תעצבו קיר כוח במשרד שלכם
- צפו: סיור בתמונות במשרדים החדשים של גוגל
- לעבוד בנעלי בית: כך תעצבו את המשרד הביתי
מנגד, בחיי היומיום אנו מתלבשים דווקא כדי לשדר לעולם דרך התלבושת שלנו את הזהות, התדמית והמיתוג האישי שבחרנו: מי אנחנו, מה אנחנו אוהבים (צבעים, סגנון) ואפילו במה אנחנו עוסקים.
תלבושת יכולה לסמל תכונות ותפקיד. היא יכולה להיות רשמית ומסורתית, כמו למשל מדי צבא או תלבושת של ראש שבט אינדיאני, והיא יכולה ליצור תדמית של המתלבש באופן פחות רשמי, בעזרת שילובי צבעים, גיזרה וטקסטורה.
גם עיצוב פנים של משרדים הוא מעין תלבושת שמגדירה וממתגת את החברה. בעזרת החלל של המשרדים, הצבעוניות, התאורה, הטקסטורות ופריטים שונים, יוצרים את המסרים ואת המיתוג המתאים.
אחד האמצעים הבסיסיים והחשובים למיתוג חברה באמצעות עיצוב משרד הוא הגדרת תחום העיסוק שלה. כשם שבכרטיס הביקור של איש מקצוע תצפו למצוא את תפקידו, גם כשתכנסו למשרדי חברה, מיתוג טוב של סביבת העבודה יאפשר לכם לקבל מיד מידע ותשובה לשאלה: מה אנחנו עושים?
נכנסים למשרד דרך שרוול כניסה למטוס
נשאלת השאלה כיצד ניתן להמחיש את תחום העיסוק באמצעות עיצוב משרדים לחברה. ההמחשה נעשית באמצעות פריטים, מודלים ולעתים גם על ידי יצירת "תפאורה" באזור מסוים במשרד. מטרתם של אלו לעורר דימויים, אסוציאציות ותחושות הקשורים באופן כלשהו לתחום העיסוק של החברה.
ההמחשה יכולה להיות מופשטת, כמו שימוש בגווני כחול ובחלונות בצורת צוהר במשרדי חברה העוסקת במשפט ימי. או פיגורטיבית ומוחשית יותר. כך, למשל, במשרדי חברת התעופה שבצילום למטה עוצב מסדרון הכניסה עם חריצים לאורך הקירות והתקרה, כדי לדמות "שרוול" כניסה למטוס, ובצד שולבה תמונה של שמיים שאינה משאירה ספק לגבי תחום העיסוק של החברה.
אם יש לכם מודלים של פריטים או מוצרים, שהם חלק מרכזי בשירות או במוצר של החברה, הצגתם באופן ייחודי או בשילוב עם פריטים נוספים תספר על תחום העיסוק של החברה. דוגמא לכך אפשר לראות בצילום למטה, בתמונת קיר כוח בכניסה לחברת ספנות: הקיר הצבעוני משלב קומפוזיציה של מלבנים בהשראת מכולות עם מודל של אוניה.
כאשר אתם רוצים לצאת מהקופסא ולמצוא פתרון מיוחד ולא שגרתי כדי להגדיר במה החברה עוסקת, אפשר להשתמש בתמונות מאקרו או מיקרו של פריטים המשויכים לחברה. במקרה כזה אמנם קשה יותר לזהות באופן מיידי את הקשר, אבל אחרי ש"נופל האסימון" הקישור נתפס כיצירתי ומעניין יותר.
לדוגמא: בתמונה למטה אתם מוזמנים להתרשם מכניסה למשרדי חברת סטארט-אפ עם "שטיח" צבעוני במיוחד על הרצפה והקיר. במבט ראשון נראה שמדובר בשטיח אוריינטלי צבעוני במיוחד. בחינה מעמיקה יותר מגלה קומפוזיציה יפהפיה של צילום תקריב, עם מעגלים מודפסים בצבעוניות עזה. המעגלים הם חלק מצ'יפים שאותם מייצרת החברה.
לסיכום, יש 3 דרכים "לספר" מה החברה עושה באמצעות עיצוב פנים למשרדים:
1. השתמשו בפריטים או במודלים המזוהים עם מוצר או שירות שהחברה מספקת.
2. השתמשו בדימוי של מקום ופריטים, או במילים אחרות - ב"תפאורה" הקשורה לעיסוק החברה.
3. השתמשו בתמונות או במודלים הקשורים לחברה שעברו שינוי, כדי ליצור קישור מעניין ויצירתי לתחום העיסוק של החברה.
הכותבת היא מעצבת פנים מומחית במיתוג סביבת העבודה למשרדים, מרפאות וחללים מסחריים