בראבוס מרצדס 800 רודסטר: לא לבעלי לב חלש
סדנת השיפורים הגרמנית עושה זאת שוב, הפעם על בסיס מרצדס SL ועם לא פחות מ-800 כ"ס ו-350 קמ"ש. קבלו את גלריית התמונות המלאה
בראבוס (Brabus), הסדנה הגרמנית שמתמחה בשיפורי מרצדס, תציג בקרוב מכונית ספורט חדשה וחזקה במיוחד בשם 800 רודסטר. וכן, השם מסגיר את כוח המנוע: לא פחות מ-800 כ"ס ב-5,500 סל"ד, ומומנט מרשים לא פחות של 144.7 קג"מ ב-2,100 סל"ד. זה האחרון אגב, הוגבל אלקטרונית ל-112 קג"מ כדי להגן על תיבת ההילוכים.
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
ה-800 מבוססת על מרצדס SL 65 AMG, מכונית חזקה מאוד לכשעצמה (630 כ"ס). שינויים לצמד מגדשי הטורבו, סעפות, מערכת פליטה וניהול המנוע, הם שהובילו לזינוק בכוח - ואיתו לביצועים מרשימים: 3.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (4.0 בדגם הסדרתי), ו-6.1 שניות נוספות מאוחר יותר ה-800 תחצה מהירות של 200 קמ"ש. מהירות מרבית? מוגבלת אלקטרונית ל-350 קמ"ש.
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
בראבוס לא הסתפקה בתוספת הכוח, ושינתה גם את עיצוב ה-SL. השינוי הבולט ביותר הוא כמובן כונס האוויר הענקי על מכסה המנוע, שמתחתיו ארבעה מצננים לקירור המנוע. יש גם חישוקי "20 חדשים עם צמיגים סופר-רחבים (255/30 מלפנים ו-305/25 מאחור), פתחי מפלט שונים וספויילרים ומסיטי רוח שונים - כולם מסיבי פחם.
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לשיפור היכולת הדינמית, ה-800 רודסטר צוידה במרכב מונמך ב-25 מ"מ (בנוסף להנמכה שמבצעת AMG במקור) ודיפרנציאל מוגבל החלקה. לטובת השכנים, היא מוצעת גם עם כפתור לבחירת עוצמת רעש המנוע עם שני מצבים: "שקט" לאזורים בהם אתם מעדיפים לא להפריע לסביבה ו"רועש" כשמתחשק צליל מנוע חזק. ההבדלים, אגב, באדיבות שסתום פרפר במערכת הפליטה.
בראבוס תציג את ה-800 רודסטר בתערוכת ז'נבה הקרובה (17-7 במרץ). מחיר הדגם החדש לא פורסם, אך צפו לתג-מחיר גבוה משמעותית מזה של SL 65, כלומר יותר מ-300 אלף דולר (1.1 מיליון שקל) לפני מסים מקומיים.