שתף קטע נבחר
 

אבארט 500 - ארבע מהדורות מיוחדות נוספות

בהיעדר דגמים חדשים, מותג אבארט של פיאט משיק עוד מהדורות מיוחדות של ה-500. אז מה חדש הפעם?

אבארט (Abarth), חטיבת הביצועים של פיאט, תציג בתערוכת ז'נבה ארבע גרסאות מיוחדות חדשות ל-500. הספורטיבית הקטנה שמשווקת גם בישראל, תזכה לשתי גרסאות בהשראת דגמי עבר, ושתיים שהותאמו לדרישות חובבי המותג - כך על-פי אבארט.

 

ארבע הגרסאות מבוססות כולן על דגם ה-695 החזק, עם מנוע 1.4 ליטר ומגדש טורבו של גארט, הספק מרבי של 180 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ ב-3,000 סל"ד. בשידוך לתיבת הילוכים רובוטית הסדרהה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש במעט םפחות מ-7 שניות, ומגיעה למהירות מרבית של 225 קמ"ש. עוד במשותף: לארבעתן תצרוכת דלק ממוצעת של 15.3 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה וחישוקי "17 עם צמיגי 205-40.

 

אבארט 695 רקורד ()
אבארט 695 רקורד

 

גרסה ראשונה, "695 רקורד" (Record), עוצבה בהשראת מכונית המירוץ אבארט 750 ברטונה משנת 1956. היא מצוידת במרכב בצבע אפור-מט עם גג משבצות אדום, חישוקים בעיצוב 695 ובלמי ברמבו (305 מ"מ לפנים ו-240 מ"מ מאחור) עם קליפרים אדומים. בתא הנוסעים יש מושבי ספורט עטופים עור שחור ואלקנטרה אדומה ותפרים אדומים תואמים.

 

אבארט 695 סקורפיונה ()
אבארט 695 סקורפיונה

 

הגרסה השנייה בדגמי הרטרו היא ה-"695 סקורפיונה" (Scorpione), בהשראת אוטוביאנקי A112 אבארט ופיאט 124 אבארט. זו מציעה מרכב שחור עם מכסה מנוע וגג בשחור-מט, לצד מושבים בשני גווני אפור עם תפרים אדומים.

 

אבארט 695 הייפ ()
אבארט 695 הייפ

 

הדגמים המודרניים כוללים את ה-"695 הייפ" (Hype), עם מרכב אפור-מט וירוק-מט, וביניהם פס צהוב. גם הקליפרים של הבלמים צהובים, וכך גם התפרים של המושבים וההגה. כאן מושבי הספורט של סאבלט עטופים בעור ירוק ואלקנטרה ירוקה, ואילו כל חלקי המרכב שבדרך כלל מצופים כרום בוהק, נצבעו בצבע טיטניום-מט (כולל חישוקי הגלגלים, מדגם האסהאסה).

 

אבארט 695 בלאק דיימונד ()
אבארט 695 בלאק דיימונד

 

דגם שני בסדרה המודרנית הוא ה-"695 בלאק דיימונד" (Black Diamond). לזה מרכב אפור ושחור-מט, מראות מצופות כרום וגג שחמט אפור. דגם זה הוא היחיד להציע את מושבי העור הרגילים של אבארט, אך בצבע קרם בהיר.

 

נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לשיווק המהדורות המיוחדות בישראל. אבארט גם אינה מפרטת בשלב זה מה יהיה מחיר הגרסאות, שמשתייכות כולן לסדרה שמכונה "Fuori Serie" (שם שפירושו מחוץ לייצור סדיר). עם זאת, ניתן להעריך בוודאות כי לו ישווקו, תג-המחיר שלהן יהיה גבוה מזה של דגמי ה-500 הרגילים (בין 150 ל-168 אלף לדגם ההאצ'בק ובין 180 ל-195 אלף שקל ל-500C).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
695 רקורד
695 סקורפיונה
685 הייפ
695 בלאק דיימונד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים