פיז'ו מהמרת: אירופה מקרטעת? נעבור לסין
המשבר הכלכלי שהוביל את פיז'ו להפסדים הגדולים בתולדותיה, דוחק את יצרנית הרכב הצרפתית להתמקד בשוק הסיני - בהשקעה חסרת תקדים
נמצאה הדרך להתאוששות? פיז'ו, כמו יצרניות אירופיות נוספות ובעיקר הצרפתיות שבהן, סובלת קשות מהמשבר הפיננסי באירופה. אלא שבניגוד לאחרות, נדמה כי הנהלת פיז'ו עומדת בפני הימור גדול - השקעה חסרת תקדים בשוק הרכב הסיני.
זו גם הסיבה לכך שיצרנית הרכב הצרפתית הפכה השנה למפרסמת הגדולה ביותר בשוק הסיני, תוך שהיא עוקפת את שתי "המערביות" הגדולות במזרח - פולקסווגן וג'נרל מוטורס. למעשה, פיז'ו מעוניינת לחקות את השתיים, שהצליחו מאד בשנים האחרונות בשוק המתפתח.
סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי בקונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן) מצפים שהשוק הסיני יהפוך לגדול ביותר עבורם, ובשנת 2015 יעקוף בכך לראשונה את שוק הבית הצרפתי.
השנה הם מקווים להזניק את המכירות ב-22% לכ-540 אלף מכוניות, בהן דגמי יוקרה בעלי מתח רווחים גבוה יחסית. מהצד השני של המתרס פיז'ו משיקה דגמים עממיים חדשים דוגמת ה-301 וה-C-אליזה של סיטרואן, המיועדות למשפחות צעירות. "אנחנו מצפים לשנה טובה נוספת בסין", כך על-פי גרגורי אוליבייה, מנכ"ל PSA-אסיה. "אנחנו במסלול פיתוח פעיל מאוד עם צמיחה יפה מאוד".
כדי להגביר את המודעות של 1.3 מיליארד סינים למותגי פיז'ו וסיטרואן, בקונצרן מתכננים להגדיל את מספר הסוכנויות ל-944 עד סוף השנה (זינוק של 27% לעומת 2012), ולהשיק שורה של דגמים חדשים. אבל הפעילות הבולטת ביותר תהיה הפרסום - שיכלול רכישה מאסיבית של זמן שידור, מודעות בעיתונים ופעילויות שיווקיות נוספות. ב-PSA סירבו להצהיר כמה יעלה המהלך.
מכירות קונצרן הרכב הצרפתי צנחו בשנת 2012 באירופה ב-13%, ירידה חדה אף בהשוואה לירידה בכלל שוק הרכב, שעמדה על 7.8%. זאת על-פי נתונים שפרסמה לאחרונה ה-ACEA, התאחדות יצרניות הרכב האירופיות. מתוך מכירות PSA, שוק הרכב האירופי היווה 62% מכלל המכירות העולמיות, נתון שהצרפתים מקווים להוריד מתחת לרף ה-50% עד סוף שנת 2015.