צניחה של 20% בהכנסות פרטנר ב-2012
מחיר התחרות בשוק הסלולר: הכנסות חברת הסלולר הסתכמו אשתקד ב-5.57 מיליארד שקל לעומת 6.99 מיליארד שקל ב-2011. ההכנסה החודשית למנוי סלולר הסתכמה בשנה שעברה ב-97 שקל - ירידה של 13%. מספר המנויים נחתך ב-200 אלף
"בשנת 2012 רמת התחרות בשוק התקשורת הישראלי התעצמה מאוד וכתוצאה מכך שחיקת המחירים המשמעותית בשוק השפיעה על התוצאות העסקיות של החברה, כפי שבאות לידי ביטוי בדו"חות הכספיים", כך סיכם היום (ד') חיים רומנו, מנכ"ל חברת התקשורת פרטנר, את תוצאותיה לרבעון האחרון של 2012 ולשנה כולה.
כתבות נוספות בנושא פרטנר :
- בקשה לייצוגית נגד סלקום ופרטנר: גבו לפני הניוד
- בדרך לטלוויזיה: פרטנר תחכור תשתית מבזק
- בן דב מחזיר את פרטנר להאצ'יסון
ההכנסות ב-2012 הסתכמו ב-5.57 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של 6.99 מיליארד שקל ב-2011. ברבעון הרביעי של השנה שעברה ההכנסות הסתכמו ב-1.26 מיליארד שקל - ירידה של 21% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011.
הכנסות משירותים בשנת 2012 הסתכמו ב-4.6 מיליארד שקל - ירידה של 11% לעומת 2011. ההכנסות משירותים במגזר הנייד בשנה שעברה הסתכמו ב-3.6 מיליארד שקל - ירידה של 15% לעומת אשתקד. מהחברה נמסר כי הירידה נבעה בעיקר כתוצאה של שחיקת המחירים העזה בתעריפי שיחות ומידע (דאטה) עקב כניסתם של מתחרים חדשים.
ההכנסות מציוד ב-2012 הסתכמו ב-932 מיליון שקל - ירידה של 47%. הקיטון נבע בעיקרו ירידה משמעותית בכמות המכשירים שנמכרו בשנה המדווחת, עקב התגברות התחרות בתחום מכירת מכשירים, ירידה בביקושים והפסקת מתן הנחות ותנאים משופרים ללקוחות הרוכשים מכשירים חדשים.
איבדה 200 אלף מנויים בשנה
הרווח התפעולי של פרטנר בשנה שעברה הסתכם ב-865 מיליון שקל ירידה של17% בהשוואה לרווח תפעולי המדווח ב-2011 הכלל הפחתה של 322 מיליון שקל הקשורה לרכישת 012 סמייל. ברבעון הרביעי הרווח התפעולי הסתכם ב-155 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 55 מיליון שקל ברבעון הרביעי המקביל.
בשורה התחתונה הרווח הנקי של פרטנר עמד על 478 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 443 מיליון שקל אשתקד שהושפע בעיקר מהפחתות של 311 מיליון שקל בגין רכישת סמייל012.
עוד עולה מהדו"חות כי במהלך 2012 ירד בסיס המנויים של החברה ב-200 אלף מנויים, בהשוואה לעלייה של כ-16 אלף מנויים ב-2011. שיעור הנטישה השנתי (Churn) היה 38%, בהשוואה לשיעור נטישה של 29% ב-2011.
נתח השוק של החברה על בסיס מספר מנויים נכון לסוף שנת 2012 מוערך ב-29%, בהשוואה ל-32% בסוף השנה שעברה. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU), ירדה ב-13% ל-97 שקל. ברבעון הרביעי ה-ARPU ירד ב-18% ל-87 שקל.
רומנו הוסיף: "החברה השקיעה כ-500 מיליון שקל בעיקר במהלך שנת 2012 בפרוייקט שדרוג הרשת Orange ultranet. על מנת להבטיח המשך קדמה טכנולוגית, זמינות רשת, קיבולת אינטרנט ושירותים נוספים במחיר תחרותי ובאיכות גבוהה, אנחנו מתכוונים להשתתף במכרז צפוי להקצאת תדרים חדשים לשימוש לדור הרביעי".
זיו לייטמן, מנהל הכספים הראשי של פרטנר, התייחס גם הוא לתוצאות החברה ואמר כי "התוצאות הכספיות של הרבעון הרביעי של 2012, בהשוואה לרבעון הקודם, משקפות את הלחץ כלפי מטה על ההכנסות הנובעת מהתגברות התחרות העזה בשוק התקשורת, שקוזזה בחלקה מההשפעה המתמשכת של מהלכי ההתייעלות אותם יישמה החברה במהלך השנה האחרונה".
"כחלק ממהלכי ההתייעלות, החברה המשיכה בהתאמת מצבת כוח האדם שלה לתנאי השוק המשתנים וברבעון הרביעי של 2012 ירד היקף המשרות (על בסיס של עובדים במשרה מלאה) ב-700. בסך הכול בשנת 2012, צומצמו המשרות המדווחות ב-2,495 משרות - ירידה של 32% ממצבת כוח האדם של החברה, בעיקר באמצעות צמצום גיוסים", אמר לייטמן. בסך הכל מספר העובדים של פרטנר נכון לסוף דצמבר 2012 הסתכם ב-5,396.