שתף קטע נבחר
 

רכב השטח הטוב בעולם - עכשיו עם מנוע חשמלי

לנד רובר חשפה גרסה חשמלית של הדיפנדר, רכב השטח הייעודי - בינתיים רק לניסוי. וגם: רכב הפנאי הקומפקטי של היצרנית, האווק, יצויד בקרוב בתיבת תשעה הילוכים אוטומטית

לנד רובר חשפה גרסה חשמלית של הדיפנדר (Defender), רכב השטח הוותיק ביותר בעולם בייצור סדרתי. הדגם החשמלי צפוי לזכות מיד בתואר הרכב החשמלי בעל יכולת השטח הטובה ביותר מבין הדגמים הקרובים לייצור, אם כי בלנד רובר מסבירים כי בינתיים שבע היחידות שייוצרו - מוגדרות כאב-טיפוס ואין תוכנית לייצור סדרתי בינתיים. זוהי אינה פעם ראשונה בה מוצג דיפנדר חשמלי לניסוי, לאחר שבמאי 2011 נחשף אב-טיפוס דומה שפותח על-ידי החטיבה הדרום-אפריקאית של היצרנית. דגם זה לא הבשיל לבסוף לייצור.

 

 

הדיפנדר החשמלי החדש מחליף את מנוע הדיזל במנוע חשמלי עם 94 כ"ס ו-33.6 קג"מ. המנוע נעזר במצברי ליתיום-יון ששוקלים 410 ק"ג, ובסך הכל השמין ב-100 ק"ג בהשוואה לדגם הסולר. למצברי ה-300 וולט קיבולת של 27 קילו-וואט שעה, ויאפשרו טווח נסיעה של "יותר מ-80 ק"מ", כל על-פי הבריטים.

 

לאחר פריקת המצברים ניתן יהיה לטעון אותם בתוך ארבע שעות באמצעות עמדת טעינה מהירה. אם נתקעתם בלי חשמל במדבר, תוכלו להאריך את הטווח בסיוע מטען נייד - שידרוש מכם הפסקה של 10 שעות לצורך טעינת המצברים. לנד רובר לא מספקת נתוני ביצועים של הדגם החדש, ששומר על ההנעה הכפולה ועל יכולת השטח של הדגם הסדרתי.

 

כל למשל הדיפנדר החשמלי עבר שורה של ניסויי שטח, בהם צליחת מעבר מים בעומק 80 ס"מ. לפי לנד רובר, אופי המנוע החשמלי - שמספק את כוחו כבר בתחילת התנועה - מתאים במיוחד לנהיגת שטח טכני ומייתר את הצורך בהילוך כוח וכמעט ומייתר את הצורך בבקרת ירידה במורד (שדווקא מוצעת).

 

תשעה הילוכים לאווק

לצד הדיפנדר החשמלי, לנד רובר הודיעה על שדרוג למפרט הטכני של הריינג' רובר אווק (Evoque). רכב הפנאי הקומפקטי יציע לראשונה תיבת תשעה הילוכים אוטומטית, שתיוצר עבור לנד רובר על-ידי יצרנית התיבות הגרמנית ZF.

 

לנד רובר ריינג' רובר אווק ()
לנד רובר ריינג' רובר אווק

 

התיבה החדשה תחליף תיבת שישה הילוכים אוטומטית שמוצעת כיום. לדברי לנד רובר, יחס העברה סופי ארוך וראשון קצר, יציעו בהתאמה שיוט שקט וחסכוני בדלק בנסיעה בינעירונית, לצד יכולת שטח משופרת (ההילוך הקצר ישפר את כושר הזחילה בשטח טכני). בלנד רובר עדיין לא מציינים מה שיעור השיפור בתצרוכת הדלק וזיהום האוויר בהשוואה לתיבה היוצאת. פרטים נוספים על התיבה החדשה, שמועד שיווקה עדיין לא ידוע, יפורסמו בימים הקרובים.

 

יצרנית הרכב הבריטית היא השנייה בעולם שמודיעה על כוונתה לעשות שימוש בתיבה החדשה, שמכונה 9HP. זאת, לאחר שקרייזלר הודיעה כבר בעבר על כוונתה להציע את התיבה בשורה של דגמים, בהם הוויאג'ר המחודש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תיבת תשעה הילוכים, בקרוב
הדיפנדר החשמלי. אפשר לטעון ממטען נייד - בתוך 10 שעות
המנוע החשמלי מוסיף 100 ק"ג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים