נמל ת"א נגד פרויקט היוקרה: "יחסום את הים"
לאחר שהעירייה אישרה הקמת בניין יוקרה בנמל ת"א, מטרים ספורים מהים, בחברת אוצר מפעלי ים טוענים: "ההיגיון אומר שסמוך למקום בילוי מרכזי כמו הנמל, נכון להקים משרדים ומלונות". קבוצת חג'ג' שבונה את הפרויקט: "טענות הזויות"
אחד הפרויקטים היוקרתיים במדינה, 31 דירות על קו נמל תל-אביב , נתקל בהתנגדות מבית: אוצר מפעלי ים, אחת החברות הציבוריות האחראיות על ניהול הנמל (שהפרויקט ייבנה בשטח הצמוד לה) מתנגדת להקמתו.
עוד על פרויקטים למגורי יוקרה בערוץ הנדל"ן :
- המיזם של דנה עזריאלי: פנטהאוז ב-20 מיליון שקל
- ת"א: וילה משנות ה-80 נמכרה ב-20 מיליון שקל
- עוד בניין לעשירים: יוקם פרויקט יוקרה ברמת אביב
את פרויקט "Port TLV" מבקשת לבנות חברת חג'ג', שבבעלות האחים צחי ועידו חג'ג', על מגרש בן 2.5 דונם בין הרחובות יורדי הסירה ושער ציון, ממש בכניסה המרכזית לנמל.
"עיקר ההתנגדות של חברת אוצר מפעלי ים לתוכנית הפרויקט שאושרה נוגעת בכוונה לבנות גם 31 דירות פרטיות. הנמל מקיים ללא הרף פעילות לקהל הרחב בשטחים הפתוחים, פעילות שבהגדרה תפריע למנוחת דיירים אלו. ההיגיון אומר כי בסמוך למקום בילוי ופנאי מרכזי כמו הנמל, נכון להקים מבני מסחר, משרדים ומלונאות", טוענת מנכ"לית אוצר מפעלי ים, איריס ברץ.
"הכל נעשה בחשאי," מוסיפה ברץ. "במקרה נתקלתי בחניון בפתק להתנגדויות, כשכבר היה מאוחר מדי להגיש התנגדות. בכוונתנו כעת להגיש התנגדות לוועדת ערר, ולגייס את הירוקים לצדנו."
לטענתה, הפרויקט נוגס בשטח הנמל וממוקם מול אזור שבו מתקיימות פעילויות לטובת תושבי העיר (פסטיבלים, הפעלות, אירועי מוזיקה וכדומה.( "ברוב חוצפה, בהדמיה של הפרויקט מחקו את המבנה לשימור שבו פועלת הנהלת מפעל אוצר ים משנות ה-30 ועוד כמה אבני דרך בנמל."
"כבר היה ניסיון קודם שהורדם"
נזכיר כי בימים האחרונים אישרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה את התוכנית לבניית הפרויקט, שבמסגרתו יאוחדו 5 מגרשים המיועדים למגורים ויבוצע ניוד זכויות מבניין לשימור ברחוב נחלת בנימין, שיבטיח את שימורו.
הבניין המתוכנן, שממוקם במרחק של עשרות מטרים בודדים מהמים, יעניק לדייריו מבט פנורמי על הים מכל הכיוונים. על פי התוכנית, יהיו בו 9 קומות, כאשר שתי הקומות הראשונות ישמשו למסחר ולמלון בוטיק עם כ־45 חדרים, ואילו 7 הקומות העליונות ישמשו למגורים.
מדובר בפרויקט מגורים חריג מבחינת סמיכותו לחוף הים וייעודו למגורים ללא הגבלות. אישורו נבע מאיחוד מגרשים, שיועדו בתוכניות היסטוריות למגורים. לטענת ברץ, כבר היה ניסיון קודם להקים פרויקט דומה באזור הדרומי של הנמל, ש"הורדם" בעקבות תלונות של תושבי האזור.
"הנהלת הנמל דורשת מהעירייה להתחייב לטובת האינטרסים של התושבים בכל הקשור לשמירה על השטח הציבורי של הנמל," היא אומרת. ברץ אף טוענת כי הפרויקט המתוכנן "חוסם" את הים. "במקום שידבר עם השפה של הנמל וישרת את המקום, הפרויקט עושה בדיוק את ההפך. הוא בנוי לרוחב ולא לאורך, כפי שמחייבים היום בבנייה מול הים."
צחי חג'ג' מסר בתגובה: "טענות אוצר מפעלי ים הזויות. מדובר במגרשים שמאושרים מקדמת דנא למגורים, ואף בפועל היו בנויים בהם בתי מגורים. המגרשים בסך הכל אוחדו, מבלי שייעודם שונה. תוספת הזכויות היחידה שבוצעה בשטח היא למלונאות, ועל כך בוודאי שהנמל אינו יכול להלין. הטענות מקוממות, במיוחד כשהן מושמעות על ידי אוצר מפעלי ים - גוף ציבורי שהמבנים שלו הגובלים בפרויקט הם ללא היתר בנייה כלל".
הידיעה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"