טויוטה קורולה: היבואנית תשלם 50 אלף כפיצוי
במהלך החצי שנה הראשונה לבעלות על הרכב, נאלץ רוכש טויוטה קורולה חדשה להכנס 12 פעמים למוסך. לטענתו, עקב בעיות במנוע. היבואנית התנגדה לפצות, בית המשפט חייב אותה ב-50 אלף שקל והוצאות
"לרוכש רכב חדש יש ציפייה לגיטימית שלא ייאלץ לסור למוסך באופן תדיר." כך קבע רחמים כהן, שופט השלום בת"א, בפסק דין שבו חויבה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, לפצות בעל רכב ב-50 אלף שקל.
א.ש רכש ביולי 2002 טויוטה קורולה חדשה בסכום של 115,450 שקלים. כחצי שנה לאחר שהרכב נמסר לו, החלו בעיות שעיקרן כיבוי המנוע בנסיעה. לטענת א', הרכב נכנס 12 פעמים לתיקון במוסך האחים קצב, שם נרכש, אלא שהתקלות חזרו. בסופו של דבר החליטו הרוכשים למכור את הרכב במחיר נמוך משמעותית מהמחירון.
מיד לאחר מכן החליטו בעלי הרכב לתבוע מיוניון מוטורס פיצוי על נזקים ועוגמת הנפש. לטענתם נמכר להם רכב עם מנוע פגום, ולראיה הציגו כי ב-2005 הודתה יוניון מוטורס כי בסדרת מכוניות קורולה שהגיעו לארץ ב-2003, היו מנועים פגומים.
היבואנית מצדה טענה כי בעלי הרכב לא הוכיחו שבכל הפעמים הייתה הסיבה לכניסת הרכב למוסך הדממת המנוע, ובכל מקרה ציינה שאין היא אחראית לתיקונים במוסך. בנוגע למנועים תקולים בקורולה משנת 2003, אמרה יוניון כי טיעון זה לא הוכח, משום שלא צורפה לתביעה חוות דעת מומחה שתעיד על הצורך בהחלפת מנוע.
השופט כהן קיבל חלק מטיעוני יוניון מוטורס, אך קבע בכל זאת כי עליה לפצות את הקונים. "התובעים רכשו רכב חדש, ואף על פי כן נאלצו להגיע בתדירות גבוהה למוסך המורשה בשל תקלות". השופט קבע כי הרוכשים זכאים לפיצוי של 50 אלף שקל מיוניון מוטורס, ובנוסף על החברה לשלם להם 4,000 שקלים הוצאות משפט, ו-12 אלף שקלים שכר טרחת עורך דין.
ביוניון מוטורס אמרו בתגובה כי בית המשפט ייחס כניסות למוסך בגין טיפולים שוטפים והחלפת חלפי בלאי, ככניסות למוסך בגין תקלות - ובכך שגה. עוד אומרים שם כי הלקוח לא ביצע טיפולים שוטפים בהתאם להנחיות היצרן, ובכל זאת לא חוייב בעלות תיקונים שנבעו מאי ביצוע טיפולים במועד. כעת שוקלים ביבואנית לערער על פסק הדין.