שתף קטע נבחר

מבחני ריסוק: הצלחה למכוניות המשווקות בישראל

ארבע מכוניות חדשות בשוק הרכב הישראלי עברו מבחני ריסוק מחמירים. כולן עברו אותו בציון גבוה, אם כי כרית אוויר הנהג בטויוטה ראב4 לא התנפחה כראוי

ארגון ה-Euro NCAP מפרסם היום (ג') תוצאות מבחני ריסוק לארבע מכוניות חדשות, שזכו כולן בחמישה כוכבי בטיחות: טויוטה אוריס וראב4 שכבר נמצאות בישראל, סקודה אוקטביה החדשה (שתשווק במחצית השנייה של 2013) ורנו זואי, שתגיע לקראת תחילת 2014.

 

טויוטה ראב4. ראש בובת הניסוי פגע בגלגל ההגה ()
טויוטה ראב4. ראש בובת הניסוי פגע בגלגל ההגה

 

סקודה אוקטביה, שתגיע לישראל בהמשך השנה, הייתה המצטיינת מבין ארבע הנבחנות החדשות. המשפחתית של קונצרן פולקסווגן זכתה בניקוד מרשים של 15.9 נקודות במבחן חזיתי, ו-14.4 במבחני צד. בציון זה פגע מבחן הפגיעה בעמוד, שם הפגינה האוקטביה ביצועים חלשים בהגנה על חזה הנהג. כדאי לציין כי האוקטביה נבחנה עם מכסה מנוע אקטיבי שנועד להגן על הולכי רגל, ולא ברור עדיין אם יוצע גם בדגמים שיגיעו ארצה. אבזור הבטיחות של רכב המבחן כלל שבע כריות אוויר.

 

היחידה מארבע המכוניות שכבר משווקת בישראל היא טויוטה אוריס החדשה, שזכתה לציונים גבוהים בכל המדדים. עם זאת, ב-Euro NCAP ציינו כי דלת הנוסע השמאלית נפתחה בניסוי הריסוק הצדי, ולכן מדובר בסיכון לנוסע הגורר הורדת ניקוד. האוריס קיבלה 15 נקודות סך הכל במבחן החזיתי. ציון מבחני הצד היה גבוה למרות פתיחת הדלת - 15 נקודות.

 

סקודה אוקטביה לאחר ריסוק חזיתי ()
סקודה אוקטביה לאחר ריסוק חזיתי

 

רנו זואי החשמלית הצפויה להגיע אלינו תוך חודשים ספורים, זכתה אף היא לציונים מכובדים. במבחן החזיתי קיבלה הסופר-מיני 15.6 נקודות, במבחני הצד הרשימה פחות, עם הגנה על חזה הנהג שהוגדרה "חלשה". בסך הכל רשמה בסעיף זה הזואי 13.8 נקודות. גם במבחן הפגיעה מאחור הציון מעט נמוך, כאשר ההגנה מפני צליפת שוט (תנועת הראש קדימה-אחורה שעלולה להוביל לפגיעה בעמוד השדרה) הוגדרה כ"גבולית". הזואי נבחנה עם שש כריות אוויר.

 

טויוטה ראב4 החדש זכה אמנם לחמישה כוכבים מרביים, אך בחינה מדוקדקת של הניקוד מגלה תמונה מורכבת יותר. ב-Euro NCAP מצאו כי במקרה של תאונה חזיתית, כלומר פגיעת הרכב במכונית דומה בגודלה, ראש הנהג עשוי לפגוע בגלגל ההגה. פגיעה מסוג זה של הראש בחומר קשיח, אמורה להימנע על-ידי כרית האוויר. אלא שזו לא נופחה באופן מספק, וכתוצאה מכך ראש הבובה הוציא ממנה את האוויר ופגע בגלגל ההגה.

 

רנו זואי. הגנה גבולית מפני "צליפת שוט" ()
רנו זואי. הגנה גבולית מפני "צליפת שוט"

 

ב-Euro NCAP מסבירים כי למרות הפגיעה הנדירה, נתונים ממוחשבים שנקראו מחיישני הבובה, מצאו כי הפגיעה לא הייתה ברמה שמסכנת את הנהג. מנגד, בארגון בחרו להוריד נקודות בגין הכשל התכנוני, אך ניקוד גבוה בסעיפים אחרים הבטיח לראב4 את הכוכב החמישי. וכך רכב הפנאי קיבל רק 13.6 נקודות (מתוך 16 אפשריות) במבחן הריסוק הקדמי, לעומת 15.6 (מתוך 16) במבחני הצד (פגיעת רכב אחר ופגיעה עצמית בעמוד), הניקוד הגבוה ביותר בסדרה האחרונה.
מבחן הבטיחות של Euro NCAP, מרץ 2013

מבחן הבטיחות של Euro NCAP, מרץ 2013
המכונית ציון כולל הגנה על מבוגרים הגנה על ילדים הגנה על הולכי רגל דירוג מערכות בטיחות
טויוטה אוריס 5 כוכבים 92% 84% 68% 66%
טויוטה ראב4 5 כוכבים 89% 82% 66% 66%
סקודה אוקטביה 5 כוכבים 93% 86% 82%* 66%
רנו זואי 5 כוכבים 89% 80% 66% 85%

* ציון ההגנה על הולכי רגל עם מכסה מנוע אקטיבי שמתרומם בתאונה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה אוריס. דלת הנוסע נפתחה בעקבות הפגיעה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים