פורשה 911GT3 החדשה - בלי תיבה ידנית
יצרנית מכוניות הספורט מוותרת לחלוטין על תיבה ידנית בדור החדש של ה-GT3, הגרסה הספורטיבית ביותר של ה-911 הלא מוגדשות. ויש גם היגוי אחורי אקטיבי
פורשה 911GT3 החדשה תוצע רק עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית עם מצמד כפול, וזונחת בכך לראשונה את התיבה הידנית. היא מוצגת בהופעת בכורה בתערוכת ז'נבה שנפתחה לעיתונאים ותפתח שעריה לקהל הרחב ב-7 במרץ.
ה-GT3 היא הגרסה החזקה והספורטיבית ביותר מבין דגמי ה-911 שאינם נעזרים במגדש. מנוע הבוקסר שישה צילינדרים שלה, בנפח 3.8 ליטר, מפיק הספק מרשים של 475 כ"ס ב-8,250 סל"ד - בדרך לקו אדום ב-9,000 סל"ד. בפורשה מציינים שהנתון הזה פירושו שהמנוע דוחף שלושה ק"ג לכל כ"ס, יחס הספק למשקל מרשים ביותר.
תיבת המצמד הכפול מעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים, והביצועים לא מאכזבים: ה-GT3 תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות, ל-200 קמ"ש בתוך 12 שניות ולמהירות מרבית של 315 קמ"ש. שורה של שיפורים הכוללים כיול מתלים חדש ולראשונה גם היגוי אחורי אקטיבי, תוביל לכך שה-GT3 מסוגלת להקיף את מסלול הנורבורגרינג-נורדשלייפה בתוך פחות משבע דקות ו-30 שניות. עם הנהג הנכון מאחורי ההגה, כמובן.
ההיגוי האחורי - ראשון מסוגו בפורשה - יסובב את הגלגלים האחוריים בזווית ישרה או הפוכה לזווית הגלגלים הקדמיים. זאת, בהתאם למערכת הניהול הממוחשבת שתשקלל נתונים כמו מהירות, אחיזה וסיבוב ההגה. כמקובל בדגם זה, ל-GT3 החדשה עיצוב אגרסיבי הכולל כנף אחורית קבועה וגדולה, והיא מצוידת במרכב הרחב של הקאררה 4 (סרן אחורי רחב ב-4.4 ס"מ מהדגם הרגיל).
ה-GT3 החדשה תשווק באירופה החל באוגוסט הקרוב. מחירה בגרמניה - לפני תוספות, מע"מ ומסים אחרים - יעמוד על 115.5 אלף יורו, או כ-562 אלף שקל. בישראל כדי לקבל את המחיר המשוער אפשר פשוט להכפיל פי 2, לפחות.