שוברי קופות: "ארץ אוז" מעבר לענן
הניסיון של אולפני דיסני להחזיר למסך את הסיפור על הקוסם מארץ עוץ מסתמן כהצלחה מסחררת עם 80.2 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון לצאתו. מולו ממשיך "ג'ק צייד הענקים" להתרסק
בערך לפני שנה נחלו אולפני דיסני מפלה קופתית קשה עם "ג'ון קרטר" שהפיקו, והפך עם צאתו לאחד הכשלונות הקולוסאליים של כל הזמנים. ובכן, המשבר שהגיע בעקבות סרט ההרפתקאות המושקע כבר מזמן מאחורי דיסני, ובסוף השבוע האחרון הם הוכיחו זאת קבל עם ועדה נוכח הצלחת "ארץ אוז" שלהם, שיצא לאקרנים. לא פחות, הם בוודאי שמחים על ביצועי "ג'ק צייד הענקים" מבית האחים וורנר, שמציבים אותו ככישלון בסטנדרטים דומים לאלו שהם עצמם חוו ב-2012.
"ארץ אוז" של סם ריימי, בו מככבים ג'יימס פרנקו, מישל וויליאמס, מילה קוניס ורייצ'ל ווייז, גרף בסוף השבוע הראשון שלו סכום יפה מאוד של 80.2 מיליון דולר (הפתיחה השלישית בגובהה אי פעם בחודש מארס), מה שהופך אותו מיד לבלוק-באסטר הגדול הראשון של 2013. לעומת זאת, "ג'ק צייד הענקים" של בריאן סינגר צירף עשרה מיליון דולר למאזנו הצנוע יחסית - 43.8 מיליון דולר (מאז צאתו קצת יותר משבוע), סכום שמחוויר מאוד ביחס לתקציבו המוערך בכ-240 מיליון דולר.
הטריילר של "ג'ק צייד הענקים"
מתחת לשני הסרטים הללו, יש ירידה גדולה מאוד ברמת ההכנסות של שאר הסרטים. המותחן "Dead Man Down" של נילס ארדן אופלב השבדי ("נערה עם קעקוע דרקון"), בכיכובם של קולין פארל, נומי ראפאס וטרנס הווארד, ניצב במקום השלישי בסוף השבוע הראשון שלו עם 5.3 מיליון דולר בלבד. אחריו במקומות הרביעי והחמישי: הקומדיה המטורפת "21+" עם חמישה מיליון דולר ו"מקום מבטחים" עם 3.8 מיליון דולר.
הקומדיה "אופטימיות היא שם המשחק" זוכה לעדנה מחודשת בשבוע ה-17 שלו בבתי הקולנוע עם 3.7 מיליון דולר שמציבים אותה במקום השישי. סרט האנימציה "הבריחה מכדור הארץ" צבר 3.2 מיליון דולר בדרך למקום השביעי ואחריו "The Last Exorcism Part II" שבמקום השמיני עם 3.1 מיליון דולר, ו"מת לחיות ביום טוב" שבמקום התשיעי עם 2.1 מיליון דולר. "חיי פיי" גם הוא עושה חיל עם 1.6 מיליון דולר בהפצה המוגבלת שלו - זאת בהשראת טקס האוסקר.
עוד סרט שזוכה להצלחה מרשימה בעקבות האוסקר, הוא סרט התעודה הישראלי "שומרי הסף" שהיה מועמד לפסלון בקטגוריה הדוקומנטרית ומוביל השבוע את רשימת הסרטים שמופצים בפחות ממאה בתי קולנוע בארצות הברית. בסוף השבוע גרף סרטו של דרור מורה 250 אלף דולר - 83 אלף דולר יותר מ"לא" של פבלו לראין הצ'יליאני (שהיה מועמד לאוסקר הזר). מצד שני, הוא הוקרן ב-67 בתי קולנוע - 35 יותר מזה של לראין.