רנו קליאו RS - לא קיצונית, כמעט משפחתית
הקטנה החמה של רנו זוכה לדור רביעי במספר, עם התאמות לעידן החדש - תיבת הילוכים כפולת-מצמד, נוחות נסיעה משופרת ואפילו תא מטען ראוי
איפה נהגנו – גרנדה, ספרד
במה נהגנו – רנו קליאו RS דור 4
מחליפה של – הדור הקודם
מתחרות עיקריות - פיז'ו 208 GTI, אופל קורסה OPC, פולקסווגן פולו GTI
מתי אצלנו – בחודשים הקרובים
כמה תעלה – כ-180 אלף שקל, לא סופי
הדור הרביעי לקליאו הלוהטת נקרא כעת RS, נחשף בפריז 2012 ומביא שתי בשורות רבות משמעות לארסנל הספורטיבי של המותג. לראשונה, הקליאו הכי חמה תוצע רק עם תיבת הילוכים אוטומטית. כמובן שכפולת-מצמד עם שישה הילוכים, אבל ללא השילוב בורר-ליד מצמד-לרגל. הטהרנים שבין הנהגים עשויים למצוא בכל כפירה בעקרונות הנהיגה הספורטיבי, אבל לפחות בחינתנו, זה רק כי הם עדיין לא נהגו במכונית. ועוד עניין קטן - ורק במרכב חמש דלתות שימושי.
הדגם הספורטיבי מצטייד לראשונה גם במנוע בנזין מוגדש, בנפח 1.6 ליטר והספק מרבי שהפך מעין סטנדרט - 200 כ"ס, עם תוספת מבורכת של 2.5 קג"מ למומנט לעומת ה-2.0 ליטר האטמוספרי היוצא.
תא הנוסעים
הכסאות של הקליאו ספורט פשוט נהדרים. מושבי "באקט" עטויים בעור מאוורר שמציעים את הטוב בכל העולמות: קל להיכנס ולצאת מהם, ובאותה עת הם מציעים תמיכה צדית לכל כוח ג'י שאפשר לייצר על הקרקע. גם מסך המולטימדיה המרכזי מרשים, כולל פיצ׳ר חמוד שמאפשר לך להכניס יו.אס.בי לשקע ייעודי ולייצא ממנו נתוני טלמטריה מיום המסלול.
משאר הפלסטיקים לא התלהבתי, וגם לא מלוח המחוונים שבמרכזו מד המהירות דיגיטלי. עזבו את הקונצנזוס בעד מחוון ישן וטוב: העיצוב הזה הותיר הרבה מקום מצד ימין. כעת צריך היה למלא אותו, וכך עשו. באמצעות מד דלק שגודלו - בחיי - בערך בגודל של מיכל דלק אמיתי. למה זה טוב? אין לי מושג. ועוד עניין קטן. במכונית האדומה בה נהגנו היו חגורות בטיחות אדומות. אם זה מהווה בעיה עבורכם, ובכן, חכו לוורודה.
מנוע ותיבת הילוכים
המנוע של ה-RS החדשה הוא לא מפלצת עתירת סוסים, אבל קשה להאמין שלנהג של הקטנה העצבנית יהיה חסר משהו. 200 כוחות הסוס שממתינים בחרטום מרגישים כמו סוסי מרוץ טהורי-גזע, ומזיזים את הקליאו צנועת המימדים בקצב מספיק מהיר, אך לא מאיים.
הגיר? מצוין. החבר'ה ברנו אומרים שטכנולוגיית המצמד הכפול הגיעה מקבוצת הפורמולה המצליחה שלהם, ולכן הם מגיעים עד למהירות של 150 מילי-שניות להעברת הילוך. גם אם הם נורא מגזימים, זה עדיין הרבה יותר מהר ממה שאתם מסוגלים. ויש גם בקרת גלישה לאחור, כך שיהיה לכם נוח לחנות בכל זאת.
נוחות נסיעה
מפתיעה לטובה. מאד מפתיעה לטובה. זו כמובן אינה מכונית שמנתקת אותך מכל מה שקורה מתחת, אבל עבור קטנה-לוהטת היא בהחלט נוחה. עד כדי כך, שהפער בינה ובין קליאו רגילה אינו גדול במיוחד. ואפרופו נוחות, רק קצת אחרת - תא מטען גדול ונוח לשימוש הופך אותה עוד יותר לגיטימית כמשפחתית לזוג צעיר. בעיקר אם האישה חובבת הגה.
יכולת דינמית
העיצוב של הקליאו החדשה מבטיח מכונה מרגשת, והביצועים מקיימים. נכון שחלק מהכבישים הציבוריים בהם נהגתי התאימו יותר לשייט אבובים, אבל מסלול המירוץ ליד גרנדה אפשר התרשמות די מדויקת. כזו שמלמדת כי הוויתור המסוים על קיצוניות בלתי מתפשרת כמו בדור הקודם, לא הפכה את ה-RS לרכב משעמם מדי. למעשה, ובהתחשב בצורך להרחיב את מעגל הרוכשים הפוטנציאליים, מדובר בפשרה לגיטימית.
ואם בכל זאת חסר לכם ריגוש, רנו גוררת לעזרתה את פלאי הטכנולוגיה העכשווית. למשל מערכת Launch Control (בתרגום, זינוק מבוקר) שהופכת את ההאצה מעמידה לחסכונית בגומי-צמיגים מחד, ומהירה מכל שילוב גיר-קלאץ' מאידך. שנית, מתג "ספורט", שממוקם ליד בלם היד, הופך את העברות ההילוכים למהירות (עוד) יותר, מצמצם את המעורבות של בקרת האחיזה ומשדרג את פס הקול הנפלט מהמנוע באמצעות צינורית החודרת לתא הנוסעים. והרעש הזה כל כך נעים, שזה פשוט פשע להוריד את הרגל מהדוושה.
בגדול
אם אתם חושבים בחיוב על עניינים כמו גודל, עיצוב ושימושיות, אז הקליאו RS החדשה היא ללא ספק התפתחות אבולוציונית מרשימה בשרשרת המכוניות הקטנות-חמות של רנו. היא משדרת איכות, בעיקר ברמת הניהוג והמנוע וקצת פחות בפלסטיקים בפנים. היא מרווחת מספיק כדי שנהגים ספורטיביים יוכלו להגיד לעצמם "היי, היא יכולה להתאים גם למשפחה קטנה", ויש לה אחיזת כביש של ולקרו.
הדור הרביעי של גירסת הספורט לקליאו, על צמד אגזוזיו הרחבים, צמיגי 205-חתך-40 וארבע דלתות שמתחפשות - גם כאן - לשתיים, נראית קרבית כמו שצריך. אולי לא ממש קיצונית כמו בדור הקודם, אבל בהחלט מכונית שעושה חשק גדול להתיישב בה, להניע, להקשיב לצליל המנוע ולזוז. במהירות.
בעד: עיצוב, מושבים, סאונד
נגד: פחות ספורטיבית-קיצונית
שם יצרן ודגם | רנו קליאו RS |
מנוע | 4 צילינדרים, 16 שסתומים, מגדש |
נפח | 1,618 סמ"ק |
הספק מרבי | 200 כ"ס ב-6,000 סל"ד |
מומנט מרבי | 24 קג"מ ב-1,750 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / כפולת-מצמד, שישה הילוכים |
אורך | 409 ס"מ |
רוחב | 173 ס"מ |
גובה | 143 ס"מ |
בסיס גלגלים | 259 ס"מ |
משקל | 1,204 ק"ג |
נפח תא מטען | 300 ליטר |
0-100 קמ"ש | לא נמסר |
מהירות מרבית | 230 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 16 ק"מ לליטר |
מחיר (צפוי) | 180 אלף שקל |
- הכתב היה אורח חברת רנו בספרד