"צריך להימנע מהפרדת תלמידים חלשים מחזקים"
שר החינוך לשעבר וחתן פרס ישראל אהרון ידלין נאם בכנס ברנקו-וייס לחינוך שנערך בבית שמש ואמר כי הוא נגד חסימה ומיון של תלמידים. מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר הוסיפה: "רוב המורים לא בחרו במקצוע כברירת מחדל"
"כדי למצוא את שביל הזהב שיוביל אותנו למצוינות, אנו צריכים למצוא את המקום שיתחבר ללהט, לתשוקה, שיזכיר למורים את המקום בגינו בחרו מלכתחילה את מקצוע ההוראה" - כך אמרה מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר בכנס ברנקו וייס לחינוך שהתקיים אתמול (יום ד') בבית שמש זה הפעם הרביעית.
עוד בערוץ החדשות:
אובמה, תכיר: שבעה פיתוחי היי-טק ישראליים
הקרב על התיק בליכוד: "תהיה אינתיפאדה"
יוצאים לדרך: נתניהו, לפיד ובנט רוצים לחתום היום
"אם נוכל להיזכר לרגע מדוע בחרנו במקצוע ההוראה - ואני בטוחה שרוב המורים לא בחרו בו כברירת מחדל - ניווכח שבחרנו בו בשל הרצון להשפיע ולעצב את דמותו של הילד ושל חברה שלמה", אמרה שטאובר בכנס.
ברנקו וייס הוא תיכון ממלכתי בבית שמש, שחרט על דגלו את סמל המצוינות. הכנס עסק השנה "בדמותה של מצוינות" ובמהלכו התקיים דיון עם אהרון ידלין, שר החינוך לשעבר וחתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, פרופ' אסתר סמואל-כהן, כלת פרס ישראל לסטטיסטיקה, ויעקב אחימאיר, חתן פרס ישראל לתקשורת.
"מערכת החינוך צריכה להימנע משתי טעויות ולעלות על הדרך השלישית והקשה", אמר ידלין. "יש לנו נטייה במערכת החינוך לעשות מיון ולהגיד שתלמידים לא יתקדמו הלאה כי הם לא עשו בגרות. אני נגד החסימה והמיון. כשרוצים להימנע מהמיון יש נטייה להפריד בין תלמידים ולהקים בתי ספר לתלמידים חזקים ובתי ספר לתלמידים חלשים. אני גם נגד זה. אני בעד מערכת חינוך שיהיו בה בתי ספר שפתוחים לכלל התלמידים, ללא הבדל של מוצאם
וכישוריהם".
מנהלת התיכון עליזה בלוך אמרה בכנס: "הבחירה לעסוק במצוינות באה מתוך אמונה שמורים הם בעלי השפעה משמעותית על עתיד החברה. עלינו המחנכים חלה החובה לסמן את הכוכבים שברקיע ולקרוא לנוער שלנו לשאוף גבוה ככל האפשר. לתמוך בהם ברגעי התסכול, לעודד אותם לנסות שנית, לדחוף אותם להתנסות בלא-מוכר ולהביאם להכרה שההצלחה היא תוצר של עבודה קשה".
בלוך ציינה כי אתמול התקיים בבית הספר יריד המציג את הישגיהם הלימודיים של 1,200 תלמידי בית הספר באומנות, מחול, פיזיקה, תיאטרון ומקצועות נוספים.