"רצינו ליצור אנשי מערות על סטרואידים"
קירק דה מיקו וכריס סאנדרס שילבו כוחות כדי ליצור את סרט האנימציה "הקרודים" שמתאר משפחה בעולם פרה-היסטורי: "תקופת האבן איפשרה להציג נושאים בסיסיים חשובים". ראיון
דה מיקו פינטז במשך הרבה שנים לעשות סרט מצויר סאטירי על איש מערות. כשהוא זווג באולפני דרימוורקס לסאנדרס, הרעיון של דה מיקו שינה כיוון - מסרט קומי על חברות בין שני קדמונים, הוא הפך למסע משעשע של משפחה, בסגנון סרטי מסע.
הטריילר של "הקרודים"
"רצינו לעשות לאנשי המערות, מה שעשה הסרט '28 ימים אחרי' לזומבים: לשים אותם על סטרואידים ולהפוך אותם למהירים יותר", הסביר הצמד בראיון שנערך בפסטיבל ברלין, שם התקיימה הקרנת הבכורה העולמית של "הקרודים". "רצינו לרענן את העולם של האדם הקדמון. כמובן היו השפעות של 'הפלינטסטונס' בראשית הדרך, אבל ככל שעבדנו על 'הקרודים', הוא התרחק מהמחוזות של 'הפלינטסטונס'"
"זה היה כיף לעבוד ביחד", הצהיר סאנדרס. "אנימציה דורשת הרבה שעות עבודה, ולפעמים אתה צריך חופש או נאלץ לשכב חולה במיטה, אז עבודה בצוות אותו מנהיגים שני במאים מסייעת להתמודד עם המשימה, ולא לגרור אותה במשך יותר מדי שנים. מאחר ושנינו ניחנו באותה רגישות, זה איפשר לנו להסתדר ולעבוד באותו ראש.
"במהלך תהליך הכתיבה, חילקנו בינינו את המשימות, ואז כל אחד קרא מה שהשני כתב, והעיר הערות. יש לנו גם את אותו טעם, ואנחנו אוהבים את אותם סרטים או אותן סדרות ישנות. בין היתר הושפענו מהסרט 'מיס סאנשיין הקטנה' שעסק במשפחה טובה שנמצאת בסיטואציות קשות".
ולא היו שום מאבקי אגו?
דה מיקו: "לא היו שום קונפליקטים, ושום ריבים".
הפלינסטונס החדשים
"הקרודים", המוצג בתלת ממד, ממוקם בתקופת האבן. העלילה מתרכזת במשפחת קרוד שחייה במערה. אבי המשפחה - גרוג (ניקולס קייג' תרם את קולו) הוא איש שמרן שלא אוהב את העובדה שבתו המתבגרת (אמה סטון) והסקרנית מנסה לראות מה קורה מעבר לאזור המערה. כשהעולם מתערער, והמערה נהרסת, הקרודים חייבים לנדוד ולהסתגל למציאות חדשה, ובמהלך המסע הם מגלים עולם חדש, צבעוני ומופלא.
"תקופת האבן איפשרה לנו להציג דמויות שמדברות על הנושאים הבסיסיים החשובים, על סוגיות משפחתיות ועל המשמעות של מה זה להיות המשפחה", מעיד דה מיקו. "לא היו אז בעיות שמטרידות אותנו כיום: ענייני חדשות, לאיזה קולג' או חוג הילד ילך או כל מיני דברים שקשורים לעבודה. רצינו להראות מה קורה לבחור שמנסה להתמודד עם עולם שלא מפסיק להשתנות ועם בתו הבכורה המתבגרת שרוצה לצאת מהמערה".
סאנדרס: "הסרט מציג למעשה את הפרק האחרון בתולדות איש המערות. הרגע בזמן בו איש המערות עוזב סופית את המערה, והופך להיות מה שאנחנו כיום. זה יכול לדבר לכל אחד מאיתנו: כל אחד צריך בשלב מסוים בחייו לעזוב את איזור הנוחות שלו, וזהו רגע מפחיד.
"לאור זאת, הצופים יזדהו עם מה שגרוג עובר - איש עם מסורת וערכים, שרק רוצה שהמשפחה שלו תהייה בטוחה. ולכן רצינו שקייג' לדבב את קולו - ניק הוא אבא מסור, איש משפחתי ובעל ערכים מסורתיים, והוא מביא את כל זה לדמות. רצינו אותו גם בגלל האיכויות של הקול שלו. הוא מעורר סימפטיה באמצעות הקול שלו, ויודע להפוך שורה בתסריט לרגע בלתי נשכח. היה לנו מזל גדול שהוא הסכים לעבוד איתנו, ואחרי החוויה שעברנו איתו אני מבין למה אנשים אוהבים לעבוד איתו".
דה מיקו מספר שהמעצבים חרשו את האינטרנט ואת הספריות כדי ליצור סביבה צבעונית ומסעירה ככל האפשר - זהו העולם הפרה-היסטורי אליו נקלעים הקרודים אחרי שנטשו את המערה ויצאו למסע.
"רצינו לייצור וייב פרה-היסטורי", הוא אומר. "שיהיה מאוד שונה ואחר מהעולם אותו הכירו הקרודים עד שיצאו לדרך. הרבה פעמים התלבטנו והתווכחו בסוגיות כמו: 'האם הפרחים נראים פרה-היסטוריים?'. השקענו הרבה מאמץ וזמן ביצירת העולם של הסרט, למשל בדרך בה יראו החיות האקזוטיות. הטכנולוגיה המתקדמת אפשרה לנו להרחיב את גבולות הדמיון, אבל גם לטכנולוגיה יש גבולות".