סקודה ראפיד בישראל - עם הפנים היישר לליסינג
צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, מתחילה בשיווק הראפיד החדשה. יעד המכירות המוצהר הוא חברות הליסינג, המעדיפות להערכת היבואנית משפחתיות קטנות, צנועות וזולות מבעבר
משפחתית הקטנה בארסנל של סקודה מגיעה לכביש הישראלי, עם מידות מרשימות ותכניות גדולות. צ'מפיון מוטורס השיקה את הראפיד של סקודה, משפחתית-דור-חדש המיועדת להצליח בעיקר בשוק הליסינג. להערכת היבואנית, כבר במהלך השנה הנוכחית יימכרו כ-3,000 יחידות, מרביתן עם מנוע בנפח 1.4 ליטר ותיבת DSG, עם תג-מחיר של 115 אלף שקלים. לשוק הפרטי תוצע גם גרסת 1.2 ליטר עם תיבת שישה הילוכים ידנית, במחיר אטרקטיבי יחסית של 103 אלף שקלים. לשתי גרסאות המנוע יהיו שתי רמות גימור, ובעתיד צפויה להגיע גם גרסת 1.6 ליטר דיזל.
הראפיד מחליפה למעשה בשוק המקומי את הדור הישן של משפחתיות קטנות במרכב סדאן, אשר שימשו מעין תחליף זול ופשוט יותר למשפחתיות קומפקטיות - דוגמת פאביה סדאן ששווקה כאן בשלהי 2007. לעומת זו האחרונה, הראפיד תוכננה מראש כמשפחתית לכל דבר, המיועדת לתת מענה לשוק ציי הרכב הגדולים - במידה רבה כמו אחותה התאומה סיאט טולדו, המיוצרת עמה על אותו פס ייצור.
כנהוג בסקודה, הממדים החיצוניים והפנימיים מרשימים, ומתחרים לעיתים במידות אותן מציעות משפחתיות בגודל מלא. בצ'מפיון מדגישים למשל את תא המטען הענק עם 550 ליטר של נפח, אך גם בסיס גלגלים של 260 ס"מ ומרווח ראש מרשים ליושבים מאחור. לדברי אנשי היבואנית, יתרונות אלה יהפכו אותה למועדפת על-ידי זכאים לרכב צמוד, אשר יכולים לרכוש גם מתחרות קוריאניות דוגמת יונדאי i25 וקיה ריו.
לדברי אבי צור, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, התנאים בשוק הליסינג אליו מכוונת הראפיד, השתנו בשנים האחרונות והפכו את המשפחתית של סקודה למתאימה במיוחד עבור מעסיקים ועובדים כאחד. המעסיק אשר יציע את הראפיד יהנה מעלות אחזקה נמוכה יחסית, תודות לנתוני צריכת דלק רשמיים מרשימים במיוחד - מעל 20 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית עבור מנוע ה-1.4 עם התיבה האוטומטית. הצרכן לעומת זאת ישלם מחיר נמוך יותר מזה לו הוא נדרש עבור משפחתית קומפקטית - "סופר-משפחתית" כהגדרת צור - מבלי לאבד שימושיות ונוחות.
כל גרסאות הראפיד ישווקו בישראל עם שש כריות אוויר, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת למניעת גלישה לאחור, בקרה על מערכת השמע מההגה ועוד.