שתף קטע נבחר

כמה מרוויחה בטר פלייס על כל קילומטר חשמלי

המחיר שמשלם לקוח עבור ק"מ נסיעה במכונית של בטר פלייס, עומד על 55 עד 65 אגורות לק"מ, בדיוק פי חמישה מהמחיר בו רוכש המיזם את החשמל. חברת יעוץ: מחיר המכונית ודמי המינוי אינם אטרקטיבים

מחיר כל קילומטר שגובה בטר פלייס מלקוחותיה גבוה ב-500% מהמחיר שמשלמת החברה עבור החשמל. החשמל שצורך כל לקוח של בטר פלייס בנסיעה של ק"מ עולה לחברה 12 אגורות בלבד, אך לקוחות החברה משלמים בין 55 ו-65 אגורות לכל ק"מ תמורת החשמל, ושירותים נוספים. הנתונים הרשמיים נחשפים לראשונה בדו"ח שהגישה חברת ייעוץ, שהתבקשה לבחון את שווי פעילות בטר פלייס בישראל.

 

 

חברת הייעוץ מעריכה כי בטר פלייס תרשום תזרים מזומנים חיובי רק בשנת 2019. במילים אחרות, בטר פלייס צפויה להמשיך להציג הפסדים כמעט עד סוף העשור הנוכחי. מהבדיקה שערכה חברת הייעוץ עולה גם כי שווי בטר פלייס בישראל נאמד כעת באפס, נמוך משמעותית מערכה של החברה כפי שהוא נקוב בספרים - 143 מיליון דולר.

 

הלקוח נסע ק"מ? החשמל עולה לבטר פלייס 12 אגורות (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
הלקוח נסע ק"מ? החשמל עולה לבטר פלייס 12 אגורות(צילום: רונן טופלברג)

 

בחברה שערכה את הבדיקה מסבירים כי הסיבה העיקרית להערכת השווי (Enterprise Value), היא הוצאות ההון הגבוהות הנחוצות לפעילותה של בטר פלייס. בנוסף, כך מבהירים שם, הפעילות בישראל צפויה לשאת בשנים הקרובות חלק ניכר מהעלויות הכרוכות בפעילות בטר פלייס במדינות אחרות. יש לציין כי רק לאחרונה החליטה בטר פלייס להפסיק את כל פעילותה מחוץ לישראל ודנמרק.

 

ראוי גם להזכיר כי מוקדם יותר היום (ה') דיווחה החברה לישראל, המחזיקה בכשליש ממניות בטר פלייס, על הפסדי עתק שרשמה חברת התשתיות שבבעלותה. ב-2012 רשמה בטר פלייס הפסד נקי של 454 מיליון דולר, או כ-1.6 מיליארד שקל. ברבעון האחרון של השנה לבדו, רשמה בטר פלייס הפסד של כרבע מיליארד דולר, או כ-850 מיליון שקל.

 

בדו"ח הערכת השווי שהזמינה בטר פלייס, נקבע כי מחירה הגבוה של רנו פלואנס החשמלית, ביחד עם דמי המנוי החודשיים, פשוט אינם אטרקטיביים מספיק במצב השוק הנוכחי. הבעיה הופכת לחמורה עוד יותר, כך ממשיך הדו"ח, לאור היצע של מכוניות בנזין זולות במיוחד, שמחירי הרכישה והתפעול שלהן נמוכים משמעותית מאלו שמציעה כיום בטר פלייס.

 

הדו"ח גם מפרט כיצד פועלת בטר פלייס מול חברות הליסינג, להן מוצעים כיום שני מסלולים - תשלום מופחת למפרע ואפשרות להחזיר את המכונית בתום החוזה ללא עלות נוספת, או תשלום דמי החכרה חודשיים. בשוק הרכב טוענים כי אחת הבעיות העיקריות של בטר פלייס בפעילותה מול חברות הליסינג, היא סימן השאלה באשר למחירה העתידי של המכונית בשוק המשומשות - "ערך הגרט".

 

תגובת בטר פלייס: "לקוחות החברה מקבלים תמורת תשלום של 55 או 65 אגורות לק"מ גם שירותים כגון עמדה טעינה ביתית, שימוש ברשת ציבורית, החלפה ללא מגבלה בתחנות החלפה ושירות עזרה כולל חילוץ וגרירה במהלך כל שעות היממה במשך שבעה ימים בשבוע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שווי הפעילות בישראל - אפס
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים