ק.ט.מ E-Speed - קטנוע חשמלי לתנועה עירונית
בינתיים רק למטרות תצוגה, אבל עם הפנים לייצור סדרתי בשלב מאוחר יותר. ק.ט.מ מציגה קטנוע חשמלי עם טווח פעולה נקי מזיהום של 60 ק"מ מוצהרים. והוא גם נראה מצוין
לפני בדיוק שלוש שנים הפתיעה ק.ט.מ בתערוכת טוקיו, כאשר חשפה אופנוע שטח חשמלי שהבשיל מאוחר יותר ב-2011 לדגם סדרתי בשם פרירייד-E. וכעת מפתיעה יצרנית האופנועים פעם נוספת, כאשר היא מציגה כלי חשמלי נוסף -הפעם בדמות קטנוע, קטגוריה מאד לא מוכרת עבורה. דגם התצוגה הושק בשם E-Speed, ואמור להוות בסיס לקטנוע ספורטיבי מונע חשמל בעל מערך סוללות ייחודי.
סוללות הליתיום-יון הנטענות מרשת החשמל הביתית הן בעלות קיבולת של כ-4.4 קילוואט-שעה, והן שוכנות בחלקו התחתון של הקטנוע. באופן לא מקובל, המנוע החשמלי ממוקם מאחורי הסוללות ולא במרכז הגלגל האחורי, תוך ניסיון לחסוך במשקל עודף לא נתמך במתלה. ההנעה הסופית מתבצעת על-ידי רצועה בעלת יחס העברה קבוע בגלגל האחורי.
המנוע מספק 14.7 כ"ס, בהתאם לדרגת הרישוי A2. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון כי הוא מציע נתון מומנט גדול פי 3 ויותר מקטנוע 125 סטנדרטי - לא פחות מ-3.5 קג"מ. המהירות המרבית של ה-E-Speed עומדת על 85 קמ"ש, ולטענת ק.ט.מ יעמוד טווח הפעילות עם סוללות מלאות על 60 ק"מ. מערכת בלימה אוגרת אנרגיה אמורה לסייע בשמירה על טווח נסיעה גדול ככל האפשר. המשקל עומד על 140 ק"ג, כ-60 מהם נזקפים לרעת הסוללות. בק.ט.מ בחרו בשלדת מסבך צינורות עם מתלה חד-צידי מלפנים ומאחור. צמיגי "14 יבלמו על-ידי צמד דיסקים בקוטר 220 מ"מ מלפנים ומאחור ו-ABS.
לא ברור בינתיים אם ה-E-Speed אכן יגיע לייצור סדרתי, אך אין ספק כי הפתרון החשמלי ימצא עצמו בדרך כזו או אחרת אצל כל יצרנית דו-גלגלי. וק.ט.מ לא תהיה יוצאת דופן.
הכתבה באדיבות אתר דו"גרי