מדריך: כך נחבר את הרשת מחדש
אם הזזתם כל מיני דברים בבית בשביל הניקיון, והמחשב בחדר העבודה פתאום הוא הפסיק לגלוש, כדאי שתעיינו במדריך הבא
הרשת הביתית היא פתרון נפלא שמאפשר לחבר כמה לאינטרנט על ידי שימוש בראוטר אחד. המחשבים יכולים להתחבר באופן אלחוטי או קווי וליהנות במקביל מגלישה באינטרנט, שיתוף קבצים ושיתוף מדיה. לפעמים, ובמיוחד אם ניקיתם את הבית והמחשב, אחד מהרכיבים מאבד את דרכו בנתיב הרשת והמחשב מפסיק לגלוש. אז מה עושים ?
חיבורים!
השלב הראשון והבסיסי ביותר הוא כמובן לבדוק שהכל במקום. אם המחשב שלכם מחובר בכבל רשת וודאו שהוא אכן מחובר למחשב בחיבור הרשת ולנתב באחת מהיציאות המסומנות במספר ולא בכיתוב WAN. במקרה בו מדובר במחשב בעל חיבור אלחוטי לחצו פעמיים על סמל הרשת האלחוטית בפינת המסך וודאו שאתם אכן מחוברים לרשת שלכם.
כתובת IP קיבלתם?
ברשת הביתית , ממש כמו בדואר, אנחנו זקוקים לכתובת כדי שנוכל לקבל פריטי מידע שונים. לשם כך עלינו לבדוק כי קיבלנו כתובת IP מהנתב באופן הבא – לחצו על צירוף המקשים של מקש WINDOWS והאות R , בחלון שיופיע הקלידו CMD ולחצו על אישור. אין צורך להיבהל מהחלון השחור , הקלידו את הפקודה Ipconfig ולחצו על מקש ENTER. המערכת תציג את כתובת הIP ואת כתובת הנתב אליו אתם מחוברים. אם לא קיבלתם כתובת זה השלב לפנות אל ספק הנתב שלכם.
יש תקשורת ?
לפעמים למרות שקיבלנו כתובת המידע לא מצליח להגיע אלינו מסיבות שונות. לשם כך ננסה לבדוק את התקשורת אל הנתב תחילה. באותו חלון שחור מהסעיף הקודם הקלידו את הפקודה Ping ולאחריה רווח ואת כתובת הנתב שלכם. המערכת תשלח מידע אל הנתב ותבדוק אם הוא מתקבל בחזרה.
אם אין תקשורת חזרה מהנתב קרוב לוודאי שהבעיה היא בעיה נקודתית במחשב ולכן נמליץ לכם לבצע עוד מספר פעולות פשוטות: נסו לבטל את פעילותן של תוכנות הגנה שונות על מנת לוודא כי הן לא חוסמות את התקשורת, נסו לגלוש במספר דפדפנים שונים לאחר שתאפסו את ההגדרות שלהם ולבסוף נסו להפעיל את המחשב מחדש ללא שום תוכנת רקע ולבדוק את מצב התקשורת .
אם כל אלו לא סייעו בפתרון הבעיה קרוב לוודאי שזה הזמן ליצור קשר עם התמיכה הטכנית.