קדילאק CTS חדשה - הגרמנים צריכים לחשוש?
מאז עבר מותג היוקרה האמריקאי מהפך עיצובי, מנסים אנשי GM להפוך אותו למתחרה ראוי בהגמוניית היוקרה הגרמנית. עד עכשיו זה לא ממש הצליח, כעת יש להם סיכויים טובים יותר לדעתם
קדילאק שוב נכנסת לזירה עם השילוש הכמעט קדוש בשוק היוקרה המוטורי - מרצדס E, ב.מ.וו סדרה 5 ואודי A6. בתערוכת הרכב של ניו יורק חשף קונצרן GM את קדילאק CTS החדשה, מכונית יוקרה בגודל מלא, האמורה להתחרות - כמו תמיד - בעיקר במותגי היוקרה הגרמנים המוכרים. ה-CTS העדכנית, אשר צמחה מבחינת ממדים לעומת הדגם הקודם, מכוונת כעת היישר ללב הקונצנזוס, ולמכוניות הנמכרות ביותר בעולם מסוגה. ולטענת האמריקאים לפחות, עושה זאת טוב, בטוח, חסכוני ומהר יותר מאי פעם.
ה-CTS החדשה אכן מציגה מידות גדולות מבעבר. היא ארוכה בכמעט 13 ס"מ (497 ס"מ) ונתמכת על בסיס גלגלים ארוך בכ-3 ס"מ (291 ס"מ). גובהה 145 ס"מ ורוחבה 183 ס"מ. משקל היוקרתית "בגודל בינוני" לפי סטנדרטים אמריקאים, עומד על 1,640 ק"ג. 7% פחות מהדגם המוחלף, ולטענת GM כ-90 ק"ג פחות מהמתחרה הישירה מבית ב.מ.וו - 528. נפח תא המטען עומד על 388 ליטר.
מכונית הסלון תציע הנעה אחורית או כפולה בשתי גרסאות המנוע הבסיסיות, ושלושה מנועים לפחות בתחילת הדרך. הבסיס שבהם מוכר כבר מה-ATS הצעירה וקטנה ממנה, בנפח 2.0 ליטר נתמכי מגדש, 276 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית עם מנופי הפעלה מאחורי ההגה. גם המנוע השני בהיררכיה, V6 בנפח 3.6 ליטר וללא מגדש, מוכר ומגיע ממדפי מחסני המותג. כאן יש כבר 325 כ"ס מתחת לדוושת המצערת, וגם כאן משולבת תיבת שישה הילוכים אוטומטית דומה.
המנוע הבכיר בארסנל יהיה גרסה כפולת-מגדשים (והנעה אחורית בלבד) של ה-3.6, עם 420 כ"ס ו-59 קג"מ, זינוק מ-0 ל-100 תוך פחות מ-5 שניות ומהירות מרבית של 274 קמ"ש, כך GM. למנוע הזה תוצמד תיבת שמונה הילוכים אוטומטית עם מנופים מאחורי ההגה, תיבה שתשווק גם בגרסאות היותר-יוקרתיות ויקרות של המנועים החלשים יותר.
קדילאק תציע חישוקי "17 בגרסת הבסיס, אך תאפשר להגדיל גם ל-"18 ואף ל-"19. הצמיג הצנוע ביותר על חישוק ה-"17 יהיה 245-45, אך גומי רחב ונמוך כתף במידה 275-35, יעטוף חישוקי 18. היצרנית מבטיחה כמובן רשימת ציוד סטנדרטי ארוכה במיוחד, כולל אבזור נוחות יוצא דופן, וכמובן מערכות בטיחות מתקדמות. בהן בקרת שיוט שמתאימה מהירות, אזהרת תאונה חזיתית, הכנה לקראת תאונה ואזהרת סטיה מנתיב, אזהרת רכב עוקף ותנועה מתקרבת מאחור, מצלמה אחורית ותאורה המתאימה עצמה לזווית ההגה, כמו-גם הגנה אקטיבית להולכי רגל במקרה של תאונה.