שתף קטע נבחר
 

מבחן לאופני GT Karakoram - שטח רציני, בזול

מכעיס אתכם לגלות בכל פעם מחדש כי מחיר אופני שטח גבוה אצלנו משמעותית ממחירם בארה"ב? גם אותנו. לכן לקחנו למבחן זוג GT במחיר שווה לכל כיס, ואפילו נמוך יותר ממחירו מעבר לים

 

לאחר שרכבנו ומאד התרשמנו מאופני ה-Avalanche הבסיסיים של GT, החלטנו לעלות מדרגה אחת קטנה ולבדוק את ה-Karakorm, עם אותה שלדה, רכיבים מעט טובים יותר ותג-מחיר של 2,900 שקלים, מחיר צנוע כשמדובר באופני שטח בעלי יכולת, ובמותג ראוי ומוכר. ולא התאכזבנו.

 

עוד בערוץ הרכב: 

  • "סליחה גברתי השוטרת, הייתי עסוק בלמות"
  • נהגי המוניות נעלבו, דורשים התנצלות מהרכבת

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

זולים אפילו מארה"ב

לא פעם ולא פעמיים, ובדרך כלל לגמרי בצדק, מתלוננים רוכבים מקומיים על תגי-מחיר גבוהים משמעותית ממדינות אחרות, למשל ארה"ב. לא נכנס כאן לשאלה למה אופניים יקרים יותר אצלנו (ולעיתים יש לכך סיבות מוצדקות), אבל כן נעדכן אתכם שהפעם זה לא המצב. גרסת האמצע של הדגם, תחת הסימון 2.0 המתייחס לגלגלי "29 ומחיר עממי, עולה מעבר לים כ-1,000 דולר. אצלנו הם משווקים כעת ב-2,900 שקלים. כבר נקודת זכות.

 

האופניים עצמם מציגים את השלדה הייחודית ל-GT, שלדת שלושה משולשים, אותו מציגה החברה כבעל יתרון קשיחות ועמידות. שלדת האלומיניום מיוצרת במזרח, אך האיכות מרשימה למדי, עם הלחמות נאות, צבע כחול-מט ומראה חסון במיוחד, שנועד להתמודד עם מערך הבעיות המגיעות עם חישוקים גדולים.

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

לחרטום מחובר מזלג רוקשוק 28 עם מהלך של 100 מ"מ ננעל עם אפשרות כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה. על העברת הכוח אחראית שימאנו, שמציעה כאן מעביר Deore אחורי ו-Acera קדמי (עם חבק לשלדה), כאשר שניהם מופעלים על-ידי שיפטרים Alivio. מאחור מחוברת קסטה של תשעה הילוכים ולפנים שלישיה רגילה.

 

על הבלימה מופקדים מעצורי דיסק הידראוליים Tektro Draco עם בוכנה מוסטת, רוטורים בקוטר 160 מ"מ ואפשרות לכוון את מרחק המנוף מהגריפ. על הגלגלים הגדולים מונחים צמיגי מאקסיז Aspen 2.1 בעלי סוליה רדודה והעדפה ברורה למהירות. האבזור ההיקפי מגיע גם הוא מ-AllTerra וכולל מוט המושב, כידון, וסטם. המושב הרחב מתוצרת WTB ומרופד בנדיבות.

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

סלעים רבותי

רכיבת המבחן הכילה הפעם תפריט מיוחד, הכולל פתיחה בסינגל ביריה עוד לפני פרק ה"הרצה" המסורתי, ואחריו לופ של איזור המרכז-שרון וסינגל חרובית מסולע לקינוח. והתחושה הראשונית טובה מאד.

 

ראשית, החבילה כולה מרגישה שלמה, מוצקה ויציבה יותר מה-Avalanche התזזיתיות, אך לא רק מהן. לאחר מספר ק"מ של כיוון עומס מזלג מדויק ושיכוך מדויק, ועוד מספר ק"מ של חיסול שכבת ההגנה מהבלמים, ההתרשמות הפכה להתפעלות.

 

בעיקר מערך הבלימה הפתיע אותי מאד לטובה, שכן עם חישוקים גדולים, בלימה איכותית היא עניין מעט מסובך. ואילו כאן קיבלנו עוצמה שאופניים ומערכות יקרות הרבה יותר לא מספקות. מינון, עוצמה ואפילו עמידה בדעיכה במורדות הארוכים והמהירים של סינגל ביריה, היו לא פחות ממעולים.

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

בתחום העברה הכוח לא נרשמו הפתעות. הרכיבים מגיעים ממרכז ההיצע של שימאנו, חסונים למראה ולמעט כיוונים עדינים של טרום-הרצה, לא נרשמו בעיות כלשהן, אולי מעט בהעברת עומס בעזרת המעביר הקדמי.

 

עיקר כוחם של האופניים האלה התגלה לאחר שצוברים מהירות - 40 קמ"ש במורד סינגל ביריה בין עצי היער. קל מאד לשמור אותם שם, כאשר גלגלים גדולים וצמיגים שמנמנים "מגהצים" את השביל. המתלה בחזית בסיסי למדי אמנם, מתפתל מעט בפניות ומתקשה למנוע סגירת מהלך בקצב מאד מהיר. וזה בעיקר ניכר בעת בלימה חזקה על קרקע משובשת. צינורות עבים יותר יעשו את העבודה, תמורת תשלום כמובן.

 

על הסלעים של חרובית הרגישו האופניים מצוין. בסיס גלגלים קצר, חרטום קל להנפה, קראנק גבוה וגלגלים גדולים, התלכדו לכדי חבילת-סלעים מצוינת. ללא מתלה אחורי, הרגליים אמונות אמנם על השיכוך. החזית - שוב, במקרים קיצוניים - התקשתה להתמודד עם רצף מהמורות מהיר, אך מעצורים טובים (שוב), ויחסי העברה נכונים (שוב) יחד עם תפקוד מעולה של השיפטרים והמעביר האחורי, דאגו לטונות של הנאה.

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

משקל האופניים עומד על כמעט 14 ק"ג, נתון טוב למדי לדגם בסיסי, אך בהחלט משקל מורגש בטיפוס ובזינוק מעמידה. המשקל יורגש גם ברכיבה בחולות, עמם הצמיגים המקוריים - שתפקדו נהדר במצע מהודק ומסולע - התקשו להתמודד. גם כאן, שוב, לא משהו שתוספת מחיר מסוימת לא יכולה לפתור.

 

זול, ושווה

זה לא סוד שאופני "29 הופכים לפופולרים יותר ויותר, תוך שהם מציעים מערך רחב של יתרונות על פני ה-26 המסורתיים. אז עד שאופני "27.5 יהפכו למוכרים יותר, ה-29 מציעים אחיזה טובה, יכולת טבעית להתגלגל מעל ולבלוע מהמורות, כמו-גם לחצות שטחים בקצב מהיר יחסית. כשגם תג המחיר ידידותי מאד, זה הופך את העסק כולו ללא פחות ממומלץ.

 

  • הכתבה באדיבות אתר שטח

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פז בר
מסתדרים מצוין עם שבילים כבושים
צילום: פז בר
צילום: פז בר
מזלג ננעל, לא לגמרי עמיד
צילום: פז בר
צילום: פז בר
ארץ הייצור - סין
צילום: פז בר
צילום: פז בר
הקסטה עובדת היטב
צילום: פז בר
צילום: פז בר
הבלמים עובדים מצוין
צילום: פז בר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים