סקר: נכנסים לפייסבוק מהסלולר 14 פעמים ביום
סקר חדש שנערך עבור הרשת החברתית מגלה שאנו נכנסים לאפליקציה של פייסבוק כ-14 פעמים ביום ונשארים בתוכה קצת יותר משתי דקות. זה בכלל לא משנה אם אנחנו באמצע אימון בחדר כושר או צופים בסרט מותח במיוחד: האפליקציה של פייסבוק קוראת לנו לבדוק אותה
אם אתם קוראים את הכתבה הזו באמצעות הסמארפון שלכם, רוב הסיכויים שכבר ביקרתם, או שאתם עומדים לבקר, בפייסבוק. סקר חדש שבצעה חברת המחקרים IDC עבור פייסבוק מגלה שאנו מבקרים ברשת החברתית לפחות 14 פעמים ביום בממוצע. בסקר השתתפו 7,446 מחזיקי אייפון ומכשירים מבוססי אנדוראיד בגילאי 18-44 מארה"ב, להם הוצגו שאלות שונות לגבי אופן השימוש שלהם בסמארטפונים במהלך חודש מרס.
המסקנות עגומות, או משמחות, תלוי בהשקפת עולמכם. הסקר מגלה למשל ש- 62% ממחזיקי המכשירים החכמים מושיטים אליהם את ידם כבר עם היקיצה. התופעה שכיחה יותר בקרב בני 18-24, כאשר 74% מהם מחפשים את הסמאטרפון עוד לפני שעינייהם התרגלו לאור הבוקר.
מאחר שפייסבוק מימנה את הסקר, מטבע הדברים מרבית השאלות מתייחסות כמובן אליה. כך אנו מגלים למשל ששעות השיא ברשת החברתית הן דווקא בערב, לפני שהולכים לישון. עם זאת, כל זמן בפייסבוק הוא זמן טוב. לפי הסקר, אנו נכנסים לאפליקציה 13.8 פעמים במהלך יממה, כאשר אורכו של הביקור הוא שתי דקות ו-22 שניות בכל פעם. כלומר, בממוצע – אנו מבלים חצי שעה ביום על בגלישה בפייסבוק דרך הסלולר.
מעבר לעבודה שאנו מבקרים בפייסבוק במשך שעות היום – אנחנו גם עושים את זה מכל מקום אפשרי. למש, לפי הסקר, 48% בודקים התראות במהלך אימון בחדר כושר, ו-47% במהלך הכנת ארוחה. אולי ברגעים אלו יש איזה הגיון לבדוק מה עוללו החברים שלנו, הרי ההליכון עוד לא התפנה והביצה עוד לא קשה – אבל הסקר מגלה ש50% נכנסים לפייסבוק גם בעת צפייה בסרט. נתוני האלו משתלבים עם מחקר אחר שנערך על ידי מכון Pew האמריקני, שגילה כי שני שליש (67%) מבעלי הטלפונים הניידים בודקים את המכשיר באובססיביות גם אם הוא לא השמיע קול או רטט.
ממצאי הסקר מתפרסמים על רקע כוונתה של פייסבוק לערוך השבוע אירוע שכותרתו "בואו תראו את הבית החדש שלנו באנדרואיד". פייסבוק אמנם לא פירטה על ההזמנה מה בדיוק היא מתכננת לחשוף, אך לפי דיווח באתר טקראנץ', הרשת החברתית עומדת לחשוף גרסה כלשהי של מערכת ההפעלה אנדרואיד, עליה תוסיף פייסבוק את האפליקציות הייעודיות שלה, כסוג של "מסך בית" במכשיר חדש מבית HTC שיוכרז אף הוא באירוע.