שתף קטע נבחר

 

סוגרים את יוטיוב: המתיחות של 1 באפריל

גוגל מאפשרת לחפש ריחות, יוטיוב היא בעצם אתר תחרות אחד גדול, סוני מפתחת אוזניות לבעלי חיים כדי שגם הם יהנו ממוזיקה טובה וטוויטר מתחילה למכור אותיות אהו"י. הנה כמה מהתעלולים של האתרים לרגל ה-1 באפריל

1 באפריל הוא כבר לא ממש יום המתיחות הגדול כמו יום הבדיחות המושקעות של הרשת, או יום תעלולי היחצנות אם תרצו. כולנו כבר יודעים שגוגל תנצל את התאריך כדי לבדר ולבדח, ולכן השאלה העיקרית אינה "האם" אלא "מה היא זוממת השנה". ובכן השנה, ענקית החיפוש מציעה לכם לחפש באמצעות חוש הריח, לחפש את המטמון הגדול עם שירות המפות של גוגל, ויוטיוב, שנמצאית בבעלות גוגל, מתוודה שבעצם היא תמיד היתה אתר תחרות - ועכשיו התחרות הגיעה לקיצה. בולטת בהיעדרה הרשת החברתית הגדולה בעולם, זאת אם מתעלמים מהמתיחה המתמשכת שהיא חיינו.

 

איף, מה זה הריח הזה?

בעמוד החיפוש הראשי של גוגל נוספה היום שורה, "מה זה הריח הזה? גלה עוד עם Google nose". הקלקה על הלינק מביאה את הגולשים לעמוד בו ניתן ללהירשם לכאורה לשירות החדש ולהתרשם מהיכולות שלו. גוגל מסבירים שהגוגל נוז מתבסס על "מסד הריחות הגדול של גוגל - יותר מ-15 מיליון סנטהבייט (משחק מילים עם המילה "נינוח" - ו"ק) של ריחות", והיא מזמינה גם אתכם לנסות לחפש ריחות, כי "רחרוח אחד שווה אלף מילים".

   

 

גוגל השקיעה ותרגמה את שירות הריח לשפות נוספות כולל עברית, כך שאפשר לחפש ניחוחות גם בשפת הקודש. אם תכנסו לאתר החדש ותקליקו על כפתור "נסו את Google nose" תגיעו בכל פעם לערך ריחני אחר שגוגל יצרו לרגל החג כמו פחד, חיתולים, חוף היום, חורף, כלב רטוב, חול מארגז חתולים וכולי. איך זה עובד? פשוט מאוד - מכוונים את הסמארטפון או האייפד אל עבר הריח, והוא אמור לזהות לכם את מקורו.

   

חפשו את המטמון

אם פניו של החיפוש הולכים אל העתיד, שירות גוגל מפות פונה לעבר. בסרטון שהחברה הכינה, עובדי גוגל מסורים מספרים לנו שהם מצאו מפות עתיקות של פיראט מפורסם, קפטן קיד, שיכולות להוביל לאוצר גדול. בגוגל סרקו את המפות והעלו אותן לרשת, אך אין איקס אחד פשוט שמסמן איפה צריך לחפור. כדי לפרש את המפה, גולשים מוזמנים להכנס לאתר ולסייע בחיפוש רמזים על מיקומו של המטמון.

  

גם ב-1 באפריל בשנה שעבר גוגל שינו את מראה המפות שלהם, אך לא גיבו את השינוי במיתולוגיה. אז גוגל פשוט הציגה מפות של 8 ביט, כך שאפשר היה לצפות בכדור הארץ כאילו היה משחק מיושן של משחק מחשב משנות ה-80 או ה-90.

  

אמבד של מפה:


View Larger Map

 

 

ג'ימייל Blue

ג'ימייל הושק לראשונה ב-1 באפריל 2004 בשביל שהעולם יחשוד שמדובר במתיחה (מייל של גיגה שלם? בחינם?). כעת מתווספת עוד בדיחה-מתיחה שמהווה שדרוג משמעותי לשירות. כל הסבר נוסף יהרוג את הבדיחה:

  

  

תחרות החתולים הגדולה

יוטיוב היתה כל כך להוטה להתחיל את המסיבה הגדולה, שהיא העלתה סרטון 1 באפריל כבר ב-31 במרץ ובו היא מודיעה: הלילה בחצות לא תוכלו יותר להינות מהסרטונים. במסגרת המתיחה, שיכולה להוות השראה לא רעה לפרק חדש של "מראה שחורה", יטיוב מבשרת לגולשים שלמעשה האתר הושק ב-2005 במטרה למצוא את הסרטון הטוב ביותר בעולם, והיום החגיגה נגמרה: הגיעה העת לסגור את התחרות, ואת האתר, כדי להתחיל לחפש זוכה.

 

בסרטון משתתפים כמה מסלבריטאי יוטיוב בהם אנטואן דודסון, שהבריח אדם שפרץ לחדרה של אחותו, והפך לישות ויראלית בזכות ראיון לטלוויזיה. האם הוא יזכה בפרס הגדול או ששוב יגבר החתול על האדם? את התשובה נגלה ביום פרסום התוצאות בשנת 2023.

   

 

 

תנו לחיות לרקוד

גוגל לא לבד. מדי שנה גם חברות אחרות משקיעות במתיחות או בדיחות לכבוד 1 באפריל, והשנה בלטה חברת סוני עם Animalia - סדרת מוצרים מפוברקת לחיות הבית. לכלב יש מערכת בידור ביתי קטנה לצפיה בסרטי טבע דוקומנטרים, כאשר המפרט הטכני מתחשב במגבלות הראיה של הכלב והמסך מגיע בשני צבעים. הרמקולים מכוונים לתדרים שהכלב יוכל לשמוע. לאוגר שלכם יש רמקולים שעוזרים לכושר ומשנים את קצב המוזיקה כשהאוגר רץ מהר יותר על הגלגל שלו. לחתול סוני דאגה לאוזניות שיאפשרו לו להתעלם מכם אפילו יותר ממה שהוא מתעלם עכשיו.

  

 

ציפור מחפשת מודל רווח

טוויטר מצידה רוצה לייעל את השימוש ב-140 התווים שהיא נותנת לאנשים להתבטא באמצעותם (או להפוך את השפה הקצרה לעילגת יותר), ומכריזה על Twttr - שירות להודעות קצרות שכולל עיצורים בלבד. על אותיות אהו"י (כלומר באנגלית - AEIOU) תצטרכו לשלם 5 דולר בחודש, ממש כמו בשעשעון גלגל המזל. הציוץ הפופולרי ביותר של ברק אובמה אחרי זכייתו בקדנציה שניה לנשיאות קוצר ל- "Fr mr yrs".

  

סייע בהכנת הכתבה: אייל להמן.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים