"בובת לולי התחממה וגרמה לבני כוויות"
אמא שרכשה בובת לולי טוענת שאזור הסוללות בצעצוע, שמשמיע את שירי ערוץ לולי, התחמם ונמס בידי בנה. היבואן: "מכרנו 100 אלף בובות וזו התלונה הראשונה. נגיע לביתה ונערוך את כל הבדיקות, גם במלאי שלנו". טויס אר אס: "עצרנו את המכירה"
בובת לולי התחממה בידיים של הפעוט: ניצה, אמא לשני ילדים, טוענת שצעצוע שקנתה ברשת טויס אר אס גרם לכוויות מדרגה ראשונה בידיים של בנה בן השנה. מדובר בבובת פרווה בדמות אפרוח - הסמל של ערוץ לולי, המשווקת ברוב חנויות הצעצועים.
"ביום שישי האחרון, 29 במרס, רכשתי לבני התינוק בן השנה, בובת פרווה לולי בסניף סינמה-סיטי בראשל"צ", סיפרה ל-ynet. "הבובה פועלת על בטריות, היא אמורה להשמיע שירים של ערוץ לולי ולהנעים את זמן התינוק ועל פי התווית שלה, היא מיועדת לתינוקות בני אפס עד שנתיים. בני החזיק בבובה בעגלה ויצאנו מן הסניף לכיוון הרכב.
"דקות ספורות אחרי שיצאנו מהסניף אל המכונית, ההקלטה שהבובה משמיעה נתקעה. כיוון שמיהרנו לנסוע לאמא שלי, החלטנו להיכנס כבר אל הרכב ולנסוע, במחשבה שכשנגיע אליה, נבדוק מה הבעיה עם הבובה. בינתיים השארנו אותה בידי בני, שנהנה לשחק עימה".
"למרבה הזוועה - ידי בני היו אדומות מכוויות"
לטענתה, זמן קצר אחרי כן, בנה החל לבכות בצורה לא רגילה. "הוא החל לצרוח ללא שום סיבה נראית לעין", היא מספרת. "ביתי שישבה לידו אמרה לנו שהיא לא מבינה למה הוא צורח ושהיא לא יודעת מה מפריע לו, אז עצרנו את הרכב ויצאתי כדי לבדוק מה קרה. הבובה הייתה בידיו, הרמתי אותה וחשתי בחום לוהט שיוצא מכיוון תושבת הסוללות.
"הייתי בהלם! הפכתי את הבובה, הסרתי את הסקוטש של מכסה הסוללות ואז ראיתי את הזוועה – כל תושבת הפלסטיק של הסוללות נמסה וכך גם חוטי החשמל. עוד רגע וזה היה יכול לעלות באש בידיים של התינוק שלי. הסתכלתי מבוהלת על הידיים של בני וראיתי שהן אדומות מכוויית חום! רק אלוהים יודע מה היה קורה אם הייתי עוצרת את הרכב עוד דקה-שתיים".
האם התקשדה ליבואן, ספארק טויס בע"מ, מיד שהגיעה הביתה, "כדי ליידע את החברה על התקרית החמורה ולקבל מהם תשובות, על איך ייתכן שבובה, שמיועדת לתינוקות רכים, מסכנת אותם? היכן בקרת האיכות"? כך כתבה במכתב לחברה ולרשת טויס אר אס.
"התקשרנו למספר הטלפון שהופיע על גביי התווית, אך לא היה מענה אלא צליל של פקס. עוד באותו היום שלחתי לחברה דוא"ל, שוב ,אל הכתובת שמופיעה על גביי התווית – support@spark-toys.com. הפעם גם צירפתי תמונות של הצעצוע השרוף. אך שוב – נכון לרגע זה אף אחד לא טרח להגיב לפנייה החמורה.
בחברה לא ענו ובטויס אר אס אמרו: חכי 72 שעות
לטענתה, כתבה בעמוד הפייסבוק של החברה וגם שם לא זכתה למענה. היא החליטה לפנות לרשת שבה נרכש הצעצוע. במקרים כאלה, אין לדעת אם הפגם שנפל לכאורה בצעצוע מקורו ביבואן או באחסון ברשת.
"הצעד הבא שלי היה להתקשר ב-2 באפריל לשירות הלקוחות של טויס אר אס. רציתי שיטפלו בפנייתי ויזכו אותי על הצעצוע וגם שידעו על הסכנה ושיעשו משהו בנידון. זו בובה שאני רואה בכל בית שני, הורים אחרים יכולים לשלוח את התינוקות שלהם לישון איתה ואז מי יודע מה יקרה?
"ענה לי נציג בשם אבישי. הוא שמע את הדברים ואמר שיחזרו אליי תוך 72 שעות. עניתי לו שלדעתי מדובר בפנייה מאוד דחופה ו-72 שעות זה לא מספיק מהר. הוא הסכים איתי והבטיח שיחזרו אליי עוד באותו היום. עד לפנייה ל-ynet, איש מטעם הרשת לא יצר איתי קשר.
"הרי אני התרעתי שיתכן שנפלה תקלה חמורה בבובות האחרונות שהגיעו לרשת, אז איך הם לא יוצרים קשר? איך הם לא בודקים? היום זה כוויה על הידיים של התינוק שלי ומחר זה יכול להצית את כל הבובה במיטה של תינוק אחר. אני כל הזמן עם דמעות בעיניים כשאני חושבת על מה היה יכול לקרות לילד שלי אם הייתי משאירה אותו במיטה עם הבובה, או לא עוצרת בזמן את הרכב. זה שובר לי כאמא את הלב.
תגובות: "עצרנו את המכירה"
אבידן, מחברת ספארק טויס מסר בתגובה: "אנו מתנצלים בפני הלקוחה. לא הגבנו כי היינו בחופשת חג. כל מוצר עובר בדיקות במכון תקנים לפני שמביאים אותו לארץ. אין דרך למנוע מקרה בודד כזה, אך אנו מתייחסים לכך בכל הרצינות. עצרנו את המכירה, נבדוק את המלאי ונבדוק מה קרה במוצר הספציפי שהגיע לידי הלקוחה.
"אם זה משהו שנגרם כתוצאה מתהליך הייצור, נשפר אותו, למרות שקשה לי להאמין שזה המקרה, אחרי שמכרנו מאה אלף יחידות של צעצועים בטיחותיים. זה השם שלנו אנחנו לא מוכרים צעצועים בלי תו תקן. גם לי וגם לשותף שלי יש ילדים קטנים ולילדה שלי יש את אותו צעצוע. בטיחות זה א"ב של ייצור מוצר".
מרשת טויס אר.אס נמסר כי: "טויס אר.אס מקפידה תמיד להציע ללקוחותיה אך ורק מוצרים אשר קיבלו אישור של מכון התקנים. גם במקרה זה הציג הספק – ספארק טויס – אישור למוצר ממכון התקנים.
"מדובר במוצר שנמכר מזה מספר שנים בכל רשתות הצעצועים וברשת טויס אר אס וזהו המקרה הראשון בו אנו נתקלים בתלונה מסוג כלשהו. התלונה הועברה אל הספק ואנו ממתינים להתייחסותו לגבי המשך מכירת המוצר וטיפול במוצרים שנמכרו. מרגע קבלת התלונה ועד לקבלת תשובה על תקינות המוצר מהספק המוצר לא יימכר בחנויות הרשת. אנו מצרים על המקרה ונמצאים בקשר רציף עם הלקוחה מאז פנתה אלינו לפני 48 שעות".